Corona virus - og optjening af status

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henry, 6/3/20.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Nyt fra Atlaska Airlines:

    https://blog.alaskaair.com/coronavirus/frequently-asked-questions/

    Will you be extending elite status?
    Yes! Your current Mileage Plan status will be extended through December 31, 2021. That status will unlock even more benefits as we inch closer to our oneworld® launch in summer 2021.

    What about companion certificates?
    All companion certificates set to expire in 2020 will be extended. You’ll now have until December 31, 2020 to purchase new travel through November 26, 2021.

    With the extension of my status through 2021, will all usual tier benefits apply?
    All status benefits will apply, with the exception of the 50,000 bonus miles associated with earned 75K status. Look for more details in a few weeks with info on how 75K members can earn additional bonus miles for travel this year.

    Og mere - se linket
     
    MaleneChristensen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,813
    Point:
    113
    Marriot har lige skrevet ud:
    • Status Extension: We want you to be able to enjoy the status that you earned in 2019. With that in mind, the status you earned in 2019 will be extended to February 2022.
    • Points Expiration: To provide you ample time to redeem points, the expiration of points will be paused until February 2021. At that time, your points will only expire if your account has been inactive for at least 24 months.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Så kom American Airlines med en lille opdatering - mest om at de forsat arbejder på sagen (sådanne info mail ville være rart at få fra SAS EuroBonus også....)

    ----

    Lowering elite qualification requirements
    You'll be able to qualify for elite status in 2020 with lower Elite Qualifying Dollar (EQD), Elite Qualifying Mile (EQM) and Elite Qualifying Segment (EQS) requirements.
    Introducing earn toward Million MilerSM status with credit card spend
    For all eligible Citi® / AAdvantage® and AAdvantage® Aviator credit card products, as well as select AAdvantage® credit cards outside the U.S., every dollar spent on net purchases that post to your AAdvantage account between May 2020 and December 2020 will count as one mile toward Million MilerSM status.
    Waiving reinstatement fees for award travel
    We're giving you more flexibility with waived reinstatement and change charges for awards booked by May 31, 2020 for travel through September 30, 2020. For award travel booked on or after June 1, 2020, we will waive change and reinstatement fees when the change is made at least 60 days before travel. A new fee structure will apply to changes made within 60 days.
    You're behind every decision we make at American Airlines. Your ability to earn status as you look forward to travelling again is important to us. We appreciate your support and do not take your business for granted. For additional information about these updates and more, please visit www.aa.com/programupdates.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Her er flere detaljer om AA programmet:


    In the coming weeks, we will:

    • Extend AAdvantage® elite status through January 2022
    • Lower elite qualification thresholds for 2020
    • Extend the expiration date for systemwide upgrades
    • Lower EQM thresholds for Executive Platinum rewards for 2020
    • Introduce a promotion to reach Million Miler℠ status
    • Waive award reinstatement and change fees for award bookings
    • Add a new American Airlines Vacations offer for AAdvantage® elite status members
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Jeg var tålmodig i starten - men synes det er på tide at SAS rykker på en udmelding omkring EB. Det gælder både status og for mange sikkert også udløbne point.

    Jeg er optimist og tænker der kommer noget i løbet af ugen :)
     
    Henrik Olsen, Ulrik, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Jeg er ikke sikker på, om du skal være glad for at der kommer en udmelding fra SAS. Der har også manglet en udmeldning fra Flying Blue, og den er nu kommet. Og den er... nul niks nada hvis man har været tilpas loyal. Igen, den hjælper dem, der ville komme i knibe her og nu, men intet længere ud i fremtiden. :mad:

    Status bliver fint forlænget med et år, selv hvis man ikke har kvalificeret sig i indeværende periode. Det vil garanteret hjælpe mange, som har manglet optjening i de sidste måneder i perioden. Hvis man til gengæld har sparet på forhånd og har optjent nok XP, så bliver de afskrevet som altid, og det hjælper dermed ikke på alle de XP som nu mangler, til næste periode. Det rammer bl.a. mig, da jeg optjener det meste ved konferencer i fjerne destinationer, som er ulige fordelt over måneder og årene og derfor er afhængig af rollover. F.eks. er blev en konference i Mexico aflyst, som ville have været over en tredje del af optjening for 2021.

    For nu, tak for ingenting, men forhåbentlig kommer der mere på et senere tidspunkt.
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen, PENSIONISTEN og 3 andre "Synes godt om" dette.
  7. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Henrik Olsen og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  8. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    ÅH,åh, pinligt, SAS.
    - Nu er jeg endnu mere glad for at have min plan B i skuffen :
    1. Dropper EBD pr. 31.juli 20 - SAS erstattes af LX og LH.
    2. Point til nyt EBG for 01.aug20 til 31.juli21 er allerede optjent.
    3. Vælger færre rejser, som så betyder, at SK Plus erstattes af LX og LH regulær biz (UA Polaris Lounge kræver f.eks. ikke status, kun Biz el. First).

    Jeg orker ikke at bruge så meget tid på at indsende alle mine annullerede/rebookede rejser til SAS for marts, april og maj for at opnå en EBD status. Det er ikke værdigt, at deres frequent flyers nærmest skal ned på knæ og siger please, please, sas.
     
    Senest redigeret: 16/4/20
    Henrik Olsen, Ulrik, SophieHendriksen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Enig, kæmpe ommer SAS.
    Man er aldrig i tvivl.... Man få altid mindst hos SAS.
    Jeg sadler om og dropper dem helt fremover..
     
    Henrik Olsen, Ulrik, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Min beslutning er ikke taget udfra tilfældigt hentede oplysninger. Jeg har haft en korrespondance med sas i Stockholm allerede i marts måneds, da man begyndte at annullere.
    SAS skrev klart '' vent til optjeningsperioden er slut, så ser vi på det, når du indsender materialet'' bum, bum.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  11. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Der er nemlig rigtig stor forskel på at skulle "tigge"! Der er lidt en parallel diskussion her i Dubai - skolerne er lukket for fysisk undervisning skoleåret ud. De fleste skoler vil ikke give reduktion i tuition, nogen vil have forældrene skal ansøge om at få reduktion eller en payment plan ved at argumentere for de har brugt for det fordi de er fyret eller lignende. Virkelig ydmygende. Alle er selvfølgelig enige om at det er en rabat og ikke en fuld tilbagebetaling, der er stadigvæk lønninger mm. Men os, som har fået en reduktion, vi er sætter pris på at skolen har været imødekommende og den del er det vigtigste.
     
    Henrik Olsen, Ulrik, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Henrik Olsen, Jeblin og Henry "Synes godt om dette"
  13. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Spændende at i hvor lang tid de har tænkt sig at sidde med mundbind oppe i førerbunkeren i Frösundavik mens shit stormen tager til. Jeg er ikke sikker på den taktik står på ide 1 i håndbogen over damage control?
     
  14. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Strategien er vel i ret god tråd, med den svenske indstilling til corona. Det ses desværre på dødstallet fra hin-sidan.
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Ved nærmere læsning af FAQ bekræftes min antagelse. De nuværende tiltag er meget præcist målrettet dem, som ville miste deres status i de kommende dage og uger mens flyene stadig står på jorden. For mig, som har kvalificeret mig for den kommende periode, er det først relevant i 2021, så den tid den sorg.

    11. Will Flying Blue consider additional support to help members to upgrade or maintain next year?

    Since the situation is still evolving, we will keep on monitoring it closely to see if additional support is required in the future. We are committed to sharing details when available.
    Lad os nu bare se at få flyene i luften først*!

    * inklusiv alt andet, der så ville være bedre i samfundet før det kommer på tale.
     
    Henrik Olsen, SebastianBruun, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  16. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Første lektie i kriseledelse er, at kommunikere med kunderne, selv når man ikke har noget at sige. Hvis man ikke gør det, så opfinder kunderne selv de mest mærkeligste og ondeste konspirationsteorier. Set i det lys, herved en opfordring til SAS til at komme med en udmelding, så denne grumme teori kan afkræftes :rolleyes:

    Mon SAS venter på, om Norwegian går konkurs? Hvis de gør, så er der med et fjernet en stor del af konkurrencen på hjemmemarkedet, og så hvorfor bekymre sig om, at gøre kunderne mere loyale?
     
  17. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Nogen der ved, om man i disse tider kan lave et milage run fx CPH-LHR-CPH. Teknisk set går turen jo til CPH, hvortil jeg jo har et anerkendelsesværdigt formål - blot med et flyskifte i LHR?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  18. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    Er ikke sikker på at der er mange uden for dette lukkede forum som vil opfatte et milage run til London som et anerkendelsesværdigt formål i disse tider... :confused:
     
    Henrik Olsen, Epedemic, Nj4220 og 2 andre "Synes godt om" dette.
  19. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Vær ret sikker på, at forsikringsselskabet i påkommende tilfælde vil opfatte rejsen som værende i strid med Udenrigsministeriets rejsevejledning og derfor ikke vil dække noget-som-helst.
     
    Henrik Olsen, Nielspg og Henry "Synes godt om dette"
  20. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,813
    Point:
    113
    Men Danmarks grænser er jo åbne for udrejse. Så alle kan rejse ud. Spørgsmålet er, om man kan komme ind i UK.

    Enig. Og det er måske det største problem.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Nielspg og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side