Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Fremover får Emirates kun A380 og Boeing 777 i flåden. Og næste generation af de to flytyper er allerede på vej til selskabet.
Forrige uge kom nyheden om, at Emirates bliver det første og indtil videre eneste selskab i verden, hvis flåde af fly udelukkende kommer til at bestå af de to store Airbus A380 og Boeings 777’er. Og allerede nu er leverancen af nye modeller af flytypen undervejs til selskabet.
Det første af de nye Airbus-fly blev leveret i starten af november og er Emirates nummer 85. A380. Den nye generation Boeing, 777-300ER, bliver leveret til Emirates senere på måneden og kan blandt andet friste med en opgraderet Business-Class kabine med bedre sæder.
Den løbende investering i de nye fly indikerer Emirates ambition om altid at have den mest moderne og miljøvenlige flåde af fly. Samtidig skal passagerer, der flyver med selskabet opleve en overlegen grad af komfort og sikkerhed. Gennemsnitsalderen på Emirates fly er således blot 5,2 år hvilket er blandt verdens laveste.
Ny generation A380
De nye A380’ere vil foruden den velkendte brusekabine på First Class, inkludere nye løsninger og en ny sædekonfiguration. Ved at flytte personalets hvileområde har Emirates endvidere skabt plads til 25 ekstra pladser på Economy. Det giver totalt set 426 sæder Economy på nederste dæk samt First og Business på henholdsvis 14 og 76 sæder.
Business-afdelingen får et elegant nyt design med højere til loftet for at skabe en mere rummelig og luksuriøs følelse for passagerer på denne klasse. Alle bagagehylder på de nye A380-fly vil være placeret hen over midten af flyet og er i forhold til forgængeren 28 pct. større i volumen.
De nye A380 forventes af betjene flere af Emirates ultra-lange ruter, og de syv første fly forventes at blive leveret i dette regnskabsår. Emirates har i alt bestilt 51 A380’ere.
Ny generation Boeing 777-300ER
Når det første Boeing 777 af den nye type ankommer hos Emirates senere i november, bliver flyet det første af i alt seks stk. i dette regnskabsår. I alt har selskabet bestilt 27 af den nye model, der blandt andet indebærer bedre sæder på Business Class. Her kommer der også privat minibar og en 23 tommer skærm til underholdnings-systemet om bord.
Flyet har en opgraderet sædekonfiguration, hvilket giver plads til et par ekstra sæder på Economy, og dermed får det nye Boeing-fly plads til 306 personer på denne klasse. Antallet af sæder på First og Business forbliver det samme med otte og 42 sæder.
Via en række justeringer forventes flyene at kunne nedsætte forbruget af brændstof med omkring 2 procent.
100% on-demand underholdning
Hele Emirates flåde af fly består nu som tidligere nævnt af Airbus A380 og Boeing 777, eftersom selskabet fornyligt pensionerede de sidste af dets Airbus A330- og A340-fly. Det betyder samtidig, at tilbuddet af underholdning nu er 100% video-on-demand, som giver den rejsende fuld kontrol over et udvalg af op til 2.600 kanaler på det prisbelønnede ice-system om bord.
Foreløbig har 85% af Emirates fly Wi-Fi om bord. Det gælder blandt andet alle A380’ere. Derudover er 108 fly udstyret med live-tv med op til ni kanaler med live nyheder og sport. Emirates arbejder på at udbygge både Wi-Fi og TV for dets passagerer.
Artiklen er skrevet af Peter Fox fra InsideFlyer.no
lars siger
godt nok en grim indretning, som om at designere ikke ved om det skal være en bådindretning eller en simplet indretning eller om det skal være lidt af hvert.
De har måske penge dernede i mellemøsten men smag nej den har de ikke