Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
AVIS har lige præsenteret den nye kampagne, for reservationer du laver i april og maj: Du kan få 5.000 eurobonus point hver gang du lejer en bil. Nok den bedste kampagne vi har set i år.
Vi er efterhånden blevet godt forvænt med kampagner, hos biludlejnings firmaet AVIS. Ved udgangen af marts sluttede en kampagne, hvor du kunne få 1.500 EuroBonus point på din billeje. Og straks efter vi har skiftet til sommertid, kommer en ny – og bedre kampagne, hvor du kan få 5.000 EuroBonus Point for at leje en bil.
2 nyheder
Denne kampagne har 2 nyheder, som vi ikke har set i de tidligere AVIS kampanger.
- Tidligere har vi været vant til, at kampagnens point automatisk kommer ind på kontoen. Men det sker ikke denne gang. Du skal printe en voucher, som du afleverer, når du henter bilen. Voucheren finder du her. Hvis du glemmer det, så går du glip af de ekstra point i kampagnen.
- Du får 1.000 point for at betale bilen med dit EuroBonus MasterCard. Betaler du på anden måde, får du kun 4.000 point. I tidligere kampagner har vi ikke set nogen krav til hvordan du betaler.
Andre betingelser
Det er et krav, at du lejer bilen for mindst 4 dage og at lejeperioden ligger mellem 23. april og 30. september. Derudover er det som ved tidligere kampagner et krav, at:
- Reservationen foretages via denne hjemmeside: https://www.avisworld.com/eurobonus
- Bilen skal mindst være i størrelsesgruppe C (Volkswagen Golf eller lignende)
Hvad er kampagnen værd?
Eurobonus medlemmer vil normalt få 1000 point for en billeje reserveret på denne side. Reservationer foretaget på anden måde giver kun 500 point. Det betyder med andre ord, at du vil hente 4.000 – 4.500 flere point på kampagnen. Hvis dine bonuspoint er 8 – 10 øre værd, vil kampagnen have en værdi på 320 – 450 kroner for hvert lejemål. Har du en anden værdi på dine bonuspoint, kan du regne værdien ud med dine egne tal.
Tips til at tjene flere point
- Hvis du allerede har en reservation hos AVIS, som også kunne give point via denne kampagne, så undersøg, om din eksisterende reservation skal annulleres og du skal lave en ny. Under alle omstændigheder skal du tjekke, at du kan få en bil i den periode, du ønsker. Derfor vil jeg råde dig til først at lave den nye reservation, før du annullerer din nuværende reservation.
- Hvis du har brug for en bil i 3 dage, så undersøg, om du skal leje den en dag mere, for at få point under kampagnen. Somme tider kan du få en ekstra dag for et meget lille beløb. Dertil kommer, at du ofte har 100 fri kilometer inkluderet i lejen per dag – så hvis du skal køre langt, kan det måske betale sig at beholde bilen en dag mere.
Loyalitetsprogrammet AVIS Preferred
AVIS har deres eget loyalitetsprogram, som giver en række fordele for medlemmer, der opnår status. Dette inkluderer fordele som en ekstra chauffør uden beregning, gratis opgradering til bedre bil eller muligheden for at få gratis week-end leje. Eurobonusmedlemmer med guld- eller diamantkort kan få det højeste niveau i AVIS Preferred (AVIS President’s Club) – og dermed få alle statusfordele fra første lejemål. Har du et sølvkort hos EuroBonus, bliver det matched til niveauet “AVIS Preferred Plus” Du kan læse mere om AVIS preferred her
anders siger
Har nogen af jer prøvet at aflevere voucher sammen med Avis preferred? Typisk går man direkte i garagen og har ingen menneskelig kontakt 🙂 andet end ved udkørsel.
Skal voucehr så afleveres der? iver ingen mening hvis man skal til front desk for at aflevere.
Henry Jørgensen siger
Enig i, at proceduren denne gang er mere bureaukratisk. Det er ikke særligt smart, at man skal forbi kontoret for at aflevere voucheren (hvis man alternativt kan gå direkte til garagen). Men det er altså kravet denne gang. Vi må håbe, at AVIS finder en bedre måde at klare det ved den næste kampagne.
Desuden skal medlemmer af AVIS preferred være opmærksom på, at det er deres SAS Eurobonus MasterCard, der er lagt ind på profilen. Hvis du har et andet kreditkort liggende dér, går du glip af de sidste 1000 point.
Jeg har på fornemmelsen, at det rent faktisk skyldes, at der er indtil flere udlejningsstationer – særligt i mellemøsten – der giver problemer i forhold til registering af problemer. Jeg har lejet bil nok til at være en anden status hos Avis, men det er i Dubai. Det tager mig seks til otte måneder at få efterregisteret point, og så sker det dog også 2-3 gange (tak for det – nu kan jeg fly premium). Men grundlæggen de er det ikke bonuspointene værd at diskutere med en svensker på email plus den manglende status hos Preferred. Og jeg takker i øvrigt for den information om statusmatch. Det vidste jeg ikke. Er EBD.
Hej Kim. Jeg er enig i, at det somme tider ikke er bøvlet værd, at bruge meget tid på at få efterregistreret point. Men hvis der redder et højere niveau hos MasterCards Fly Premium, så er kan de ekstra point have meget høj værdi. Jeg har kun lejet bil hos AVIS i Europa – og ikke oplevet problemer med at få mine EuroBonus point.