Anmeldelse: Park Inn by Radisson Danube Bratislava

I forbindelse med en forlænget weekend i Bratislava havde jeg booket mig og familien ind på det nyrenoverede Park Inn by Radisson Danube Bratislava. Det var et overvejende positivt gensyn med en gammel kending.

Jeg har boet på hotellet adskillige gange før, men sidste ophold ligger næsten 10 år tilbage og allerede den gang trængte stedet til en overhaling. Nu er der kommet nye ejere til og hotellet er blevet renoveret fra kælder til kvist og kunne byde nye gæster velkommen i juli i år.

Opholdet var booket som en del af en Radisson Rewards kampagne som vi skrev om tilbage i starten af oktober, som burde give mig 50.000 Rewards Point for 4 nætters ophold (pointene tikker først ind om nogle uger). Jeg betalte lokalt for opholdet med mit SAS EuroBonus MasterCard Premium under den seneste kampagne der gav dobbelt op på point. Alt i alt en potentielt fornuftig point høst for en hyggelig familietur!

Fotokredit: Park Inn by Radisson.

Beliggenhed

Park Inn by Radisson Danube Bratislava ligger virkelig centralt i Bratislava, med cirka 100 meters gang til floden Donau på den ene side og kun et par minutters gang til den hyggelige gamle bydel til den anden side. Får du et værelse ud mod floden, skal du regne med lidt trafikstøj.

Indenfor 10 minutters gang finder du desuden to meget velassorterede shopping centre.

Check-in

Før afrejse havde jeg læst flere online anmeldelser der beskrev check-in oplevelsen på hotellet som meget langsommelig. Vi ankom til hotellet kl. ca. 18.00 og her tog check-in heldigvis kun fem minutter. Personalet var venlige og informative og kunne bekræfte, at der stod en babyseng klar på værelset til vores pige på 5 måneder samt, at sovesofaen var slået ud og redt op til vores dreng på 4 år.

Lobby med receptionsskranken i midten. Fotokredit: Park Inn by Radisson.

Værelset

Fordi vi rejste som en familie havde jeg betalt en smule mere og booket en 1 Bedroom Apartment på ca. 45 kvm. Det kom jeg ikke til at fortryde.

This slideshow requires JavaScript.

Lejligheden var ganske rummelig og bød på toilet, badeværelse (med brus og badekar), opholdsrum (med sovesofa), soveværelse og et fuldt udstyret køkken (køleskab, opvaskemaskine og komfur med emhætte).
Indretningen er lidt spøjs idet du skal fra toilettet og gennem stue og soveværelse for, at komme til badeværelset for at vaske hænder. Der er ingen håndvask på toilettet og ingen sæbe i køkkenet som ellers er placeret lige ved siden af. Her har hotellet altså en lille opgave i forhold til, at optimere tingene.

Derudover findes der kaffe/the faciliteter, pengeskab, fladskærms-TV, rigeligt med skabs- og aflægger plads og en meget støjsvag air condition.

Dobbeltsengen i soveværelset er ganske komfortabel og udstyret med en dobbeltdyne og fire puder. Ganske vist helt ens puder, som er for tykke til min smag. I receptionen kunne de oplyse, at de er klar over problemet med puderne og man afventer en leverance af nye (og tyndere) puder.
Sovesofaen sover du også fint på.

Restuarant Bocca Buona. Fotokredit: Park Inn by Radisson.

Restaurant og bar

Hotellets restaurant, Bocca Buona, servere både morgenmad, frokost og aftensmad.

Morgenmadsbuffetten er ok. Udvalget af brød er godt. Til gengæld synes jeg, at udvalget af frisk frugt og grønt og varme retter var tyndt og faktisk til den kedelige side.
Forskellige typer kaffe og the fås via en selvbetjent automat.

This slideshow requires JavaScript.

Som navnet antyder er restauranten italiensk og det skinner igennem til frokost og aften. Vi spiste der flere gange og var ganske tilfredse. Særligt deres pizzaer, bagt i egen stenovn, er ganske hæderlige!

Hotellets bar nåede jeg ikke forbi under dette ophold (men den ser hyggelig ud!).

Faciliteter

På første sal findes en pool med flot udsigt over mod byens gamle slot. Samme etage huser også hotellets SPA afdeling.

I stueplan finder du et veludstyret fitnesscenter.

This slideshow requires JavaScript.

WIFI er gratis over alt på hotellet. Forbindelsen kan være lidt svingende.

Parkering er muligt lige uden for døren og koster EUR 27 per døgn. Dyrt, men ikke unormalt for Bratislava!

Personalet

Langt størstedelen af personalet er ungt og serviceminded. De fleste jeg talte med i receptionen og restauranten talte et flot engelsk og kunne hjælpe mig med hvad jeg måtte have af spørgsmål. I restauranten var personalet også langt overvejende en positiv oplevelse, med enkelte svipsere om morgenen. Men intet der ødelægger helhedsindtrykket.

Fotokredit: Forfatteren og Park Inn by Radisson.

Overblik

Pros

- Beliggenhed
- Nyrenoveret hotel
- Pool

Cons

- Morgenmads udvalget er lidt til den tynde side
- Lidt spøjs indretning af værelse / lejlighed

Value

Generel Vurdering

Konklusion

Park Inn by Radisson Danube Bratislava er nyrenoveret og det var langt overvejende et positivt gensyn for mig. Værelsernes grundplan er dog uændret og det hæmmer hotellet en smule. Vil jeg bo her igen? Helt sikkert! Ikke mindst når jeg rejser med familien (kone og to børn) - hotellets 1 Bedrooms Apartments byder på rigelig plads og Value for Money. Beliggenheden er heller ikke til at slå.