Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
I nattens mulm og mørke har SAS hævet prisen for opgraderinger for EuroBonus point. Dette er sket uden at der på forhånd har været sendt nogen varsel ud om det til selskabets over 4 millioner EuroBonus medlemmer.
Når vi taler om loyalitet og tranparens, så er noget af det vigtigste at man på forhånd melder ud til sine medlemmer, når en ændring er på vej. Især når det er markante ændringer. Sker dette ikke er det et klart brud på loyaliteten og også tilliden til et selskab.
Når SAS så vælger at hæve deres priser for opgraderinger, så er det noget de er i deres fulde ret til at gøre. Dette står i betingelserne for EuroBonus programmet. Men det ændre ikke ved at det er god kutyme at gøre det med et varsel, således folk kan vælge at benytte deres EuroBonus point inden ændringer træder i kraft.
Det er store ændringer SAS har foretaget sig
Før ændringer så var priserne følgende:
- Fra SAS Go til SAS Plus kostede det 15.000 EuroBonus point – dette er en stigning på 66%
- Fra SAS Plus til SAS Business kostede det 25.000 EuroBonus point – dette er en stigning på 40%
- Fra SAS Go til SAS Buisness kostede det 40.000 EuroBonus point – dette er en stigning på 25%
Med en stigning på 66%, så er det tydeligt at se at det er meget populært at opgradere sig fra SAS Go til SAS Plus. Det er helt sikkert at der er mange som spørger om dette i lufthavnen eller benytter opgraderingsauktionen Plusgrade for at få et bedre rejseoplevelse.
Det skal siges at vi mener at priserne før var meget gode – især fra SAS Go til SAS Plus. Så det har været forventet at der ville komme en tilpasning af priserne. Så det er ikke selve forøgelsen vi er i mod. Det er ene og alene at det sker uden at der på forhånd er kommet et varsling om det, så EuroBonus medlemmerne har kunnet nå at booke bonusbilletter til den gamle pris. Så det er den alt for dårlige kommunikation fra SAS vi er imod.
Hvad med Plusgrade (opgraderingsauktionen)
Vi tror på at disse stigninger vil slå igennem på SAS og deres opgraderingsauktion Plusgrade. Dette har vi endnu ikke kunne se eller fået noget information om, men vi anser det for værende helt naturligt at pristigninger følger med der også.
Vi vil følge op på sagen og her i SAS 25. jubilæumsår for EuroBonus er dette bestemt ikke noget vi ser positivt på. Det er en devaluering og ikke noget, som gør EuroBonus programmet mere attraktivt.
Jeg kan bekræfte at det også gælder Plusgrade.
For et par måneder siden kunne jeg byde på en opgradering CPH-SHA fra go til PLUS fra 10.000 og Go til Business fra 30.000.
Nu kigger jeg igen på CPH-SHA, og nu er det mindste bud hævet til ca. 15.000 til PLUS, og ca. 40.000 til Business.
Det er voldsomt frustrerende at de på den måde – uden varsel – devaluerer mine point. Det er ikke tilfældigt at jeg har rejst med SAS, men en samlet vurdering af pris, service og værdien af de bonuspoint der kommer ud af det. den værdi ar nu devaluereret. Jeg har meget svært ved at forstå at man ikke informere om det, og giver folk 6 måneder (eller noget) til at bruge deres point hvis de vil.
Helt enig, Rasmus. Problemet er netop, at pointene falder voldsomt i værdi uden at loyale kunder har fået mulighed for at udnytte den værdi, de havde, da de blev optjent. Det svarer til, at ens lønkroner pludselig falder 25-66%, i værdi, mens de står på kontoen. Det er helt utilstedeligt.