Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Selv om London Heathrow lufthavnen og British Airways har gjort meget indtil nu for at gøre det at skifte fly i London nemmere, har der forsat været ting som lange køer ved security her i sommerens løb. Det er sådanne ting der kan betyde at du ikke når dit næste fly. Dette forbedre British Airways nu.
Hvis du nogle sinde har prøvet at været forsinket i en større lufthavn, så ved du også at du hurtigt kan få sved på panden ved at skylde skynde dig fra gate til gate. Dette er ikke sjovt – især ikke om du enten rejser i jakkesættet eller har familien med på tur. British Airways forbedre nu dette og tilbyder nogle helt konkrete forbedringer på transferservicen.
Tom Stevens, British Airways’ head of Customer i London Heathrow udtaler følgende om de nye tiltag:
Vi ved det er meget vigtigt for vores kunder at kunne komme sikkert og hurtigt videre igennem lufthavnen. Det skal også være komfortabelt og derfor har vi indført disse ekstra services og initiativer. Disse skal vise at vi altid er klar til at gå lidt længere for at give den bedst mulige kundeservice.
Der er 4 ting som British Airways vil gøre bedre for de 123.000 rejsende, som hver dag er i transfer i British Airways Terminal 5:
- Nemmere i transit
- Ekspresmulighed i transit
- Rejs i stil
- Ombooking mens du er i luften
For at sikre disse ting, så har British Airways investeret i ny teknologi, biler, samt dedikeret personale der skal hjælpe dig hurtigt og effektivt videre på din rejse.
Nemmere i transit
Ved hjælp af ny teknologi, så har British Airways opsat nogle nogle self-service stationer i transitområdet. Disse skal hjælpe passagererne, som mangler boarding kort til deres næste fly eller give dem opdateret information om samme.
En anden investering British Airways har lavet er at forsøge at planlægge at de fly, som har mange transitpassagerer, vil blive parkeret tættere på hinanden. For at gøre det endnu bedre, så vil der blive brugt et køretøj, hvis der er mange passagerer, der skal videre med samme fly. Dette vil sikre at du hurtigere kommer frem til den rigtige gate. British Airways undgår derved også forsinkelser og eventuelle ekstra omkostninger, hvis du misser dit fly.
Ekspresmulighed i transit
Med såkaldte “connection managers”, der overvåger alle fly og de passagerer som er i transit, så vil British Airways proaktivt sikre at de med en kort transittid vil blevet markeret med en “Express Connect” status.
Det kan besætningen ombord på flyet se på deres smartphones og tablets. De vil så udlevere et orange “Express Connection” kort, således at de kan benytte et seperat spor når de skal igennem pas- og sikkerhedskontrollen.
Rejs i stil
Kunder der rejser i enten First Class, Club World, Club Europe, plus de som har British Airways Gold eller Silver i Executive Club, vil få ekstra fordele i fremtiden.
Hvis der er en risiko for at de misser deres fly, så vil de blive omfattet af en ny chauffør service, hvor du hentes i en bil og køres direkte hen til dit næste fly.
Det er positivt at se at de ikke kun er rejsende i First Class, men alle ned til Executive Club Silver status, som vil kunne drage fordel af denne service. Fra andre flyselskaber, så er det typisk kun noget som tilbydes for de mest loyale og bedst betalende kunder.
Ombooking mens du er i luften
Kan de “connection managers” se at du ikke når dit næste fly, så vil du blive ombooket men du er i luften, således at du ikke skal bruge tid på dette når du er landet i London. British Airways skriver selv at de vil ombooke til egne eller hvilken som helst anden passende afgang i oneworld alliancen. Det er rart at se dette, da det netop er en af fordelene ved at flyve med et større netværksselskab, der er en del af en alliance og dermed mange flere mulige afgange hver dag. Kan de ikke finde nogle muligheder samme dag, så vil du blive mødt i gaten, hvor nyt boarding kort, voucher til mad og eventuel hotelbooking er klaret på forhånd.
Information om forsinkelsen vil blive pushet ud til besætningen, som vil give dig oplysningerne om din ombooking. I takt med at WiFi ombord på flyene bliver udrullet, så vil denne information komme straks en ombooking sker og ikke først når du lander i London.
[…] som British Airways har indført en Express Connection service i London Heathrow, så har Star Alliance også en service, der hjælper passagerer, som er […]