Anmeldelse: Singapore Airlines, København – Singapore, Boeing 777, Economy

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

I oktober måned skulle jeg til Australien i forbindelse med en work shop og jeg fløj med Singapore Airlines derud – på Economy. Mange anmeldelser af flyselskaber handler om Business eller First Class, men vi er stadig en del der rejser på Economy, også på de lange stræk, så jeg synes det giver mening med en anmeldelse af oplevelsen “bagerst i bussen”.

Lad mig slå fast med det samme: Singapore Airlines tilbyder et rigtig godt Economy produkt! Første del af min rejse i oktober, fra København til Singapore, var med en Boeing 777-300ER. Siden da har selskabet indsat deres nye og støjsvage Airbus 350-900 på ruten, så det samlede produkt er ikke blevet ringere (jeg havde fornøjelsen af denne flytype videre fra Singapore til Perth).

Check-in

Jeg var i lufthavnen i god tid og valgte at tjekke ind ved skranken. Primært for at høre lidt til muligheden for, at få et tomt sæde ved siden af mig. Dette var desværre ikke muligt idet flyet var næsten fuldt booket.
Derudover gik check-in gnidningsløst og kvinden bag skranken var et stort smil og ønskede mig en god rejse. Den samme kvinde tjekkede mit boardingkort ved gaten før ombordstigning, stadig smilende og hun kunne huske mig. Hun gjorde absolut sit til, at jeg fik en behagelig start på rejsen.

Boarding

Jeg bliver aldrig kæmpe fan af C-fingeren i Københavns Lufthavn. Overordnet synes jeg der er for lidt plads til for mange mennesker. Indrømmet, det er værst når Emirates skal boarde deres Airbus 380´er, men en næsten fuldt booket Boeing 777 fra Singapore Airlines skaber også et vist menneske mylder.

På vej ned til mit vinduessæde, 61A. Fotokredit: Carl Erik Larsen.

Singapore Airlines skal have stor ros for, at de rent faktisk håndhæver den zone-boarding som de i god tid før boarding annoncerer, at de vil praktisere. Det vil sige First og Business først, dernæst rejsende med små børn, rejsende bagerst i kabinen og så videre. Zone-boarding giver mening, fordi det mindsker den tid du potentielt skal stå og vente på, at medrejsende, som sidder længere fremme end dig, får bakset deres håndbagage på plads.

Boarding gik udmærket, men vi var alligevel 30 minutter forsinket ud af København. Om det skyldes trafik restriktioner undervejs eller andet, tør jeg ikke sige (kaptajnen uddybede ikke undervejs).

Sædet

Jeg befandt mig godt i sædet og syntes godt om nakkenstøtten som kan justeres op og ned og bukkes “omkring” hovedet til begge sider.

Sædet byder desuden på en række features, bl.a. kopholder, stik til høretelefoner, USB-stik, et lille spejl og en krog til at hænge din jakke på (eller andet).

Som på den nye Airbus 350 som flyver på ruten nu, så er denne Boeing 777 konfigureret med Economy-sæderne 3-3-3 på tværs af kabinen.

This slideshow requires JavaScript.

Forplejning

Flymad kan være en blandet fornøjelse, men jeg synes faktisk, at maden på denne flyvning var overraskende god.

This slideshow requires JavaScript.

Til frokost kunne jeg vælge mellem en asiatisk inspireret ret med svinekød, eller en fiskeret. Jeg havde lyst til fisk og blev ikke skuffet. Mit billede yder på ingen måde retten retfærdighed! Fisken var saftig, mosen velsmagende og spinaten havde bid. Til at toppe oplevelsen blev der som dessert tilbudt virkelig lækker is fra den lille danske producent Skarø. Det hele blev serveret med et smil af den berømte “Singapore Girl“.

Efter frokost gik der omkring fire timer hvor jeg stort set intet så til personalet. Herefter, og resten af natten, begyndte de jævnligt, at komme gennem kabinen med vand og juice. Savner du noget at drikke, er det dog blot et spørgsmål om, at trykke på knappen ved dit sæde (som tilkalder personalet), eller gå i galley´en. Det samme gælder hvis du får lyst til et lille mellemmåltid, som f.eks. nogle chips eller et stykke frugt.

Hvis du har lyst til et mellemmåltid. Fotokredit: Carl Erik Larsen.

Et par timer før landing blev lyset langsomt tændt i kabinen og personalet gjorde klar til at servere morgenmad. Igen må jeg sige, at maden smagte bedre end den så ud! Valget stod mellem en madpandekage og stegte nudler. Jeg valgte førstnævnte ret og den var som nævnt før, ganske velsmagende.

This slideshow requires JavaScript.

Underholdning

I sæderyggen foran mig var placeret en højtopløselig touch-betjent skærm med mange timers underholdning i form af film, serier, spil og meget andet. Personligt savnede jeg lidt flere blockbuster-nyheder.

This slideshow requires JavaScript.

Servicen ombord

Overordnet synes jeg servicen på denne tur var rigtig god! Personalet havde styr på tingene, de fleste leverede service med et smil og det var aldrig et problem, at bede om mere at drikke eller en lille snack undervejs. Uanset om jeg kaldte en kabineansat til mit sæde, eller gik ud til dem i galley´en.

Af menukortet som blev udleveret kort efter take off, fremgik det også, man var velkommen til at bede om sokker, tandbørste eller andre fornødenheder hvis behovet opstod.

Amenity kit, hvis du ønsker det. Fotokredit: Carl Erik Larsen.

Overblik

Sædet

Service

Maden

Drikkevarer

Underholdninssystem

Generel Vurdering

Konklusion

Jeg var glad for min flyvning med Singapore Airlines fra København til Singapore, hvor særligt servicen og maden ombord trak op. Underholdningssystemet er også godt, men personligt savnede jeg lidt blockbuster nyheder.

4.1

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *