I går eftermiddag sagde biip eller pling på telefonen. Beskeden var at jeg også hjemturen fra HKG til ARN blev opgraderet fra GO til Plus. Måske har det noget at gøre med at flyet var fuldt booket og de skulle finden stakkels person der gerne ville opgraderes.
Jeg oplevede i september for første gang en opgradering med Emirates fra DXB til WAW (WAW er ofte billigere at flyve fra med Emirates end CPH). Rejsen fra CPH til WAW t/r betales så med SAS Eurobonus point delvist optjent ved brug af Mastercard. Maskinen var en Airbus A330-200 (den mindste maskine i Emirates flåde), så ikke nogen prangende business class oplevelse sammenlignet med business class på B777 eller A380. Men turen til WAW var sidste ben på en rejse fra MRU, så enhver mulighed for bedre komfort med træthed i kroppen var yderst velkommen . På det udleverede boarding pass var kabinen angivet som Economy. Så det var først ombord på flyet, at jeg opdagede opgraderingen. Naturligvis kunne jeg have bemærket det angivne sæde, men jeg kender ikke sædeindretning i A330-200 godt nok til spotte opgraderingen med det blotte øje.
BIIIP sagde det i mandags ved gate d101 under boarding til sk2513. Maskinen udskrev en bon, hvor der stod mit nye sæde var 1e, en betydelig forringelse i sædekomfort, da jeg tidligere var placeret på et gangsæde ved nødudgangen. Men gratis havltam mad fik jeg da
Mandag må siges at være lykkens dag mht. at blive opgraderet. Igen i går aftes, under boarding til sk1677 mod Berlin, der i øvrigt blev befløjet af Christian Valdemar Viking , udskrev maskinen en bon med nyt sædenummer (2A) i plus-sektionen. Måtte dog denne gang takke pænt nej, da jeg hellere ville sidde med min medrejsende fremfor at nyde godt af de næsten ikke eksisterende fordele, som man nu får på en ca. 45mins flyvning. Det skabte dog lidt forvirring inde i flyet, da der var blevet placeret en anden mand på mit gamle sæde. Han blev dog pænt spurgt af stewardessen om han ville flytte op i plus-sektionen, og så var det problem nemt løst. Betragter det som forholdsvist heldigt, at man med 7 dages mellemrum bliver opgraderet, hvilket jo må siges at være en god fordel for guld/diamant-medlemmer i overbookede fly.
Jeg fik en OPUP på min tur fra London til Houston. Det var fra World Traveler til World Traveler Plus. Det er faktisk min første ved British Airways. Grunden er at jeg primært har fløjet på ruter med timedrift (fx. London - New York) og der er der for mange sæder til at flyet er overbooket. Dette er min egen vurdering.
Jeg er også blevet opuppet til Texas. Tror der generelt er høj load til IAH/DFW/AUS så gode chancer for at blive rykket frem i flyet hvis man har status.
Så enig så enig Jacob, jeg har tidligere skrevet en tråd om lige netop den problematik.... (Tror jeg kaldte den "når opgradering bliver til nedgradering") SAS kunne da spørge os om vi vil opgraderes før de gør det, "maden" er ihvertfald IKKE værd at tage et midtersæde for /Schwert
BIIIP sagde det ved gaten, da vi var på vej fra JFK med Air Berlin til CPH via DUS i tirsdags... og vi fik nye boardingcards med sæde 15A+C i stedet for 48A+C og plads 1D+F med blokeret midtersæde på DUS-CPH Det blev en super god afslutning på en 5-dages far + søn tur! Vi fik plads på deres XL sæder, med ganske betragtelig bedre benplads end i det godt tætpakkede economy afsnit. God value for money, når vi fik billetterne til ca. 1.100 kr. pr. mand (booket tilbage i januar måned takket være @rasmus.emil s tip) Er i øvrigt statusløs og det var første tur med Air Berlin.
Fik lige screenshottet et snap fra min søster (og ja, det er en gameboy): Upgraded i en fyldt SN3150 som EBG (+ ledsager) da de boardede flyet. SN har åbentbart en 3-delt kabine, men de røg op på noget der minder om PLUS, som er bedre end de absolut ingenting man får nede på normal Eco.
GameBoy anno 1997. Ikke murstenene. Denne er lettere og bruger AAA batterier frem for de første det brugte AA. Og kan afsløre at der er det gule pokemon-spil der sidder i chip-læseren!
Så skete det igen med opgradering med Emirates ud af Dubai. Denne gang var det på den direkte rute mellem Dubai og Auckland. En rute som i skrivende stund regnes for den længste kommercielle passagerflyvning. Med sølvstatus og kun 4K tier miles til guld er jeg da yderst tilfreds med ikke at skulle sidde på economy sæder i 16-17 timer. DXB-AKL er sidste ben på turen fra CPH til AKL. De ca 10 timers transfer i DXB blev brugt på blandt andet champagne smagning med 4 forskellige Moët champagner i business class loungen for B gates. Udvalget er den klassiske Moët, samt rose, nectar og vintage 2006. Mine smagsløg er til vintage 2006, som er mere mild i eftersmagen. Ombord blev jeg så tilbudt rose versionen af den gule enke (husker ikke navnet, men etiketten på flasken var ikke til at tage fejl af). Godt nytår i øvrigt, og må vi alle opnå højere status i 2017 end i året der er gået.
Super lækkert - lad os se lidt billeder fra den lange tur og hvorledes de servicere dig på en så lang tur
Havde fået plads 33A på en CZ A320 på PEK-HKG, hvor der havde været problemer med online check ind og ingen seat selection da den var bestilt hos OTA. Var på vej helt ned bagi og lidt skræmt ovet at de kunne presse så mange rækker ind i en A320, men kom forbi business og Premium Economy og efter et par rækker så jeg op og der stod række 39... Ooops, lidt akavet at skulle gå den vej, men op til Premium Economy, med dejligt med benplads. Der kom en flaske vand inden take off, ellers ved jeg ikke om det var anderledes end i Y, men benplads var godt! Og det er som flying blue ingenting
Ja jeg må jo indrømme at det var præcis det samme, eller i hvert fald White priviledge jeg tænkte efter at have sat mig. Men der var også et par andre hvide med på flyveren bag i, men måske mit smil til check-ind pigen var sødere end deres... Derudover stod der nr. 1 på mit boarding pass, er Det ikke hvsd nummer man er checket ind som? Så måske mitcheck in var registreret, bare uden sæde.
Biip... Air France BLL-CDG her til morgen kl 07:15. Flyet var grundet forsinket ankomst i går aftes fra Paris, forsinket her til morgen til kl 07:30. Fuldt fly. Ved ankomst til gate... BIIIP! Og jeg og min rejsemakker fik 1A og 1C! Nok grundet vores Flying Blue guld og sølv! En lille fin morgenplatte blev serveret, lækker varm kaffe fra et rigtigt krus! Udemærket service også, så der var ikke noget at klage over. Især ikke da billetterne var købt som Mini-fares, og har været meget billige!
Biip - modtog mail fra SAS i går eftermiddags. "You’ve been upgraded to SAS Business!" CPH-ORD senere i dag, Plus til Business, tror primært det skyldes at vi nok skal flyve med den gamle LN-RKP (den har fløjet ORD de sidste 3 dage), men, ok, man siger jo ikke nej til den store menu