Og du får nok også en lille bitte pose chips. Har prøvet forrest i bussen et par gange mellem LAX og SFO
Jeg har også fløjet turen med AA (operated by American Eagle) og sammenlignet med dem, så må jeg sige at det var en væsentlig forbedring. Stort bredt sæde. Velkomst drink. Fik et glas Goose IPA, i plastic glas. Efter take off fik jeg endnu 2 glas (rigtig glas) Goose IPA og blev tilbudt et tredje glas. Kunne vælge mellem en pose pretzels eller nødder. Der var wifi og man kunne streame diverse film, serier og tv, via United app. Jeg benyttede ikke internettet. Dette var på en tur der varede 39 mins! Det er ikke så underligt, at der en del amerikanere der får sig noget af en overraskelse, når de flyver intra Europa.
Så bippede den sq igen i gaten hos LH på vej hjem fra Asien Denne gang dog 'kun' upgrade til PE, men da det er en 12 timers natflyvning er det helt acceptabelt (SIN-FRA, LH779). Så får prøvet LHs A380 economy (øverste etage bagerst) samt deres PE på denne påske-tur. Så mangler jeg kun de sjoveste to kabiner.....
Ingen billeder. Men en hurtig vurdering er, at det er meget lig SAS Plus. Sæderne er meget ens, savner dog en mindre kopholder til pre-dinner drinks (Gordons gin trækker ned!) - man er nødt til at bruge det store fold-ud-bord. Skærmen er vist også en smule mindre hos LH, og muligvis en anelse mindre benplads end hos SAS, men marginalt. Maden var fin, men igen meget lig SAS Plus - mulighed for at vælge mellem to retter til hovedretten. På denne flyvning en asiatisk (let spicy, helt fin) og en europæisk. De var rundt en del gange i løbet af natten med drikkevarer. Varm morgenmad, som også var okay.
I går sagde det biiip, i München ved boarding til Lufthansa til Kbh. Helt ok at få en opgradering, men har I nogen ide om hvorfor? Sædet jeg oprindeligt havde, var ledigt, så det er ikke pga. overbooking i economy. Er Lufthansa bare søde mod *A guld? Men hvorfor skulle de være det? Jeg sætter selvfølgelig pris på opgraderingen, men undrer mig bare en smule. Især, da jeg har set nul og nix til opgraderinger hos SAS, i de sidste to år. Det trods EBD-status med mange oversøiske rejser.
LH kører en stram on time performance. - Tallene på øko viser måske overbooking. - I dette tal er måske inkluderet nogle gæster med meget sen connection. - Når disse incoming gæster frem til gaten i tide eller ikke ? - For at undgå en forsinkelse vælger gate staff eller LH rebooking control center højst sandsynligt at være på forkant ved at upg et par "korrekte" gæster, fremfor at forsinke afgangen med meget sene tilfældige upgradings. - Hellere køre med et par tomme sæder på øko end at forsinke afgangen (psgrs er måske strandet i immigration el. andet).
Jeg har også fået flere opgraderinger hos Lufthansa end hos SAS. Jeg tror, Lufthansa generelt først opgraderer egne "Miles and More medlemmer" - og at *A guld kommer derefter. Og så mine bud: Dit sæde kan have være defekt (eller af anden grund ikke kunne bruges) De skulle flytte passagerer på grund af vægtfordelingen / balance Du har smilet sødt til personalet ved boarding Du rejste alene - de andre rejste flere personer på samme reservation (og man vil nok ikke splittet et par) Der var måske ikke så mange guldmedlemmer med dette fly Du skal ikke forvente logiske svar på alle spørgsmål
Så vidt der skrives på Flyertalk og andre forums, så inkluderer lufthansa også bookingklassen i beregninen om hvem der får eventuelle op-ups, således et *S på en bookingklasse Y f.eks. ville få opgraderingen før en SEN på bookingklasse S... (fuldstændig optænkte eksempler og den egentlige formel kender jeg ikke, men der er flere parametre...)
@oermen og jeg blev i dag opgraderet fra række 11 (nødudgang) til række 1 og 2 fra Krakow til cph. Plus var kun række 1 og 2.
Har fået en mail om, at jeg har fået en courtesy upgrade fra SAS til Plus. Men når jeg kigger på bookingen, står den stadig som GO. Tager det lidt tid for dem, at ændre eller hvordan foregår det? Edit: Kan se vi har fået nye pladser i Plus ved check-ind, men billetten står stadig som Go.
Jeg hører et biip hver gang jeg scanner mit boardingkort desværre har jeg aldrig oplevet en upgrade som EBG/EBD. Prøvede en enkelt gang med SAS da jeg skulle hjem fra Dublin, og dengang var jeg blot almen EBS
De skriver i mailen vi også får adgang til lounge og fast-track, men det er vel næsten ligegyldigt, da det vel kun er diamanter, der modtager disse mails. I øvrigt 1/1 med Diamant-upgrades hos mig