Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
DAT overtager ruten fra Esbjerg til Aberdeen, efter det britiske selskab BMI lørdag gik konkurs
Lørdag gik det britiske selskab BMI konkurs – det efterlader et tomrum i Esbjerg lufthavn, da selskabet i 28 år har drevet den vigtige olierute fra Esbjerg til Aberdeen. Det efterlader strandede oliearbejdere og turister med en noget mere bøvlet og omkostningsrig hjemrejse via minimum én lufthavn med afrejse fra enten Billund eller Karup.
Det er beklageligt mener lufthavnschef i Esbjerg Lufthavn John Nielsen. Han forsikrer dog at passagerer ikke skal vente længe, før de igen kan flyve direkte imellem de to oliebyer. Godt nok vil der ikke blive fløjet på ruten i dag, men til gengæld har DAT lovet at genåbne ruten så hurtigt som de overhovedet kan.
Flyvninger igen fra næste mandag
På DAT´s hjemmeside fremgår det af bookingsystemet, at det igen er muligt at bestille flyvninger fra d. 25/2. Her vil flyet have afgang fra Esbjerg kl. 10.40 og flyvetiden er 1 time og 55 minutter – omtrent den samme som med BMI. Det fremgår endnu ikke hvilken flytype der vil tages i brug her, men flyvetiden taget i betragtning, formoder vi at det bliver et propelfly der overtager.
Priserne starter ved 499,- og vil du have bagage med koster billetten 699,- per vej. Foreløbigt er der planlagt flyvninger på mandage, onsdage, torsdage og fredage Returflyvningen vil være kl. 12.05 – en halv time efter flyet planmæssigt lander i Aberdeen.
DAT flyver nu i hele “olietrekanten”
DAT har i forvejen flyvninger alle ugens dage (undtagen lørdag) fra Esbjerg til Stavanger, og flyver dermed imellem de tre store oliebyer i nordeuropa. Det giver dem en klar fordel indenfor denne niche, hvor mange også er villige til at betale lidt ekstra for at flyve direkte.
Det er også ifølge lufthavnschefen i Esbjerg af yderste vigtighed at der er direkte forbindelser imellem de tre oliemetropoler.
Skriv et svar