Dagbog fra en pilotstuderende – Uge 67

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Så er det igen tid til en opdatering her fra Tirstrup
Jeg beklager at der ikke kom en dagbog i sidste uge, men jeg havde heller ikke lavet noget spændnede, så I gik ikke glip af noget.

Snakker med de store drenge

Den her uge er dog blevet brugt på teori, endnu en gang, og en enkelt flyvning i onsdags. VI fløj en tur til Odense, hvor vi lavede en go around i meget dårligt vejr. Skyerne lå i cirka 700 fod, 200 meter) og var cirka 1500 meter tykt. Da vi forlod Aarhus’ luftrum, blev vi bedt om at kalde op på Copenhagen Control. Det er dem der styrer trafikken i Danmark, når man ikke flyver inden for en lufthavns luftrum. Det er samme frekvens som både SAS, Emirates og Lufthansa bruger, så blandt meget erfarende piloter, kaldte jeg op med GEEBIRD 236M, INBOUND ODIN AT 3000 FEET. Odin er et radiofyr der ligger på Fyns Hoved og som bruges til indflyvningen til Odense. Det var også tydeligt at høre forskel på radioen når SAS kaldte op kontra mig. Det gik ikke så stærkt, men det var nu sjovt at snakke blandt så mange forskellige callsigns.

Tilbage mod Aarhus, steg vi til 5000 fod, 1,5 kilometer, hvor der var blå himmel og solskin. Altid lækkert at komme igennem skyerne fra en grå og trist dag til solskin på toppen.

This slideshow requires JavaScript.

I Århus blev vi bedt om at lave en holding, hvor man ligger og flyver en cirkel, da der var en del trafik ind til Århus. Efter en enkelt runde, måtte vi begynde vores anflyvning til Århus, hvor vi lavede en Full ILS procedure. Det kommer jeg snarest ind på, hvordan man flyver sådan en.

Specielt besøg

Om torsdagen fik vi at vide at der kom en Boeing 777-200 ind om aftenen og skulle holde natten over. Vi var en del fra skolen der mødtes om aftenen, og ventede på den kom ind. Vi havde en radio og holdt øje med Flightradar24 for at være i stand til at følge med.

Da vi endelig kunne hører den kalde op, gik vi udenfor for at se den komme ind. Og den fylder altså en del mere end de normale ATR’ere og Boeing 737’ere der normalt er i lufthavnen. Da den var parkeret og havde lukket motorene ned, blev vi lidt og beundrede den. Vi fik herefter af vide, at vi gerne måtte komme tæt på og tage billeder hvis vi havde lyst til det. Og det havde vi. Der er ikke så meget at skrive om, andet end den var stor, men det kan I se på billederne. Husk undertekst på videoen, så I kan høre hvad tårnet siger 😉

This slideshow requires JavaScript.

Det var alt for denne gang. I kan som altid stille spørgsmål her som kommentar, direkte til mig eller ind på forummet.

Indtil næste gang



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *