Nu skriver FB til mig ang. dette: In challenging times like today, travelling has become more difficult due to reasons beyond your control. We believe special circumstances call for special measures. As an immediate measure, we have put following actions in motion. First, we have lowered the XP objective by 25% for our Silver, Gold and Platinum members to maintain their current level. At the moment, this only applies to members that have a qualification period ending in March, April or May 2020. Second, we will prevent all Miles from expiring between now and the end of 2020 for all members. Since the situation is still evolving, we will continue to monitor it closely and take similar or further actions for the months beyond May 2020. We are committed to sharing details when available.
Det ser ud at Virgin Australia, Qantas og Air New Zealand alle forlænger status et år iflg ww.executivetraveller.com
Jeg er stensikker på at SAS lige nu også overvejer tiltag i denne retning. Er også selv nysgerrig idet mit optjeningsår slutter 31/3. Men er også helt overbevist om at der er 50 andre og vigtigere ting på bordet lige nu. Når huset brænder begynder man ikke at male stakit
Det kan du have ret i, men mon ikke de førnævntes huse også brænder? Men du har ret lad os vente at se hvad de finder på, der er vigtigere ting på agendaen lige nu end status.
Jeg har lige fået en e-mail fra Lufthansa, der skriver: Frequent fliers We are aware that opportunities to earn status miles are currently limited. Over the course of this year, we will offer accommodating solutions for maintaining your status.
Snublede over denne artikel: https://www.ft.com/content/9ab0fd22-5f85-11ea-8033-fa40a0d65a98 Her er hvad jeg mener jeg har fanget indtil videre (har lidt ekstra tid i denne uge - også ): Opdateret 7/4 10.30 (Air Canada, Delta, United, Iberia og Singapore Airlines) Aegan 6 måneders automatisk forlængelse af status. For medlemmer hvis medlemsår udløber 11/3-30/4 kan der købes tier miles med 25% rabat https://en.aegeanair.com/aegean-announcement/ Air Canada Forlænger nuværende status til udgangen af 2021 Medlemmer kan donere status til en ven Mile der doneres til velgørende formål tæller med i optjening af status https://aircanada.mediaroom.com/202...-Extension-of-Altitude-Status-for-all-Members Air New Zealand Forlænger status med et år - og giver endda mulighed for at sætte et eliteår i banken, således at skulle man miste et år, så kan man aktivere dette "opsparede" år. https://www.airnewzealand.com/frequent-flyer-status-extension Air France / KLM Reducerer optjeningskrav med 25% - men indtil videre kun for de medlemmer hvis optjeningsår udløber i marts, april eller maj. Miles udløber ikke foreløbig https://www.flyingblue.us/en/news/coronavirus-updates?country=DK American Airlines Intet nyt endnu (6/4). Det vil være rimeligt at forvente at de følger efter Delta, United og Air Canada ANA Status forlænget til 31/3-2021. Mulighed for optjening af dobbelte miles frem til 30/6-2020 British Airways For medlemmer hvis optjeningsår udløber i april, maj og juni nedjusteres optjeningskravet med 30%. Desuden forlænges gyldigheden af Gold Upgrade Vouchers og Companion Vouchers med 6 måneder. https://www.businesstraveller.com/b...-extends-gold-upgrade-and-companion-vouchers/ Cathay Pacific Giver "club points" (Basis point) til alle medlemmer hver måned i Q2 - ~svarende til 10% af et års optjeningskrav. Varierer fra niveau til niveau. https://www.executivetraveller.com/...acific-singapore-airlines-extend-elite-status Delta Forlænger nuværende status til udgangen af 2021 https://news.delta.com/delta-extend...d-more-support-skymiles-members-future-travel Emirates Forlænger status til December 2020 https://www.emirates.com/dk/danish/...T_xx_story2&utm_pid=26789508&utm_mid=22419780 Reducerer optjeningskrav med 20% og giver 20% extra tier points frem til 30/6 https://www.emirates.com/us/english...tm_medium=affiliate&utm_content=78888&refurl= Finnair Forlænger nuværende status og optjeningsperiode med 6 måneder https://www.finnair.com/pt-en/bluew...t-coronavirus-and-flying-with-finnair-2053332 Iberia Rygter svirrer om 1 års status forlængelse. Intet officielt endnu. Lufthansa (inc. Austrian, LOT, Swiss og Brussels) Intet nyt Qantas Forlænger status og optjeningsår med et år https://www.qantas.com/au/en/frequent-flyer/status-and-clubs/status/status-extension.html Qatar Forlænger status med op til 6 måneder. https://www.qatarairways.com/en/press-releases/2020/March/FFPTE.html SAS Tildeler (på forespørgsel) basis point for bookede flyvninger der måtte aflyses pga Corona - både for SAS flyvninger og Start Alliance flyvninger. Indtil videre for flyvninger til og med 30. april - og så vidt tolkes kun for medlemmer hvis medlemsår udløber i marts og april OG som ellers ville have mistet den ellers opnåede status. Kopi af bookinger skal sendes til SAS. https://insideflyer.dk/sas-hjaelp-til-de-eurobonus-medlemmer-som-havde-aktive-bookinger/ Singapore Airlines Forlænger nuværende status et år. https://www.singaporeair.com/en_UK/sg/ppsclub-krisflyer/latestnews/2020renewal-kf/ Thai Airways Intet nyt Turkish Airlines Forlænger status med 6 måneder https://www.turkishairlines.com/da-dk/miles-and-smiles/program-content/ United Airlines Forlænger nuværende status til 31. januar 2022 https://hub.united.com/united-mileageplus-premier-status-extension-2645643749.html Virgin Atlantic Forlænger status og optjeningsår med 6 måneder https://flywith.virginatlantic.com/gb/en/news/coronavirus/corona-faqs.html Adder, kommenter og ret gerne.
Lufthansa har meldt følgende ud pr. e-mail: Hvilket jeg synes er en glimrende udmelding. Der er ingen grund til at de tager stilling til præcise tiltag lige pt. hvor de har travlt med vigtigere ting.
Flying Blue (KLM/AF): sænker optjeningskrav med 25% (se forside . Der spekuleres om der kommer yderlige tiltag, men mon ikke de afventer for at se, hvor længe krisen kommer til at vare først.
Qatar har så vidt jeg ved forlænget status enten 3 eller 6 måneder, og har kontaktet relevante personer direkte. Har desværre ikke selv status til at kunne bekræfte.
hej med jer. Jeg har fulgt dette site et stykke tid og tänkte jeg gerne vil blande mig og bidrage med mine synspunkter . Jeg er ikke helt enig i at SAS har håndteret situationen på en god måde og kommet med en fair lösning. Skal vi ikke lige starte med at SAS beder om ökonomisk hjälp, hvilket de får. Men når det kommer til at hjälpe kunderne efterfölgende går det mere trät. Vi flyver alle meget med SAS netop pga medlemsstatus, hvilket betyder der bliver betalt ekstra for at flyve med SAS. De destinationer jeg har via mit arbejde koster stort set alle mere end med for eksempel Norwegian. Nuvel, Norwegian har ikke lounge, men selve servicen er mindst lige så god hos Norwegian. For ikke at tale om flåden. Nå, men folk der har diamond (som jeg) flyver regelmässigt med SAS. I mit tilfälde grundet arbejde. Det bliver til ca en flyvning pr uge . Min optjeningsperiode starter den 1 august. Så pt er jeg ok med, men nu kan jeg ikke komme ud og flyve de näste par måeder og det gör jeg ikke kan komme op på diamond status igen. Derfor er det efter min menning en bedre lösning, som de andre selskaber er kommet frem til med at give medlemmer ekstra måneder til at nå status, som for eksempel QATAR eller Finnair. Andre reducerer optjeningskrav med med op til 25%.
SAS's tiltag er dette kun for personer som har udløb af deres optjeningsperiode i marts og april eller dækker det også optjeningsperiode senere på året? Jeg har selv haft flere afgange som er blevet aflyst )pga. Corona) og dermed misset muligheden for status opgrade, dog løber min optjeningsperiode til juli.
Du nævner QR og AY, men se bare 2 Star selskber som NZ og SQ, de giver et års forlængelse. Det bør SAS også kunne, men SAS venter måske på en udmelding fra LH.
Seneste besked fra SWISS: Status customers If you are one of our valued status customers, we acknowledge that your possibilities for accumulating status miles are currently limited. In view of this, we will be easing the corresponding provisions for retaining your program status in the course of this year. I tråd med Lufthansa og sikkert hele gruppen.
SAS kom med deres udmelding i går: https://insideflyer.dk/sas-hjaelp-til-de-eurobonus-medlemmer-som-havde-aktive-bookinger/ Hos SAS forstår vi, at det er vigtigt for vores medlemmer at bevare deres nuværende eller opnå et højere EB-niveau. Vi er klar over, at den nuværende rejsesituation gør det svært for vores medlemmer at opnå dette. SAS vil selvfølgelig gerne hjælpe vores medlemmer til at bevare deres status og kan gøre det under følgende forudsætninger: – Et fly er blevet aflyst af SAS eller en af vores Star Alliance partnere – Hvis de skandinaviske udenrigsministerier ikke anbefaler fra rejser til specifikke lande og reservationen er lavet før disse anbefalinger er trådt i kraft. Hvis en af disse forudsætninger er opfyldt giver vi, på forespørgsel, vores medlemmer points eller kvalificerende flyvninger, svarende til det antal point og flyvninger, som medlemmet ville have opnået, hvis den eller de aflyste afgange havde fløjet som planlagt. Pointene og flyvningerne er også brugbare for kvalificering til Life Time Gold og Give away-medlemskaber. De her regler gælder for rejser til og med den 30. april 2020. Vi følger situationen tæt og vil lave ændringer og tilpasninger, baseret på hvordan situationen udvikler sig. Kristoffer Meinert, Pressechef i SAS