Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
SAS har efter langvarigt pres fra kunder, udvidet statusperioden for EuroBonus-medlemmer med 12 måneder.
SAS’ loyalitetsprogram EuroBonus forlænger alle medlemmer, med en udløbsdato på EuroBonus-status mellem 31. marts 2020 og 28. februar 2021 med 12 måneder. Dog med undtagelse af de medlemmer som ikke selv har optjent status. Det vil sige de medlemmer som har modtaget status fra et andet medlem med Guld-status eller derover.
Det meddeler SAS her til aften i en pressemeddelelse.
SAS remains completely dedicated to serving and rewarding our most loyal customers, even in these challenging times. SAS EuroBonus has for many years been a core vehicle to provide frequent SAS flyers with well-deserved features and benefits enhancing their travel experience.
SAS pressemeddelelse 22. april 2020
SAS har allerede tidligere meldt ud, at man kan få sine point krediteret, for flyvninger der allerede var booket med SAS eller partnere. Herunder kun flyvninger der ikke gennemføres.
Even though the full extent and impact of Covid-19 is still unknown, SAS has decided to honor our frequent flyers’ dedication and engagement. We will continue to closely monitor how the situation progresses and determine if additional measures need to be made.
SAS pressemeddelelse 22. april 2020
De fleste flyselskaber rundt om i verden har været hurtigere ude og mere proaktivt kommunikeret med deres statusmedlemmer. En af de første var Qatar Airways som var meget hurtigt ude. SAS har derimod ikke kommunikeret med deres statusmedlemmer før nu og det må siges at være forventet, men også ærgeligt at SAS ikke var mere proaktiv og brugte det som en mulighed for at skabe loyalitet i denne svære tid. Men det er positivt og gode nyheder til alle der er medlem af EuroBonus. Uanset om du har Sølv, Guld eller Diamond status, så vil din nuværende status gælde et ekstra år.
Lifetime Gold
Fra starten af har vi haft løbende dialog med SAS og en af grundene har været at vi gerne ville sikre at SAS tog de medlemmer som var ved at optjene en Lifetime Gold status. Det kræver at du 10 år i træk opnår minimum Guld status. Misser du et år, så er det at starte forfra.
Vi har fået bekræftet af SAS at denne forlængende også tæller positivt med i optjeningen af Lifetime Gold.
SAS har været afvisende i starten
InsideFlyer kontaktede SAS allerede i starten af krisen, da de første flyselskaber kom med deres udmeldinger om enten forlængelse eller nedsættelse af optjeningskriterierne. På dette tidspunkt fik vi følgende besked fra SAS:
Corona har ulykkelige konsekvenser for mange, også for SAS og vores Eurobonus-medlemmer. Vi sætter ikke Eurobonus-medlemskaber på pause. SAS’ overordnede retningslinjer om aflyste flyvninger bliver fulgt og er det sådan, at aflysningen af et specifikt SAS-fly er afgørende for, om man kan beholde sin status eller blive opgraderet til højere status, så er det noget, som vi selvfølgelig gerne vil hjælpe med at få løst. Vi forlænger dog ikke optjeningsperioden
Kristoffer Meinert, Pressechef/Head of Media Relations Denmark
Så trods udmeldingen fra SAS om at de ikke forlænger optjeningsperioden, så må vi i dag glædeligt konkludere at det netop er den løsning SAS har valgt.
Hovedbillede: SAS. Artikel udarbejdet af Henrik Olsen og Peter Frausing
Jeg kan kun støtte at SAS ikke panikkede som andre bonus programmer, og i steddet afventede udviklingen af Covid-19. Det gik MEGET stærkt i starten og fokus var på at få bragt folk hjem og lukket ned på en måde så man hurtigt kan åbne igen. Da DK lukkede ned for 1 mdr. siden troede alle at vi ville være tilbage til noget nær normal program med udgangen af April, hvilket ville have betydet at SAS’s credit af point for aflyste fly ville have været et passende compensations tiltag. Et tiltag som jeg iøvrigt ikke har set hos noget andet bonus program. Og her er vel og mærke tale om point som senere kan bruges til at booke status rejser m.m. for.
Man skal heller ikke glemme at nu hvor de har forlænget status, er der en del som ikke behøver at lave millage run for at bevare status. Millage run, som de ellers ville have gjort under normale omstændigheder selv hvis vi ikke havde været ramt af covid-19. Disse manglede millage runs vil betyde manglender indtægter.
Men bottom line. Situationen er nu en anden end for 1 mdr. siden og IMHO er det nu det rette tidspunkt at extende EB status med 1 år da alt nu tyder på at der vil gå mindst 1 år før fly industrien er tilbage til noget der ligner nivauet for 2019.