Radisson: As COVID-19 affects travel plans around the world, we believe our Radisson Rewards members deserve to use the points that they have acquired and should not be penalized due to circumstances out of their control. As a result, Radisson Hotels is suspending it’s point expiration policy by 6 months, effective March 1, 2020. We have also extended the elite status of our members through February 2022, for those that would have expired February 2021. In addition, e-certs earned using the Radisson Reward Visa card, that are scheduled to expire between March 1 and June 30, 2020, can be redeemed through June 30, 2021.
Post: Check Wiki: Det er jeg ikke sikker på at forum toolet lige understøtter. Så skal det være en alm Wiki på wikimedia som vi satte op?
Enig - SAS starter forsigtigt ud her, men budskabet fra SAS med det jeg blandt andet har snakket med dem om at LTG og lignende ting ikke må komme i klemme. De har bare taget de korte briller på lige nu. Jeg nægter at tro på at SAS vil lave folk miste status og dermed miste kunder.
Intet så skidt, at det ikke er godt for nogen... LOT har nu besluttet at sætte flåden på jorden indtil den 11. april, det var 28. marts indtil få dage siden. Dermed er det nu endeligt, at vores påskeferie ikke bliver til noget (ikke at der var nogen tvivl før). Ombooking har været gratis et stykke tid, men ikke til samme pris, og jeg vil ikke smide 25k ekstra efter den. Så lige i vores tilfælde ret fedt alligevel at kunne få points. Til "ægte" frequent flyers i *A, jo, mon ikke der kommer mere når der mere klarhed over, hvor længe flyene kommer til at stå på jorden.
Oprindelig var det den polske regering, der lavede landingsforbud for fly, der var startet i udlandet. Så havde LOT jo kun én mulighed. Jeg gætter på, at regeringen har forlænget landingsforbuddet.
Mon denne udmelding skal forstås således, at følgende billetter er status point givende : March - CPH sk IAD sk CPH - Flights cancelled, tickets refunded. April - CPH sk ZRH sk OSL sk CPH - Flights cancelled, voucher requested. Der er ingen information om, hvor, hvordan og hvorledes, man får godskrevet pointene.
Jeg synes simpelthen dette er en vanvittig unfair løsning fra SAS ' side og en direkte hån mod deres EuroBonus-medlemmer, set i forhold til hvad andre selskaber gør af tiltag. I hvert fald, hvis man skal tro dette. Jeg har endnu ikke modtaget eller set en officiel meddelselse fra SAS. Jeg ligger personligt ikke inde med nogen bookinger hos SAS indtil 30. april - dog en enkelt rejse med Turkish Airlines. Når jeg booker rejser i arbejdsregi bookes disse tidligst en uge før afrejse - typisk et par dage før og sågar nogle gange på dagen. Det er de færreste virksomheder, som planlægger møder så langt ude i fremtiden, at man som forretningsrejsende vil have bookinger liggende i denne periode, hvor SAS giver en grace-periode. Dette kommer til at ramme de mest loyale rejsende, som ligger og flyver intra-Skandinavien på ugentlig basis hårdest. Min Diamant-status forsvinder næste måned, af denne årsag, men hvad kan jeg egentlig også bruge det til? Jeg har allerede en kagespade og guldkort give-away, får jeg heller ikke noget ud af.
Det er det jeg siger, SAS fedtspiller, venter og ser hvad deres nærmeste konkurrenter gør, finder så en løsning som er absolut minimum. Ikke noget med "her kommer vi og nu skal i bare se.."
Korrekt. Skrev til SAS diamond emailen og har fået oplyst, at jeg skal kontakte dem igen, indenfor 3 måneder efter min status udløber. Først herefter vil de godtgøre point for aflyste flyvninger...
Hov, du glemte, at du på udvalgte ruter kan få en gratis cola, hvis du har Diamant-status. Det er da en fordel, der vil noget!
Hov, det glemte jeg Jeg beklager! Årsagen til det, er jeg på 99% af mine rejser flyver på SAS Plus grundet fleksible bookinger.
Jeg er helt enig. Og igen synes jeg også det er lidt af en skändsel at SAS får ökonomisk hjälp, men når det kommer til at hjälpe kunder i denne tid, så er der godt nok ikke meget at komme efter.
En solstråle historie fra Iberia Plus. Jeg manglede 225 elite (status) point for at blive Oro medlem i optjeningsperioden som slutter her i marts. Det svarer til en enkelt business til Madrid eller en t/r på en fleksibel øko. Skrev til dem og hældte vand ud af ørene. Det gav pote og nu er jeg Oro medlem (OW Sapphire) til og med 04/21. God stil. Da SAS ikke flyver til MAD og jeg skal rejse dertil rigtig mange gange pga mit nye arbejde må jeg jo vælge et andet selskab.
Listen ovenfor opdateret med BA udmelding (reducerer optjeningskrav med 30% for medlemmer hvis medlemsår udløber i april, maj og juni)