Corona virus - og optjening af status

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henry, 6/3/20.

  1. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,475
    Point:
    113
    Det kan være, jeg er for meget smittet af Flying Blue, men jeg tænker også på, hvordan det er med den optjening, man allerede har lavet. Er der rollover i EB? For så er det et relevant spørgsmål med hvor meget man bliver trukket. Det er noget, som mange i FB programmet er fortørnet over. Alle har ikke kunne flyve, mens nogen beholder status med meget mindre end nødvendig, mens dem, som har nået grænsen og skulle have fået mere i rollover til næste år, ikke bliver hjulpet.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  2. danychen2000

    danychen2000 Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    14
    Point:
    3
    Jeg har sølv status og kun 4500 points væk fra guld status. Min slutdato for optjeningsperioden er den 31. maj.

    Hvordan kan jeg nå guld status i denne periode?

    Skal jeg købe de manglende point?

    Beholder jeg mine status-point, eller mister jeg dem?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,789
    Point:
    113
    Der er ingen roll-over i Eurobonus.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN og Erwin Lansing "Synes godt om dette"
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,789
    Point:
    113
    Hvis du i optjeningsperioden juni19 - maj20 skal tjene et guldkort, kan du kun få det med basispoint og statuspoint. Basispoint får ved at flyve med Star Alliance. Det kan nok blive svært, hvis alle regler om karantæne skal overholdes. Alternativt kan du købe de manglende basispoint. Det vil koste dig 4500 kroner (1 krone pr point). Eller alternativt 45.000 point fra din konto. Jeg ville nok vente til udgangen af maj, før jeg begyndte at købe statuspoint.

    Er det så pengene værd? Det afhænger af dit rejsemønster og hvordan du bruger fordelene ved guldkortet.

    Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål om statuspoint. Så det må du lige uddybe.

    Hvad skal du så gøre fremover: Jeg vil helt klart anbefale et premium MasterCard. Her får du 12000 statuspoint om året (altså et kvart guldkort). Og det koster omkring 1500 kroner.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  5. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Må indrømme at denne forlængelse er helt perfekt for mit vedkommende, da min optjening starter/slutter i februar, jeg får derfor et helt år ekstra og behøver i realiteten slet ikke vælge SAS, som operatør før februar næste år.

    Synes fortsat det er en ringe løsning for alle dem som har udløb efter marts, de burde kompenseres med x antal måneder de ikke har kunnet optjene..

    Var også så heldig at Emirates jo forlængede alle til december i år, min guld status udløb juni, så det betyder at jeg kan nyde lounge osv i august hvor turen går til Maldiverne, med 3 dages stopover i Dubai.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  6. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,575
    Point:
    93
    Såvidt jeg læser deres udmelding er der stor forskel på, om din optjeningsperiode starter eller slutter i februar, jvf.: "It applies to members that have a qualification period with an expiry date between 31 March 2020–28 February 2021"
    Hvorfor er det en ringe løsning for dem med udløb efter marts? Det omfatter f.eks. mig selv, og jeg får jo også forlænget min status med 12 måneder.
    Men enig i, at det er en ringe løsning for dem uden status - men også svært at tilgo
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Tak - og på nær datoen i 1 hvor grace jo er til 30/6-21 (og ikke 20) så er datoerne gode nok
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,789
    Point:
    113
    Takker, men jeg er stadig ikke sikker på, at jeg forstår dit 3. spørsmål

    Det er jo altid sådan, at de point du optjener i en periode aldrig har betydning for din status i samme periode (med mindre du får så mange point, at du ryger op på en højere status).
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN og Bekgaard "Synes godt om dette"
  9. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    @Henry - hvor læser du, at der ikke er en roll-over i Eurobonus - er jeg monstro gået helt i baglås ?

    - Når jeg læser "extrension by 12 months" så forstår jeg det som om optjeningsperioden udvides fra 12 måneder til 24 måneder og dermed roll-over !!! Men du har nok ret, det ville måske være for godt til at være sandt.

    - Hvis der ikke er roll-over, er det jo nyttesløst for mange af os at få godskrevet status point for annullerede flyvninger, for så nulstilles man jo under alle omstændigheder og starter fra scratch på sin udvidede 12 måneders status.

    - Ups, jeg må vist hellere hurtigst ombooke mine flyvninger der ligger i min indeværende optjeningsperiode til den nye optjeningsperiode. Måske jeg hellere skulle lade alle 6 ture konvertere til vouchers. Hm, nu må jeg i tænkeboks.
     
    Henrik Olsen, Henry, Bekgaard og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. Havse

    Havse VIP medlem

    Beskeder:
    92
    "Synes godt om" modtaget:
    283
    Point:
    53
    SAS udmelding er ikke helt simpel at fortolke

    Jeg tænker det vil hjælpe de fleste, men der vil sandsynligvis være nogle hvor det ingen praktisk betydning får, eller i værste fald reelt ikke hjælpe på problemstillingen. Der vil også være nogle få hvor det endda kan være en benefit.

    Uanset hvad tror jeg ikke der findes en gylden løsning, men det er i hvert fald længder bedre end intet at gøre.

    Som jeg læser det, så hvis du havde udløb 29FEB20, så tæller din 12 mdr. forlængelse først fra 28FEB21, dvs. den status du har 28FEB21 bliver forlænget med et år til 28FEB22. Havde du allerede optjent Guld for 01MAR20-28FEB21, så ja, ingen grund til at stresse i år, du får et ekstra år 21-22.

    Hvis man (som jeg) har udløb 31MAR20, så er den status du havde 31MAR20 forlænget til 21MAR21. Det kan være en fordel hvis man ikke havde re-kvalificeret for 01APR20-31MAR21. Men herfra bliver det straks lidt mere vanskeligt, for man skal optjene mellem 01APR20-31MAR21 hvis man vil have status fra 01APR21 og frem, hvilket mildt sagt er lidt vanskeligt i disse tider.

    Umiddelbart er man noget bedre stillet med en udløbsdato slut FEB end slut MAR, afhængigt af hvad man havde kvalificeret sig til. Hvis man har MAR udløb, så er fordelene ved forlængelsen til at overse..
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  11. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,789
    Point:
    113
    Jeg troede, at @Erwin Lansing mente roll-over af point. Altså: Hvis du et år har optjent 120.000 point - og kun skal bruge 90.000 til et diamantkort, så overføres de ekstra 30.000 point til næste optjenings år som statuspoint. Men jeg kan da godt have misforstået spørgsmålet.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN og Bekgaard "Synes godt om dette"
  12. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Den kan jeg også godt afkræfte.
    Hvis det nu havde været sådanne, hvor mange år tror I så, at man kunne “roll over” til ?
    Jeg havde en god periode, for et par år siden :).
     

    Attached Files:

    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  13. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,475
    Point:
    113
    Det kan man så godt i andre programmer :) Det kan være en fordel hvis ens flyvninger er ujævn fordelt over månederne og årene.
     
    Henrik Olsen, THammer, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,789
    Point:
    113
    Flere hotelprogrammer har roll-over. Det nød jeg godt af i det gamle Marriott Rewards. Men denne fordel er ikke med i det nye Marriott Bonvoy. Også Radisson Rewards har roll-over. I begge programmer kan man kun overføre et år.
     
    Henrik Olsen og Ulrik "Synes godt om" dette.
  15. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Som jeg læser det så får dem som har udløb eks. Ultimo marts ikke deres status forlænget.
    Dvs. Har du indtjeningsperiode som slutter efter 28 feb 2021, så får du IKKE forlænget med 12mdr, såsom eks jeg gør pga min status udløber 1feb 2021.

    Tolker jeg det forkert?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,789
    Point:
    113
    Alle får deres status forlænget et år. Og det sker ved udløb af optjeningsperioden i perioden i tidsrummet 31. marts 2020 - 28. februar 2021.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN og Jeblin "Synes godt om dette"
  17. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
  18. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Nu er jeg jo gammel, så er jeg er vist berettiget til at være tungnem :
    Dvs at det kun er status, der bliver forlænget med de 12 måneder, og selve optjeningsperioden starter således from scratch helt uafhængigt af de 12 måneder, korrekt ?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  19. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,575
    Point:
    93
    Korrekt.
     
    Henrik Olsen, Erwin Lansing, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  20. Nicolai Idel

    Nicolai Idel Medlem

    Beskeder:
    41
    "Synes godt om" modtaget:
    64
    Point:
    18
    @PENSIONISTEN, jeg har lige snakket med SAS og de bekræfter, at det kun er medlemsperioden der forlænges og ikke optjeningsperioden. Dog sagde de, at der har været snak på "gangen" om at forlænge optjeningsperioden.

    Jeg står selv i en situation hvor jeg mangler få flyninger for at få højere status så hvis ikke optjeningsperioden bliver forlænget har jeg ikke nogen chance, da min strategi er antal flyvninger og ikke point.
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side