SAS gør godt nok ikke meget for deres loyale kunder. Er Eurobonus Diamant medlem og manglede 8 rejser, som jeg havde booket for at bibeholde status, og som blev cancelled pga Corona. Det skulle jo være lige efter bogen at godtgøre disse, men jeg er endt i Catch-22. Ringer for at få dem godtgjort, men de har travlt henviser til web. Sender mail til ebretro, som svarer på halvt kaudervælsk og halvt kancellisprog, og henviser til regler på website. Website siger jeg skal ringe. Når man ringer skal man gå på web ....
Meget anstændigt skrevet, måske du skulle sende det til ledelsen, Mr. Ceo : [email protected] med overskriften SAS Eurobonus.
Jamen, jeg skal jo slet ikke ind i UK. Går direkte gennem sikkerhedstjek og til gate. Ingen paskontrol og dermed indrejse i UK. Kunne da måske være lidt sjovt at prøve og se, om det kan lade sig gøre med sådan en tur
Tvivler på den holder, og du hænger selv på det hele (jfr. det med forsikring) hvis den ikke gør. F.eks. er der ESTA-krav i USA, også selvom man alene rejser i transit og ikke skal 'landside'. Og hvis forsikringsselskabet eller myndigheder skulle læse med her, kan du ikke påberåbe dig ukendskab til reglerne. Og kan du være sikker på, at du ved i ankomst til LHR ikke ender på den gale gate, så du alligevel skal gennem en sikkerhedskontrol? - så vidt jeg husker er der en del af dem i den lufthavn. Jeg erindrer ikke at have været i transit uden at skulle passere en kontrol. Men som @Ulrik siger: Hvis du alligevel ikke har noget at lave de næste par uger, så prøv da.
Hvis du kan finde en flybillet indenfor den periode, hvor du har behov for at lave et mileagerun (?), så lader det til, at du godt "kan"... Jeg skal ikke lade nogen høre noget, for et par gange gennem årene har jeg lavet et mileage run til Washington D.C. med 6 ben på 56 timer og 26 timer på destinationen (den eneste gang jeg har fået en immigration officer til at grine, da jeg forklarede, at jeg blot skulle en tur i teatret). I starten af marts tog jeg til vores kontor i Prag, for "så slemt er det her vel heller ikke". Jeg vil ikke længere kloge mig på, hvor slemt det her er, men verden har ændret sig på en måned. I den periode har jeg siddet herhjemme (i Malmö) og været fanget i debatten mellem to lande og aner ikke hvilket ben jeg nu skal stå på. I formiddags havde jeg et online møde, hvor en engelsk kollega deltog og han lød en anelse mismodig. Hans kone (som tidligere har været igennem et behandlingsforløb for kræft) har fået et brev fra det offentlige system, at hun anses for at være i risikogruppen og derfor helt bør holde sig hjemme i 12 uger. Manden selv opfordres til (ligesom alle andre) at blive hjemme og kun gå ud for at handle - selv om de ikke står til en bøde, som i visse andre lande, hvis de laver andet end det. Det blå EU kort gælder i UK året ud, men medmindre der er dækning fra en fænomenal rejseforsikring, turde jeg ikke binde an med selv en hurtig tur udelukkende i transit. Et nys på det forkerte tidspunkt, en temperatur på 37,5 og så sidder man måske i saksen i et fremmed land og uden bifald fra Udenrigsministeriet.
Jeg ved godt at det ikke ligefrem er optjening af status, men easyJet har netop skrevet til mig at de forlænger mit easyJet Plus medlemskab i tre måneder uden beregning. Man kan vel kalde programmet en form for betalt status, men trods alt en god option, når SAS ikke beflyver TXL fire gange i døgnet. SAS må dog gerne snart få fingeren ud også...
Der er ingen krav om ESTA eller lignende den slags ved rejser til London. Og man skal altid gennem sikkehedskontrol straks efter landing i LHR, men det har jo intet med indrejse i UK at gøre (da jeg ikke passerer paskontrol). Med hensyn til forsikringsbetingelser og efterfølgende karantæne, er jeg godt klar over, at den hænger jeg helt selv på. Var blot interesseret i at høre, om der var en af jer, der havde prøvet sådan en tur.
Jeg undrer mig helt over at ingen har skrevet herinde, at det da er glædeligt at SAS valgte at komme til truget, og beslutte at forlænge folk med 1 år. Og nu er jeg nysgerrig på om nogle af jer andre, har set en indikation af at I er blevet forlænget, på app'en eller hjemmesiden? Eller er det for meget at forlange fra SKIT...
ESTA var tænkt som et eksempel på, at der godt kan være indrejserestriktioner, selvom man alene er i transit i lufthavnen.
Jeg har nu i flere dage prøvet at gennemskue hvordan man skal forstå SAS’ forlængelse. Min optjeningsperiode slutter 31/3, og jeg havde optjent guld på point i god tid inden da. Men hvordan er jeg så stillet? Har det reelt ingen betydning for mig, eller løber min periode helt til marts 2022? SAS skriver: It applies to members that have a qualification period with an expiry date between 31 March 2020–28 February 2021. This means that if you are a Gold member with a qualification period expiry date 30 April 2020, and membership level expiry date 31 July 2020, your Gold membership level will be extended to 31 July 2021. Kan se det også bliver diskuterer en del andre steder, men måske skal man bare vente og se...
Som jeg læser det: Du optjente status i perioden fra april18 til marts19 Du have guldkort i optjeningsperioden fra april19 til marts20 Du får forlænget dit guldkort i optjeningsperioden fra april20 til marts21 Så det korte svar er: Nej, forlængelsen af status har ingen betydning, for dig, da du allerede har optjent point nok
Ja det er også sådan jeg hælder mod at tolke det. Tak! Er jo ikke super presserende lige nu, men kan selvfølgelig blive lidt presset hvis der ikke er fly længe endnu. Optjener mest på oversøiske turer for jobbet. Men det er jo et i-lands problem i de her tider....
Synes normalt jeg har godt styr på det, men det her rejser nogle spørgsmål meget lig ovenstående. Input velkomne. Min optjeningsperiode sluttede 31/3. Opnåede ikke point til at fortsætte som EBD, men et godt stykke over EBG. Iøvrigt mit 8. år til Life Time Gold (LTG). Er mine antagelser nedenfor korrekte: 1. Jeg fortsætter som EBD frem til 31/3-21 - med grace til 30/6-20? 2. Dette tæller som 9. år til LTG? 3. Hvad jeg måtte tjene af statuspoint frem til 31/3-21 er uvedkommende for status og LTG i året 1/4-20 - 31/3-21? 4. For at opnå LTG skal jeg blot optjene til EBG i perioden 1/4-21 - 31/3-22?
Der er vist et par slåfejl i datoerne, så det er lidt svært at for mig at svare helt klart. Men min tolkning er: Ja, men grace til 30/6 21 Ja Jeg er ikke helt med på, hvad du vil spørge om. Check lige daoerne Ja