Dagbog fra en pilotstuderende – Uge 64

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Så er det igen blevet mandag og det betyder en opdatering fra Djursland

Ugen har dog ikke været så spændende igen. Jeg har desværre heller ikke haft nogle flyvninger i denne uge, så den er blevet brugt på teorilæsning og skoleundervisning.

Vi er nu startet på den sidste ATPL blok, og har haft undervisning i to fag indtil videre. Resten af tiden er blevet brugt på at køre spørgsmål i en stor spørgsmåls bank. På den måde har vi en mulighed for at øve de forskellige spørgsmål der eventuelt kan komme til en eksamen.

Nyt fra skolen

Skolen er endelig begyndt at tage form. I sidste uge fik vi gravet fundament og sat den nederste etage. Samtidig er hangarene ved at være indflytterklar til både mekanikere og fly.
Skolen skal være i to etager, men den øverste etage kommer først til jul, men den nederste skulle gerne være klar til elever inden for et par uger.

Skolen lavede en timelapse af byggeriet som kan ses “>HER

Airbus fabrikken i Hamburg

Lørdag var jeg inviteret til Airbus fabrikken i Hamburg, som har rundvisninger til den almindelige befolkning. Desværre var det helt umuligt at tage billeder inde på fabrikken da alle telefoner skulle være slukkede og blive nede i lommen. Det var jeg rigtig ærgelig over, da jeg ellers gerne ville vise jer det. Men så har I selv en undskyldning for at tage ned og se det. Det kan helt klart anbefales. Jeg kan til gengæld komme med lidt facts omkring Airbus fabrikken Hamborg

  • Per 30. oktober 2017 havde de netop leveret deres nummer 7771 Airbus a A320-familien som består af A318-A321
  • Et af de fly vi så var fra produktion nummer 8087.
  • Hvis jeg bestilte et fly lørdag ville det være nummer 13991 af A320-familien. Dvs. lige under 6000 ordre er ikke engang begyndt at blive bygget endnu
  • Leveringstiden er cirka 8 år
  • Alle fly i A320 familen bliver samlet og malet i Hamborg.
  • Alt bliver fragtet til Hamborg med enten fly, skib og lastbil og samlet
    • Frankrig står for cockpit og forreste del af flyet
    • Tyskland for resten af kroppen og halen
    • England står for vingerne
    • Spanien står for højderorene
    • Motorene er fra Pratt and Whitney og Rolls-Royce

Det var det jeg lige kunne komme i tanke om. Men super spændende rundvisning og mulighed for at komme lidt tættere på maskinerne end man plejer at kunne som passager.

Vi nåede også at komme forbi Emirates A380’er nummer 100.

Billede af Airbus https://twitter.com/airbus

Indtil næste gang



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *