Aegean Miles+Bonus har netop meldt en 6 måneders forlængelse af optjeningsåret ud. Så hvis man (som undertegnede) havde statusår fra 23/11 2019-2020 har man nu 23/11 2019 - 23/05 2021. Alt er allerede opdateret så det fremgår når man logger ind og det hele
Jeg har ikke hørt noget. Og mit EuroBonus optjeningsår er maj-april. Så jeg må i gang med et mileage-run i slutningen af april. Dejligt med luft under vingerne
SAS EB er efterhånden blevet et rigtig skod program. Skulle ikke undre mig hvis der ingen forlængelse gives.
I denne tråd på den norske IF er et link til en artikel ang. SAS. https://insideflyer.no/forums/threads/hva-skjer-med-eb-status.15374/page-3 Kort summery: er din tur cancelleret kan du få point alligevel hvis det gør du misser status. Der er et par stykker der har haft succes med det.
I morgen er det 1. april og lav nu ikke en historie med at SAS forlænger statusperioden et år, den hopper vi alligevel ikke på Det er simpelhent for langt ude.
Skrev til SAS angående deres løsning. Som jeg forstår det, får du ikke pointene du mangler pga aflyste fly. De tjekker blot om de manglende point vil have givet dig højere status. Og hvis det havde, så giver de dig den nye status. Så pointene tilskrives ikke og kan bruges til køb af flybilletter osv - er alle af den forståelse? Fik desuden også at vide at jeg måtte henvende mig igen når optjeningsperioden udløber til maj...
Det var da... besværlig. Så besværlig man spekuler om det er med vilje. Så skal jeg jo selv dykke dybt ned i reglerne om optjening med partnerselskab og de enkelte bookingkoder på de enkelte legs, gemme dette regnskab for reglerne kan være ændret når jeg sandsynligvis glemmer at henvende mig i oktober. Eller gælder optjeningsreglerne fra oktober for en rejse, der skulle have været i påsken? Og hvis det kun er status, men ingen points, er det i det hele taget det værd? Jeg håber de finder på noget mere simpelt og gennemskuelig, ikke kun for kunderne, men også for de stakler i kundeservice, som skal besvare henvendelserne.
Stadig intet nyt fra SAS - dog er der "enhancement" for Diamant-medlemmer. Ærgerligt, min status ikke opretholdes! "ADJUSTMENT TO MEMBER BENEFIT OFFERING 2020-04-01 SAS EuroBonus is constantly striving to offer a relevant and sustainable benefit portfolio for our most loyal members. For several years the goodie bag-benefit has in Diamond member surveys been ranked as one of the least appreciated benefits. This is also confirmed by the low degree of Diamond members choosing to redeem this annual gift. We have therefore decided to remove the goodie bag-benefit from 31st March 2020 and we apologize for any inconvenience connected to this adjustment. We hope to replace the goodie bag with a new, more valued benefit that enriches the SAS travel experience even further for you as a Diamond member, delivered in a sustainable manner."
ØV. Nu havde jeg lige set frem til et mileage run i slutningen af april for at kunne beholde min status og dermed få en ny kagespade.
Er Eurobonus Diamant medlem og havde optjeningsperiode indtil 31.03.2020. Manglede 8 rejser, som var booket, men som er blevet aflyst i mellemtiden. Har ikke kontaktet SAS, men på deres hjemmeside er den nye periode begyndt, og jeg har bibeholdt mit Diamant medlemsskab, så måske de har iværksat en eller anden form for godtgørelse ?
Så er det vel officielt fra SAS, at man ikke gør noget for medlemmerne. "We know that it is important to our members to keep their tier level or strive to reach a new, higher EuroBonus status. For travel planned through 30 April 2020, you can contact SAS Customer Service before 30 April 20, provide us with your reservation details of the original booking and we will give you the corresponding EuroBonus status points. Reservation must have been made before recommendations were stated from Foreign offices. We will not prolong the qualification period." https://www.flysas.com/en/traffic-information/faq-corona-eurobonus/
Nu bliver det måske en strid om ord: SAS kunne jo også have skrevet, at de ikke overfører status til næste år. Det står der ikke noget om. Så vi kan måske håbe på, at denne kattelem stadig er åben.
Det var da en hel anden udmeldning end tidligere, hvor man, som jeg forstod det, først skulle kontakte dem op til at ens kvalifikationsperiode udløb. Nu skal det være senest i denne måned. De er i hvert fald gode til at skabe forvirring...
Det er forsat præcist det de har sagt hele tiden. Hvis du har fået annulleret en flybillet som er bestilt tidligere, så skal du ved din periodes udløb kontakte SAS og de vil så godskrive statuspoint iht. det du ville få. Så jeg læser det forsat som det samme - forlængelse af nuværende periode kommer ikke på tale som fx. Qatar har gjort.