British Airways med 25 sekunders test og booking af check-ind tid

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

British Airways er i øjeblikket ganske proaktive med nye løsninger, som skal gøre det nemmere og forsat sikkert at rejse med dem. Nu tester de en COVID-19 test som tager 25 sekunder og muligheden for at booke en bestemt tid til check-ind.

Der sker mange ting i øjeblikket for at kunne få en genstart af rejser i gang igen så hurtigt og sikkert som muligt. Vi har set at IATA og flyselskaberne udruller apps som et “Travel Pass” og at de løbende justerer deres service tilbage til det vi kendte fra 2019.

Nu har British Airways to nye tiltag igang i en testperiode.

Test dig på 25 sekunder

Den nye COVID-19 test, som British Airways er startet med at testet er en såkaldt antigen test og den vil vise et resultat på cirka 25 sekunder.

Canary’s Pelican COVID-19 ultra-rapid test

I starten vil testen være for det flyvende personale og senere vil den blive tilgændelige til passagerne, hvis resultaterne er tilfredstillende.

Testen er en elektronisk test, som er baseret på cloud og nano teknologi. Den er CE mærket og har fået MHRA godkendelse. I øjeblikket afventer de den amerikanske FDA godkendelse også.

Canary’s Pelican COVID-19 ultra-rapid test

Testen har, ifølge producenten, en sikkerhed på cirka 98% og kommer dermed tættere på det konventionelle PCR test du kender i dag.

Når vi nu er ved at gøre klar til en genstart af rejser, så er vi forsat fokuseret på at sikre sikker rejse og prisbillige testmuligheder for vores kunder. Dette gælder for både fritids- og forretningrejsende. Denne nye ultra hurtige quick test vil gøre en stor forskel og vi begynder derfor en testperiode, hvor vi tester vores flyvende personale. Efterfølgende kan den rulles ud til vores kunder som en mulig testløsning.

Sean Doyle, CEO og bestyrelsesformand i British Airways.

Book en tid til sikker check ind

British Airways har også startet en test med et nyt intelligent kø system fra Qmatic. Ved hjælp af en app, så kan kunderne virtuelt stille sig i kø og booke et tidspunkt til check ind i London Heathrow lufthavnen. På den måde kan de undgå at skulle vente i en kø, som vi kender det fra rejser før corona pandamien.

Sådan ser app’en ud til det nye virtuelle køsystem fra British Airways og Qmatic. Foto: BA/PR

I denne nye verden, hvor COVID-19 er blevet en fast del, så ved vi at kunderne i fremtiden vil rejse mindre frekvent end i 2019. Derfor skal vi sikre at de føler sig sikre på hele rejsen, og det gælder også turen igennem lufthavnen. Så vi har et fokus på at gøre dette simplet og sikkert ved hjælp af teknologi.

Declan Pollard, British Airways’ Head of Heathrow Customer Experience

Tidligere startede British Airways også deres VeriFLY løsning op, som betyder at du kan registrere oplysninger og dokumenter elektronisk inden ankomsten til lufthavnen. Det gælder lige nu på alle flyvninger fra London og til USA, Canada og Frankrig. Der foregår også arbejde med udviklingen af IATA’s Travel Pass.

Kunder der rejser mellem London og til Cypern, Tyskland, Grækenland, Italien, Spanien og Portugal kan allerede nu uploade deres negative COVID-19 test resultat direkte på BA’s hjemmeisden inden ankomsten til lufthavnen.

I den kommende tid bliver opgaven at få alle disse nye løsninger og initiativer til at blive bedre integreret. Lige nu er der mange enkeltstående løsninger, som ikke er nemt for den rejsende at have overblikket over. Det skifter fra destination til destination og også inden for flyselskaberne i samme alliance.

Forsidefoto: Nick Morrish/British Airways



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *