Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Rekordmange tilfredse passagerer rejste igennem Københavns Lufthavn i år
Det kan
I Københavns Lufthavn er tilfredsheden i årets første seks måneder vokset markant fra 80 til 87 procent af de rejsende, der erklærer sig tilfredse eller særdeles tilfredse med servicen, faciliteterne og rejsen gennem lufthavnen.
I en meget travl sommertid er passagernes rekordhøje tilfredshed et meget velfortjent skulderklap til alle de ansatte i f.eks. check-in, rengøring, sikkerhedskontrol, bagagehåndtering, paskontrol, kundeservice og butikkerne i terminalerne.
Thomas Woldbye, administrerende direktør i Københavns Lufthavn.
Mere plads og flere faciliteter
Direktøren ser ligeledes passagernes tilfredshed som en kontant kvittering for alle de forbedringer af lufthavnen, som ombygningen de seneste år har medført.
Der er nu dobbelt så meget plads i sikkerhedskontrollen, mere plads i terminalerne, flere butikker og serveringssteder, en gangbro direkte fra metroen til sikkerhedskontrollen og meget snart en ny udendørs plads foran lufthavnen med siddearealer og legeplads, fortæller Thomas Woldbye.
I disse år investeres flere end 2 milliarder kroner om året på at skabe en fremtidens lufthavn i København, med bedre plads og service til de rejsende, til flyselskaberne og de flere end 700 virksomheder på området.
De mange store byggearbejder midt i lufthavnens travle områder har dog påvirket passagernes oplevelse af lufthavnen. Nu er de fleste byggevægge væk, og tilfredsheden stiger.
For eksempel er oplevelsen af hygge steget fra 70 til 76%. Også oplevelsen af rengøringen i terminalerne er tilbage på niveauet fra før de store byggeprojekter. I dag er 79 procent tilfredse eller meget tilfredse.
Skriv et svar