En rigtig Cement oplevelse.
Reservation : sk956/24oct MIA-OSL --- sk455/25oct OSL-CPH.
- Inbound flighten 24oct diverter til MCO (Orlando). Vi, psgrs, får forskellige forklaringer, dårligt vejr i MIA, efter holding over MIA i længere tid må flyet gå til MCO pga fuel shortage samt crew´s hviletidsbestemmelser, og senere lyder meldingen, at flyet holder i MCO med teknik !! Jo, jo der er lidt af hvert, pick your choice .
- Crew, som skal flyve sk956/24oct opholder sig i gaten sammen med os psgrs, cockpit går rundt blandt os, men de kender heller ikke udfaldet, de ved faktisk ligeså lidt som os. Det ender med, at man endelig kan offentliggøre, at sk956/24oct bliver aflyst.
- Offentliggørelsen af aflysningen tager lidt tid, for at jord personalet kan få et overblik over ombookingerne, (som de får overleveret fra et irregularity center) . Jeg er ombooked til næste dags ordinære afgang sk954/25oct MIA-CPH, dvs et døgns forsinkelse, det er ok med mig, men ak jeg kan jo ikke få mit prereserved bulkhead seat på række 20, det er surt. Jeg får vouchers til Airport Sheraton og afsted ned efter bags. Andre psgrs er ombooked til alle mulige selskaber og routings, for den ordinære sk954/25oct er allerede praktisk taget fully booked.
- Næste dag, 25oct, afsted til A/P, requester upg til BIZ for point, men ak BIZ er fuld .... OG SÅ KOMMET CHOCKET : sk954/25oct er forsinket 6 timer til kl. ca. 21:30. De ordinære psgrs er blevet informeret om dette på sms og mail, men ikke jeg, "min booking er jo bare blevet transferred over". - Jeg får en mad coupon til et spisested udenfor transit området !!!! langt, langt pokker i vold, jeg vader og vader, men når aldrig dertil. .... Raseriet begynder at ulme.... Hvorfor i al verden får jeg ikke en coupon, som kan anvendes inde i transit området, kl er ca 1:00 og flyet er udsat til kl. ca. 21:30. Nå, men heldigvis kan jeg gå i Avianca loungen.
- Afgangstiden nærmer sig. Den ordinære maskine, der skulle flyve sk954, er aflyst OSL-MIA for man har jo en maskine holdende i MCO, som kan bruges til sk954/25oct. Den har holdt i MCO i over et døgn, men den ankommer først til MIA kl. 20:30 !!!!!!!! og derved bliver vi naturligvis yderligere forsinket.
- Meget forsigtigt spørger jeg, hvorfor man ikke havde rerouted mig som alle de andre psgrs fra dagen før. Jeg siger, at normal procedure er at først tager man EBD gruppen og rerouter dem til bedste connections, dernæst EBG og så fremdeles. De begynder at forklare om bags osv, vrøvl, bags har jeg jo med på hotellet. Opgiver at få et svar.
- Afgangstiden nærmer sig, crew er ombord, vi er klar til at gå ombord, et personale kontakter mig i prio. køen, de har et noshow på biz, om jeg vil betale kontant eller med point, hurra, får b/pass, installerer mig i seat 2H. Forfriskninger bliver serveret som altid.
Hele biz er nu fuld ..... så kommer den vagthavende fra gaten i sin flotte røde jakke og taler med crew og de kommer hen til mig, de ved ikke hvilket ben de skal stå på for at fortælle mig, at de er nødt til at downgrade mig, for nu kom den psgr som ellers var noshow ..... I min verden er der altså en deadline for sådan en noshow psgr, han skal naturligvis afvises på biz, vi er på afgangstidpunkt .... DET VAR GODT JEG LIGE HAVDE TAGET MIN HJERTE MEDICIN, FOR NU VAR JEG RASENDE, RIGTIG RASENDE. - Jeg sad på 27D.
Click to expand...