Netop kommet hjem fra forlænget weekend i HKG med 3 kammerater. SAS go billetter booket via SAS F&F kampagne. På hjemturen, hvor flyet var fuldt, var vi alle 4 var placeret bagerst i bussen uden mulighed for at ændre placering ved online check-in. Ved gate blev vi alle 4 upgraded til SAS Plus. Det skal siges, at kun én af os havde EB status (sølv), resten ingen status... Det var en glædelig overraskelse efter en hård weekend Kan det spille ind, at vi havde booket via F&F kampagne?
På vej hjem fra US i søndags, blev opgraderet på mit sidste ben CDG - BLL til 1F ved gaten på AF-HOP pga. en fyldt flyvemaskine. Ikke noget særligt mht. pladsen, men dog fint service og forplejning. Blev iøvrigt også opgraderet på en Delta-flyvning DEN - LAX, hvor man ifm. check-in kan gøre opmærksom på at man gerne vil opgraderes (complimentary). Så er der ved check-in en skærm, hvoraf der fremgår, hvor mange ledige pladser der er på hhv. Delta+ og First. Og så kan man se ens navn/initialer og hvor mange pladser der er ledige i den enkelte kabine. Dét er smart! Ville også byde på en upgrade på LAX-CDG, men de ville have 84.000 miles for en BC (eller 750 US$ i cash), eller 51.000 for en Eco-Comf. men efter @MaleneChristensen review af AF380, er jeg ikke så hooked på dette. Jeg har ellers drøftet med andre som normalt giver 25-30.000 miles for en upgrade med f.eks. KLM. Er iøvrigt FB-G.
Vi har ikke hørt noget om at dette skulle have nogen betydning eller blive markeret anderledes. Så umiddelbart et tilfælde, men en fin opgradering må man sige
Fin en OPUP på turen hjem fra Amsterdam og til København. Så kom på Business Class efter jeg skannede mit boarding kort i gaten. Der var kun en plads tilbage i flyet og der var sidste plads i Business Class. God servering - dog helt kødfri, men smagte rimeligt:
Jeg fik en gang også spørgsmålet ved OLCI og undrede mig meget over, hvorfor der var såvel en Yes og en No knap efter: "Would you like a complementary upgrade on your flight from Austin, TX to Memphis, TN?" Er de 25-30 også for sådan en lang rute? Et hurtigt kig i det hollandske forum har der de sidste dage været tilbudt opgraderinger fra SFO til 47500 og 78400. Prisen reguleres efter hvor fyldt netop den afgang er, så selvom 85k er i den høje ende, så burde spørgsmålet ikke så meget være om det er et godt tilbud, men hvad du vil give, for en 12-13 timer lang natflyvning.
Der kunne jo være flere grunde, eksempelvis: Du rejser sammen med nogen, så I vil gerne sidde sammen i flyet Du har sikret dig en rigtig god plads (eksempelvis ved nødudgangen) I har en rejsepolitik, der forbyder jer at rejse på business
Det kan jo tænkes at du er en del af en gruppe rejsende (ikke en grupperejse) og derfor ikke ønsker at skifte plads. edit @Henry er hurtigere end mig
En kollega, der arbejdede for GTZ (det tyske Danida) fortalte, at de kun måtte rejse på økonomi klasse. Det var ikke tilladt at opgradere ved selv at betale med penge eller point.
Jo da men her er trods alt tale om en complimentary upgrade hvor der ikke kræves betaling af nogen form
Enig - men så vidt jeg husker, var argumentet, at nødhjælpsarbejderne ikke måtte ses på business class. Det kan dog være, jeg husker forkert.
Ja det lyder rigtigt. Jeg har en ven, som er korrespondent, og selvom han har masser af point tør han ikke bruge dem til f.eks. upgrade for ikke at blive set på business. Så ikke decideret forbudspolitik, men i praksis det samme.
Politikere bør heller ikke bevæge sig om bag jerntæppet.. Anders Samuelsen har et par gange på twitter berettet om hvor øv det er, at sige nej tak til en upgrade.. Det er hul i hovedet in my humble opinion.
Det gør de i al fald på de lange. Så selv samme Samuelsen på SK926 for et par uger siden oppe foran. Hvilket også er helt rimeligt. Alt andet er EkstraBlads misundelse af værste skuffe.
Længe har jeg kigget i denne tråd, vel mest tænk “det er noget der sker på film”, men med en fuldt booket flyver fra Krakow sendte SAS mig op foran! Som en bonus kan jeg orientere om at drengene fra Astralis også flyver SAS Plus
Well sort of... Har en eco billet booking Klasse Y med UA, IAH til CRP. Optjening til EB. Da jeg lige ville tjekke min booking på UA’s app, kunne jeg lave en gratis confirmed upgrade til deres Premier First. Det lyder jo meget godt...hvis det ikke lige var fordi det kun er en tur på 1 time samt at flyvningen er med en Embraer ERJ-175. Så nu har jeg Seat 1A og det lyder da også meget godt.
Jo stadigt domestic F sæder så ja selvom det nok bare er en kop kaffe eller glas vand som servering er komforten da en betragtelig forbedring.