Etihad introducerer service i WhatsApp

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Etihad-passagerer, der har brug for hjælp under rejsen, kan nu også kontakte flyselskabet via Whatsapp. Etihad har introduceret en Whatsapp Business-konto til dette formål.

Den hurtige og personlige service er tilgængelig for rejsende, som rejser fra selskabet hjemsted Abu Dhabi. I øjeblikket meddeles nummeret i Premium-afgangshallen i lufthavnen. Det fremgår dog ikke, om servicen er begrænset til passagerer i premium rejseklasser, men det vil sandsynligvis begrænse brugen i prøveperioden. I sidste ende ønsker Etihad proaktivt at hjælpe rejsende via Whatsapp, for eksempel ved at sende information og påmindelser under rejsen, som f.eks. KLM gør via Facebook Messenger.

Abu Dhabi Airport
Abu Dhabi Airport

Etihad har kunne se, at passagererne bliver mere og mere aktiv online og vil have nem og hurtig adgang til kundeservice. Flyselskabet tilbyder allerede service via Facebook og Twitter. På sidstnævnte medie har det også en særlig, privat konto til Etihad Guest Gold og Platinum medlemmer. Andre selskaber, som KLM og Transavia, har brugt Whatsapp til kundeservice i et rum tid.

 

Denne artikel er oprindeligt skrevet af The Flying Dutchboy fra vores søsterside Insideflyer.nl.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *