Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Hotellet ligger lidt udenfor centrum og man kan hurtigt komme ind til bymidten med sporvogn eller metro. Courtyard Prague City er velholdt og placeret i et roligt område. Men der er hverken udsigt til slottet eller turistattraktionerne i den gamle bydel. Det er derfor et oplagt hotel for medlemmer af Marriotts loyalitetsprogram og gæster, der værdsætter hotellets gode service.
Marriott International ejer hotelkæden Courtyard. Kæden har knap 1150 hoteller, der alle er målrettet til forretningsrejsende og familier. Priserne ligger noget under niveauet på Marriott hotellerne (i Prag kan det billigste værelse på Courtyard fås til ca halvdelen af prisen på det billigste værelse på byens Marriott hotel) .
To af Courtyard kædens hoteller ligger i Prag. Det ene i lufthavnen og det andet lidt udenfor bymidten. Hotellet ligger ved metrostationen “Flora”, hvor der også er et godt indkøbscenter. Der henter jeg lidt flaskevand og et par sandwich, for jeg er stadig for nærig til at betale hotellets priser, hvis det kan undgås. For kort tid siden har hotellet skiftet navn fra “Courtyard Prague Flora” til “Courtyard Prague City” – vel for at understrege, at hotellet ligger i byen.
Du føler dig hjemme
Alle de Courtyard hoteller, jeg har boet på, har samme design. Så det er let at føle sig hjemme. Receptionen er lys og personalet meget imødekommende. Indtjekningen går hurtigt. Det ser ud til, at medarbejderne nu er blevet instrueret i at fortælle, at medlemskortet er registreret, hvorefter de takker for loyaliteten. Den del af velkomsten kan jeg ikke huske fra tidligere.
Jeg blev opgraderet til et bedre værelse (det gik dog ikke helt op for mig, hvad jeg fik ud af opgraderingen), for alle værelser har en god arbejdsplads, et lille sofahjørne (eller en lænestol) og en behagelig seng.
TV-et har alle de kendte internationale programmer. Det er let at blive opdateret med de seneste nyheder.
Tekøkken
Derudover har værelset en vandkedel, et par tebreve og lidt instant kaffe. På hver etage er placeret en lille maskine, der laver isterninger, hvor gæsterne selv kan hente forsyninger døgnet rundt. Værelsets minibar er afskaffet, og alt indhold flyttet til en velforsynet kiosk ved receptionen, hvor man 24/7 kan købe, hvad man måtte mangle på værelset. Det tomme køleskab står dog stadig på værelset og kan bruges til at holde de indkøbte madvarer på køl. Desuden har hotellet room-service, der er leveringsdygtig i lette retter hele natten.
Turist eller business
Hotellet har gode konference-faciliteter, og derfor lægger større møder og internationale konferencer sommetider beslag på mange værelser. Jeg har også set store busser stoppe og hente eller aflevere turister. Det er derfor mit gæt, at hotellet er populært for grupperejsende. Det hjælper naturligvis også, at arrangøren kan få point i Marriotts loyalitetsprogram, for afholdte møder (3 points for hver USD brugt på konferencer og møder) og blive godskrevet overnatninger for grupper (og dermed få en højere status).
Men de store grupper, kan naturligvis også mærkes ved morgenmaden. Specielt en halv times tid før bussen kører eller konferencens første punkt på programmet skal præsenteres. Hvis du vil undgå trængslen ved morgenmads buffeten og lange ventetider ved elevatoren, vil jeg anbefale, at du tjekker programmet for de store grupper.
Oplagt for medlemmer af Marriotts loyalitets program
Hotellet er naturligvis helt oplagt for medlemmer af Marriott Rewards (som loyalitetsprogrammet hedder). Værelset kan betales med point fra kontoen. Overnattende gæster kan også vælge at betale for opholdet og dermed optjene point og en højere status i Marriott Rewards.
Man optjener kun point på værelsesprisen (10 point for hver USD), derfor giver køb i restauranten ikke point. Ved reservationen af værelset skal man derfor overveje, om værelsesprisen også skal dække morgenmad, aftensmad eller andre af de forskellige tillægsydelser, der er inkluderet i nogle af de mange forskellige pakker, hotellet tilbyder – og dermed få godskrevet flere point i Marriott Rewards.
[…] byen (Sarajevo og Beograd). Vi har på InsideFlyer anmeldt 6 af kædens hoteller, bl.a. hoteller i Prag og Basel. Du kan også læse mere om kæden på dens […]