Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
I en tid hvor mange bruger Smart Phones med app’s eller selskabernes hjemmesider hvorefter der printes en A4 side ud med et boarding kort er dette netop spørgsmålet ”Er boarding kortets dage ved at være talte?”.
Ifølge flere så er det ikke helt tilfældet og et tydeligt tegn på dette er mængden af self-service automater man finder i lufthavnene i dag og køerne til check in i rush hour perioderne.
Så derfor er det måske tiden til at gentænke hvordan boarding kortet skal se ud og hvordan det kan bruges meget mere praktisk end i dag.
Dette er lige præcist det som Peter Smart har gjort (http://petesmart.co.uk) hvor han i et blog indlæg har lavet boarding på 14 fly over en to måneders periode. I slutningen af denne periode kom han til den konklusion at de nuværende boarding kort var ganske dårlige eller som han skriver:
Boarding passes are pretty awful
Han forsætter med at skrive:
Take a look at your boarding pass. You want to know where you need to be and how to get there – your boarding pass should quickly and simply communicate your next steps. The problem is, it doesn’t. What you’re looking at is a collection of strangely ordered acronyms, oddly formatted times and numbers and sequences that demand significant attention to decipher.
You’re feeling jet-lagged, you start to feel uncertain and you’re not sure where to head amongst the thousands of other passengers trying to reach their gate. Surely something so crucial should be simpler?
Så hans forslag er at standardisere så alle selskaberne laver det ens – med deres egne logoer og kendetegn – men ellers standard:
På disse nye boarding kort som er vendt om vil der være lettere information for den rejsende og den indeholder det samme information som lufthavnen skal bruge. Det gode ved forslaget er at der ikke skal noget ny technologi på banen for at lave dette eller investeres i noget nyt IT udstyr. Det er rent design og ikke andet der er behov for.
Og så endnu en lille rar ting er at det ny kan være i ens pas og faktisk så vise de to vigtigste informationer uden at skulle lede efter dem:
Dette ville være en rar nytænkning og lettere for alle de rejsende – god tanke af Peter Smart.
[box style=’info’]
Læs hans blogindlæg her
(alle billeder er taget fra Peter Smarts blog på ovenstående link)
[/box]
Skriv et svar