Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Efter en langsom start på året, stiger salget af ferierejser nu meget kraftigt. Rejsearrangøren Apollo melder om en stigning i salget på over 70% den sidste uges tid, og det er endnu engang Grækenland, der er danskernes foretrukne favorit.
Danskernes lyst til at rejse er større end nogensinde. Hos Apollo har salget af sommerens rejserforetagetet markant hop den seneste uges tid og er øget med over 70% sammenlignet med ugerne før. Det største trykmærkes i salget afrejser i juli, hvor stigningen er på hele 170%.
I en undersøgelse (*) udført af rejsearrangøren selv meddeler hele 51% af danskerne også, at de ønsker at rejse udenlands til sommer.
Vi har set en jævn stigning i salget fra uge til uge siden nytåret, men pludselig tog det fart. Den gradvise åbning af samfundet og vaccineplanen har medført at danskerne begynder at se optimistisk på sommeren og sommerferien.
Leif Vase Larsen, administrerende direktør hos Apollo.
Grækenland er favoritten
Blandt Apollos mange sommerdestinationer, er det Grækenland, som udmærker sig som sommerens store vinder med Kreta og Rhodos som de to mest populære rejsemål.
Grækenland har længe været danskernes favorit, men i år virker det som om, at ekstra mange vil rejse dertil, fordi det er trygt og et velkendt rejsemål. I tillæg har grækerne håndteret pandemien utrolig godt, og vist at smitteminimerende restriktioner og turisme kan gå hånd i hånd.
Leif Vase Larsen, administrerende direktør hos Apollo.
Selv ferierer han i Grækenland hver sommer, og han glæder sig utrolig meget til at blive genforenet med landet og de lokale, han er så begejstret for. Dette skyldes både, at behovet for at komme ud at rejse virkelig begynder at melde sig men også for at støtte turisterhvervet i landet.
Både Apollo som arrangør og vores gæster har tænkt meget på vores lokale samarbejdspartnere, som i stor grad består af små, familieejede bedrifter som er helt og aldeles afhængig af turismen. Den service, vi tilbyder vores gæster, er i stor grad båret af vores lokale samarbejdspartnere på destinationerne, og derfor føles det også utrolig godt endelig at kunne komme tilbage.
Leif Vase Larsen, administrerende direktør hos Apollo.
Trygt at rejse med Apollo
Et øget behov for tryghed og fleksibilitet på rejsener hos danskerne en af de tydeligste rejsetendenser, som Apollo mærker i år. Derfor har rejsearrangøren også udvidet sine vilkår, så kunderne skal føle sig helt trygge, når de skal sikre sig årets ferie. Det indebærer blandt andet åbent køb, og at man kan få sine penge tilbage inden for 7 dage, hvis rejsen skulle gå hen og blive annulleret på grund af ændrede rejsevejledninger.
Det er vores ansvar som rejsearrangør at tilpasse os verdensbilledet og vores kunders behov. Derfor har vi valgt at udvidevores vilkår i år for at give vores kunder øget fleksibilitet – og jeg er stolt af at kunne sige, at det aldrig har været tryggere hverken at booke en rejse eller rejse med os, end det er på nuværende tidspunkt.
Leif Vase Larsen, administrerende direktør hos Apollo.
Apollos top 5 over flest solgte rejser pr. rejsemål indtil videre:
1.Kreta
2.Rhodos
3.Fuerteventura
4.Parga – Sivota
5.Kroatien
*Undersøgelsen er gennemført af Apollo i marts 2021 blandt et udvalg af rejsearrangørens kundedatabase.
Claus Andersen siger
Håber at alle rejsebureauer får solgt masser af rejser i år. Det har verden brug for.
Henrik Olsen siger
Det er i hvert fald positivt at se at nogle vigtige destinationer åbner op for turister her inden sommeren er gået. Det kan give håb om en god genstart og flere som igen kan komme i arbejde inden for industrien – både i DK og på destinationerne.