Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Vi skrev i denne uge at den første afgang med en af de nye Airbus A321LR, som SAS har købt, skulle være den 27. marts 2022 til Washington. Men det viser sig at første afgang allerede er i næste uge.
Ud fra bookingsystemerne så det ud til at den 27. marts 2022, når sommerprogrammet startede, ville være der SAS skulle have første kommercielle og oversøiske afgang med deres nyeste flymodel – en Airbus A321LR.
Men da vi bragte artiklen om dette for nogle dage siden, så blev vi kontaktet og vi fik at vide at der faktisk ville være en afgang til USA allerede i denne uge. Dette har vi så undersøgt nærmere og haft en dialog med SAS om det.
Første afgang til USA er på onsdag
Afgangen er mellem København og Washington og flyver afsted den 22. december 2021 klokken 12:20.
Afgangen er fuldstænding udsolgt og hjemturen sker heller ikke samme dag, men dagen efter. Det sker den 23. december 2021 klokken 17:15.
Denne afgang er også fuldstændig udsolgt.
For begge afgange gælder det at de, i øjeblikket, er udsolgte for både kontanter og bonuspoint. Det kan være et medlem med Pandion status kunne “tvinge” sig adgang til en plads på flyet.
SAS: Officiel lancering sker 27. marts 2022
Vi har talt med SAS om grunden til at de starter op med en enkelt oversøisk afgang i denne uge og ikke venter til den officielle lancering den 27. marts 2022.
Flyvningen i næste uge er en planlagt flyvning, hvor vi erstatter vores Airbus A330 med vores nye Airbus A321LR. Det sker af operationelle grunde.
Camilla Runberg, Acting Head of Brand, MarComm and PR.
Flyet som bruges på onsdagens afgang er indtil videre SE-DMR, som lige er hjemvendt til København fra Tallinn, hvor det har fået monteret og konfigureret det trådløse internet (WiFi). Så dette er klart til første flyvning over Atlanten.
Det andet Airbus A321LR, med registreringen SE-DMO er lige nu i Stockholm og har fredag være på en længere flyving rundt i Sverige.
Jan Baere siger
Det har i mange år været nødvendigt med Wide Body til long haul flights.
Hvordan kan det være BREAKING News for et tilbageskridt med kun 1 midtergang ?
Hej Jan,
Tak for din kommentar og godt nytår.
Da vi udgav artiklen var det breaking at SAS valgte at indsætte et A321LR, som netop ikke er et wide body. Flytypen skulle iflg. SAS først være brugt i slutningen af marts 2022 til Washington og Boston.
Da de første fly har stået stille i lang tid var det pænt overraksende at de valgte at bruge det på en afgang alene før jul (og så den ene retur til Oslo som vi var med på og kunne vise de første billeder af kabinen).
Mvh InsideFlyer
Hej igen
Så håber jeg da at de betaler jer godt for en sådan ligegyldig “Breaking” nyhed. Godt Nytår / Jan
PS! Men måske breaking bare at de bruger et mindre og billigere fly med kun en midtergang, og ikke A350 som jo skulle være flagskibet.
Hej Jan,
SAS betaler skam ikke noget. Det er for mange meget interessant at der netop indsættes dette fly på langruterne og noget der har været planglagt flere gange i løbet af det sidste år. Derfor var det breaking at de uden besked brugte det på de to flyvninger. Vi har ikke kunnet se kabinen før og derfor vigtigt for mange, da flere i SAS Go og SAS Business vil få en bedre oplevelse af at flyve med deres A330/A350, men i SAS Plus er det rent faktisk en fordel med denne A321LR grundet den bedre plads og at du kun sidder 2 og 2.
Hilsen
InsideFlyer