Corendon Airlines sender deres første Boeing 737 MAX 9 i luften

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Corendon Airlines opruster med tre nye Boeing 737 MAX 9-fly, der skal flyve rejsebureauet Corendons gæster til europæiske soldestinationer. Hele flyflåden erstattes med den nye flytype i starten af 2024. Det betyder højere komfort og grønnere flyvninger.

Corendons første Boeing 737 MAX 9-fly er nu sendt i luften. Flyet vil i første omgang flyve flere gange om ugen fra Amsterdam til destinationer i Grækenland, Spanien og Tyrkiet. Atilay Uslu er meget begejstret for den seneste tilføjelse til flåden.

Med ankomsten af den nye Boeing 737 MAX 9 markerer vi endnu en milepæl for Corendon Dutch Airlines. Fly-typen giver os mulighed for at tilbyde vores passagerer mere komfort og skrue ned for påvirkningen af miljøet, end det er muligt med vores ældre 737-800 fly. Vi ser frem til at give vores gæster en endnu bedre start på rejsen om bord på dette avancerede fly.

Atilay Uslu, som stiftede Corendon Group.

Større, mere økonomisk og mindre støj

Boeing 737 MAX 9 har plads til 213 passagerer, hvilket betyder 24 flere sæder end 737-800. Derudover er flyets forventede støjbelastning 40 procent mindre end dets forgænger. Takket være den nye type motor og forbedrede aerodynamik er brændstofforbruget og CO2-emissionerne i gennemsnit omkring 14 procent lavere ifølge Boeing. En Boeing 737 MAX 9 har en flyverækkevidde på 6.500 kilometer, hvilket repræsenterer en stigning på cirka 19 procent sammenlignet med 737 Next Generation. Det skyldes de dobbelte winglets for enden af vingerne, der giver et større løft via perfekt balance.

De nye enheder introduceres med en ny farve. En rød hale med gylden kant og Corendon-navnet i rødt, der strækker sig til midten af flyet. Set fra jorden vil man tydeligt kunne se Corendon-logoet, der pryder undersiden af flyet. En del af navnet Cor eller Don er afbilledet på hver side af halen. Et Instagram-twist er, at teksten “Cheezzz” er påført vingespidserne på indersiden, så det fanges, når passagerer om bord tager det typiske, ”jeg er i luften-billede”.

Den nye MAX 9 er det første fly, som Corendon Dutch Airlines fornyer sin nuværende flåde med. De resterende to nye fly forventes leveret i midten af november og januar næste år. Hele flåden bliver erstattet af helt nye Boeing 737 MAX 9 i begyndelsen af næste år. Det er endnu ikke planlagt, hvornår de nye fly vil flyve gæster sydpå fra de danske lufthavne.

Det er endnu ikke besluttet, hvornår danske Corendon-gæster kan gå om bord i de nye fly. I den kommende sæson vil det fortsat være Corendon Airlines, Corendon Airlines Europe, Norwegian og Bulgaria Air, som flyver vores gæster til de populære destinationer i Tyrkiet, Spanien og Grækenland fra København, Billund og Aalborg.

Deniz Jensen, som er salgsdirektør i Corendon Danmark.

Corendon er en førende rejsearrangør, flyselskab og hotelkæde på det hollandske, belgiske og danske rejsemarked.

I 2022 leverede Corendon ferier til mere end 750.000 feriegæster på snesevis af soldestinationer i og uden for Europa.

Corendons luftfartsafdeling omfatter Corendon Dutch Airlines, Corendon Airlines Europe og Corendon International Airlines med en flåde på i alt 36 fly.

Foto: Corendon / PR



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *