BIIIP siger det og pludselig er du opgraderet..

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Kristian, 1/3/15.

  1. Modvig

    Modvig Aktivt medlem

    Beskeder:
    52
    "Synes godt om" modtaget:
    215
    Point:
    33
    Jeg går ud fra at vi er mange, der kigger på seat map hos expert flyer, hvis vi har budt på eller håber på en opgradering. Når man ser på seat map'en vil der op til afgang være en proces, hvor de ledige sæder bå business gradvis bliver blokeret (men ikke optaget). Er der nogen der ved hvad der sker her? Bliver disse sæder faktisk købt, eller bliver de reserveret til opgradering? Med andre ord, skal håbet bevares eller svinder det efterhånden som de blokerede sæder dominerer?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. CHIP

    CHIP VIP medlem

    Beskeder:
    108
    "Synes godt om" modtaget:
    424
    Point:
    63
    Du kan ikke alene ud fra seatmap se, hvor stor chancen er for upgrades. Typisk er der flere på Plus og Biz, der ikke vælger sæde ved booking, det sker oftere at Biz billetter afbestilles og bestilles i sidste øjeblik end Economy. Så når vi kommer tættere på afgang vil SAS reservere sæder til dem, der har billetter men endnu ikke valgt et sæde.

    Det bedste er at sammenholde det med (Expertflyer) Flight Availability og lægge mærke til Available Classes (som fx ser således ud) C9 D9 Z0 J9 R0 Y9 S9 B9 P9 A0 E9 M9H9 Q9 V9 W9 U9 K9 L0 T0 O0 G9 N0. For her ser du hvor mange pladser, der stadig er til salg i de forskellige bookingklasser (CDZJ er Business). Og dette tal stemmer ofte ikke overens med seatmap.

    Når vi snakker 2 døgn og mindre før afgang lukker SAS for bud og lidt senere bliver de modtagne bud behandlet. Afgangen forberedes og her bliver der rykket rundt (og op) på seats. Hvis dit bud på upgrade ikke gik igennem, kan du stadig checke Flight Availability og få en ide om det er muligt at upgrade ved check-in på dagen.
     
    Ulrik, SophieHendriksen, Peter F. og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Så fik jeg et biiiip i gaten.
    Blev flyttet fra 6C til 1C på MUC-CPH.
    Til gengæld fik jeg ikke min bagage med til CPH.
    Det var lidt problemer med bagage folkene i MUC. De manglede at læsse ca. 50 stk bagage, hvor de valgte at forlade pladsen.
    De kom tilbage ca 30 mins senere, men fik tilsyneladende ikke læsset det hele!
     
    Beaglen, Henrik Olsen, SophieHendriksen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    Vågnede op til lyden af en mail, der tikkede ind i morges.
    Opgradering til Business Class på en Cathay Pacific A350, på en rejse i september.

    Premium economy, som jeg havde booket, findes åbenbart ikke længere på den afgang.
     
    Beaglen, Henry, Henrik Olsen og 8 andre "Synes godt om" dette.
  5. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Nej hvor “uheldigt” :D god tur!!!
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  6. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Irriterende når man ikke får det produkt, man har betalt for!:D
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  7. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Nogle gange giver flyeselskaberne også udtryk for hvor irriterende det er, at få ændret sin booking. Jeg skulle engang flyve hjem med SAS fra Tokyo på eco. Ved checkin fik vi beskeden "Sorry, we can not fullfil your requirements", hvorefter vi fik to boardingcard til Plus. Dette gentog sig i gaten, hvor vi fik samme besked, men to to nye boardingcard til business. Jeg holder meget af japansk høflighed.
     
    Luxury_Globetrotter, Kermit, Erwin Lansing og 4 andre "Synes godt om" dette.
  8. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    Ja, det synes jeg også. Jeg havde håbet, at kunne sove længere end til klokken 7 en solrig lørdag :D
    Hørt! Hvem gider flyve business når man kan flyve PE :p? Især når rejsen er køt på avios :oops:
     
    Henry, Henrik Olsen, RasmusH og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,479
    Point:
    113
    En veninde (diamantmedlem) som havde booket SAS Plus på dagens CPH-LAX fik en courtesy upgrade til Business. Godt at vide at det stadigvæk findes!
     
    Beaglen, Henrik Olsen, klausbm og 7 andre "Synes godt om" dette.
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Ja det er rart - det er ikke mange gange man høre det mere...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Men er det ikke mest, når de har brug for at flytte passagerer fra Economy, når der er solgt flere billetter, end de har pladser?
     
  12. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,320
    Point:
    113
    På vej til San Francisco med SK935 nu, 3 timer før afgang får jeg en mail om cortecy upgrade fra Eco til Plus. Så tak til SAS for den :)
     
    Beaglen, Nielspg, PENSIONISTEN og 7 andre "Synes godt om" dette.
  13. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Jo!
    SAS vil aldrig nogen forære dig en upgrade uden teknisk grund.
    Gang på gang har det forlydt, at de vil kigge på muligheden for at give Guld/Diamant-kunder en gratis opgradering, men de undskylder sig altid med, at det kan de ikke pga tekniske vanskeligheder.
    Det kunne jo let løses ved fx at gøre som AirBaltic, hvor kunderne blot henvender sig til kundeservice, som så ordner opgraderingen. Det har jeg haft stor glæde af et par gange.
     
    Beaglen, Erwin Lansing, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. HenrikM

    HenrikM VIP medlem

    Beskeder:
    193
    "Synes godt om" modtaget:
    750
    Point:
    93
    Den 17/10 fik jeg en CU på SK945 (ARN-ORD) fra Plus til Business.
    Jeg er atypisk EBD (på grund af sidste vinters x4 kampagne).

    Flyet var mere end halvtomt i alle kabiner, så der var ikke noget specielt behov fra deres side. De må have udtømt alle muligheder for at sælge opgraderinger og så fik jeg den herlige mail cirka 4 timer før afgang :)
     
    Beaglen, Nielspg, Kenneth K og 5 andre "Synes godt om" dette.
  15. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Uhh, det lyder godt. Ja, så må jeg trække mine hårde ord i mig igen, når det nu rent faktisk viser sig, at SAS godt kan finde ud af CU'er. Dejligt!
     
    Beaglen, HenrikM og Henry "Synes godt om dette"
  16. SimonTopp2

    SimonTopp2 Aktivt medlem

    Beskeder:
    32
    "Synes godt om" modtaget:
    121
    Point:
    33
    Hvis vi graver lidt længere tilbage (men stadigvæk i år), så fik jeg også en CU i juli måned fra Stockholm til Malaga (Som EBS). Efter 12 timer i bus fra København til ARN føltes det som et lille plaster på såret, at jeg kunne få et fint måltid og noget mousserende vin på plus.
     
    HenrikM, Beaglen, THammer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  17. HenrikM

    HenrikM VIP medlem

    Beskeder:
    193
    "Synes godt om" modtaget:
    750
    Point:
    93
    Lidt mere medvind (sådan cirka)...

    Hjemrejsen den 29/11 (fejl i måneden i tidligere post, jeg var kun væk i 12 dage) med SK944 (ORD-CPH) gav samme bonus fra Plus til Business!

    Jeg fik mailen cirka 6 timer før, mens jeg stod utålmodigt i Seattle og så mit fly mod Chicago blive mere og mere forsinket. Ankomst Chicago 21:20, mens SK944 begyndte at boarde, med henblik på at lette kl. 22:05 :eek:

    Efter at være kommet af første fly (ved C-gates i Teminal 1, allerlængst væk fra gate M16 i Terminal 5), oplevede jeg at...

    1. Modtage en push-besked fra SAS-appen - at jeg nu var dobbelt-booket (en sikret rute næste morgen ORD-EWR-ARN (i stedet for ORD-CPH-ARN som var i fare). Gad vide om United havde ædt den hotel-overnatning, der var blevet nødvendig?!

    2. Blive ringet op fra personalet ved M16 kl. 21:37, da de gerne ville høre noget om min lokation (jeg stod og ventede på lufthavnstoget, der bare ikke ville komme).

    3. Blive ringet op igen kl. 21:48, da jeg nu var den sidste de ventede på (jeg var kommet til T5, lige omkring sikkerhedstjekket).

    4. Blive fulgt fra sikkerhedstjekket til gaten af en medarbejder, der satte i løb (til inspiration for mig, der rendte med rullekuffert og dårlig kondi).
    Jeg endte på 2D og var selvfølgelig svært tilfreds med min CU - og at komme hjem til tiden. Her halvandet døgn efter, ville jeg ønske, at mine to kufferter også var kommet videre fra Chicago :rolleyes:
    Utroligt så ringe det kører, når Uniteds egen app blot viser, at kufferterne kom af flyet fra Seattle, men derefter intet mere. WorldTracer har ikke fanget noget endnu, men de respektive AirTags viser, at den ene kuffert tilsyneladende lander i dag med SK944 (efter der tidligere har været både en SK944 den 30/11 og en SK946 den 1/12). Kuffert nummer to ligger stadig og lumrer i Terminal 5...

    Det blev et længere rejserbrev, men CU findes stadig hist og her og så var der lige den sidste krølle på historien. Hjemturen bragte mig over stregen til noget, jeg har haft i kikkerten i længere tid :D

    upload_2022-12-2_8-46-5.png
     
    T4L, Havse, THammer og 13 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side