Jeg blev mandag opgraderet på en SAS kort-rute: AMS-CPH.
Det er sket to gange før - men begge gange var maskinen helt fuld - så det har nok givet mening at opgadarer en / et par passagerer for at få antallet i både Plus og Economy til at gå op med 6.
Mandag var flyet mere end halvt tomt. Plus gik til række 20 i en A321, men der var 5 passager i alt. Resten var tomme stole. Economy så ud til at være booket ca. 75% (de få rækker der var afsat).
Jeg var boardet og havde sat mig på række 20-noget, da en af FA'erne kom med et nyt boarding kort, og sagde de i stedet have en plads til mig på Plus. Så opgdareingen er sket midt i bording processen - jeg havde intet aktivt gjort for det (brugt plusgrade / forspurgt om det eller lignende).
I den anden ende af flyet fortæller purseren at de ikke har noget mad, men der er fri drikkervaerer og snakcs. Tre andre passager var også opgraderet, og så var en jeg gætter på havde betalt for Plus - ham var der en frokost boks til.
Jeg har svært ved at gennemskue, en operationel grund til at jeg blev opgdaeret, så mon SAS er begyndt at opgaderer passager på kort ruter (det ville da være en god nyhed). Jeg er EB Diamond og fløj på en Light billet. På min EB oversigt er turen dukket op som "SAS Business Light" - stadig kun 125 point.
Nogle der har erfaringer med courtesy upgrads inden for Europa hos SAS?
Click to expand...