Det gjorde i faktisk OK SAS

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Kristian, 22/12/15.

  1. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Nødudgang 10A, og så frit midtersæde på en "fully booked" eftermiddags afgang..... DET GJORDE I FAKTISK OK SAS o_Oo_Oo_O

    /Schwert


    OSL-CPH.jpg
     
    mhsalv, Nielspg, Kristian og 6 andre "Synes godt om" dette.
  2. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Har 2 venner der skal til SFO fra europæiske destinationer, som hver især har endt med at booke SAS i stedet for LH/LX/etc. Det betyder jeg får besøg i CPH under lay-over... men også godt at se at SAS kan konkurrere med de store selv fra ikke-skandinaviske destinationer :)
     

    Attached Files:

    Senest redigeret: 23/3/16
    Peter F., PENSIONISTEN, asf og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Var med SAS fra MXP til CPH i dag - grundet tekniske problemer med flyet, som skulle fikses inden afgang fra CPH, var det forsinket fra CPH til MXP og afgang fra MXP var derfor også forsinket en lille time.
    Da alle var ombord, stillede den svenske kaptajn sig ud så alle kunne se ham og tog mikrofonen og bød alle velkommen ombord og forklarede hvad forsinkelsen skyldtes. Det gav altså et ret godt indtryk og man følte sig velkommen.
    Da vi var i luften, supplerede styrmanden med, at der var tanket nogle 100 kg ekstra fuel, så de kunne give lidt mere gas - og det kombineret med en god medvind gjorde, at turen blev tilbagelagt på ca 1:25 mod angivet 2:05.
    Ved ankomst i CPH stod kaptajnen igen og sagde pænt farvel til alle mens vi gik fra borde.

    Det er god service! :)

    NB: fik nupset 10A (det er den ved nødudgangen uden sæde foran i A321) og havde frit midtersæde - så havde nok tæt på den bedste komfort, man kan få i et SAS fly i Europa :) Og så endda på en NON-billet :)
     
    Peter F., PENSIONISTEN, RasmusH og 6 andre "Synes godt om" dette.
  4. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Som jeg skriver i en anden tråd idag synes jeg SAS gør det bedre og bedre. Man prøver at få flyene afsted til tiden og helst ankomme før tid. Besætningerne virker topmotiverede og med SAS´ nuværende konstante kampagne priser kan man vist roligt sige at man får valuta for pengene. Well done, SAS
     
    Kenneth K, Baadsgaard, PENSIONISTEN og 4 andre "Synes godt om" dette.
  5. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Havde samme plads til CDG i dag, også med frit midtersæde. Helt enig, det er den bedste plads i flyet.
     
    Baadsgaard "Synes godt om" dette.
  6. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Meget enig. Uden at skulle lyde snobbet, så virker det til, at de også er begyndt at bruge prioritets-boarding til guld+ igen - selv på indenrigs.
     
    Flemming Poulsen og clager "Synes godt om" dette.
  7. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Enig. De seneste mange gange jeg har fløjet med SAS, så har de faktisk haft prio boarding - og håndhævet det rimeligt okay.
     
    Henry og clager "Synes godt om" dette.
  8. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Birdstrike i GVA på indkommende sk617 cph-gva 18apr ved landing (det var en ørn, ikke alvorligt for flyet, eftersom den gled af på fly-vingen, som dog blev oversprøjtet med blod).
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    DET GJORDE I GODT SAS :
    Mit fly, udgående sk618 gva-cph, blev dermed forsinket.
    The captain himself var SUPER PROFESSIONEL, han kom ind i kabinen, tog microfonen og fortalte os sk618-pax meget, meget detaljeret om hændelsen og dermed årsagen til vores udgående forsinkelse.
    BRAVO CREW PÅ SK618/18APR.
     
    mhsalv, isolCBflyer, Ulrik og 6 andre "Synes godt om" dette.
  9. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Kan se, det var en A321 - var det en svensk capt? Har jo selv oplevet sådan en svensk capt på A321 og har læst andre steder om folk, der også fortæller om en capt på en 321'er, der gjorde en forskel.
    Så hvis det er samme capt, er han jo lidt en guttermand......
     
    PENSIONISTEN og Ulrik "Synes godt om" dette.
  10. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    @Baadsgaard
    Nej, det var en dansk kaptajn, meget veltalende, han informerede os virkelig om detaljerne ang. f.eks. mekaniker check osv.
    Ja, den var byttet fra en CRJ til en 321, netop derfor tror jeg, at SAS var lettet over, at den ikke blev grounded.
     
    Kristian og clager "Synes godt om" dette.
  11. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    SK 1247, CPH-AAR, 19. april
    • Priority boarding (så er det lettere at finde plads til håndbagagen)
    • Steward kom hen til mig efter han havde fået passagerlisten og sagde: "Er du Henry?". Jeg bekræftede, hvorefter han ønskede mig velkommen om bord. Er det noget nyt, SAS er begyndt på?
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN og Ulrik "Synes godt om dette"
  12. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    NEJ NEJ - de har bare fået besked på at holde ekstra øje med suspekte elementer om bord :eek::eek::eek::D:D:D
     
    DanielBahn, Kenneth K, asf og 5 andre "Synes godt om" dette.
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Det er noget som SAS toppen har udmeldt skal være noget som de skal gøre. Senest når de får den app til iPad's som er ved at blive lavet/testet.

    Men rart at senat de allerede gør det nu :)
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  14. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Jeg har også en lille oplevelse.
    En meget lille ting, men SAS CC på long-haul har jo tidligere været smålige med smoothies på Plus (heldigvis fixet nu), men har sågar hørt om pax på C, som skulle betale for chips, da de kun blev serveret i Go. På vej til LAX spurgte jeg CC om nogle chips, da jeg var i Pantry. Hun sagde "selvfølgelig" og hentede dem fra Go... :)

    For mig er det dejligt at vide at de bløder op for den smålighed som ellers har præget de seneste år hos SK.
     
    Senest redigeret: 25/4/16
    asf, Ulrik, isolCBflyer og 5 andre "Synes godt om" dette.
  15. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    I dag SK1245 CPH-AAR. En ATR med 70 pladser og 28 passagere.

    Stor tak til planlægningen for at os med de dyre billetter sidder 4 personer på én række. Så lærer vi da de andre at kende (jeg havde ikke valgt sæde - det gjorde den flinke dame i checkin). Det har jeg faktisk oplevet flere gange: vi sidder klemt på plus, mens der er masse ledige sæder i GO.

    Da jeg bare skulle sove på turen, gav stewardessen mig lov til at flytte op på GO-pladserne,

    Så dobbelt tak
     
    Henrik Olsen, *flyer, Peter F. og 3 andre "Synes godt om" dette.
  16. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    På en "dum dag" i fredags med hensyn til forventninger som Diamant og service skal kabinepersonalet alligevel have ros, fik mig en fiskeret, fik et glas champagne fra Chiefpurseren og hun ønskede mig til lykke med "bursdagen" og de spurgte om jeg ville have noget, at drikke eller snacks.. så ja, god service af kabinen..

    2016-04-29 12.57.03.jpg
     
    Kenneth K, isolCBflyer, Ulrik og 5 andre "Synes godt om" dette.
  17. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    SK1218 AAL til CPH her til aften.

    Enten havde de ikke kunnet få nok vand ombord eller også virkede kaffemaskinen ganske enkelt ikke. I hvert fald var der ikke servering af hverken kaffe eller te (!) I stedet ville personalet gerne servere et smil sammen med lidt juice og muligvis lidt vand (men de havde dog ikke ret meget flaskevand ombord), og de beklagede meget manglen på den vanlige service :)

    Nu var det heldigvis en afgang med jetmaskine (A321) så turen var ikke så lang som ellers :) Eneste minus var at de havde inddraget mine exit row-pladser, og derudover kunne man jo nok ønske sig at serveringen af et glas vand som standard gik forud for alt andet.
     
    Kristian, Henry og tbh "Synes godt om dette"
  18. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    obs, Henry, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Så længe at crewet er godt, så er alt næsten godt. Det kan virkelig gøre en forskel ved helhedsoplevelsen. Jeg synes også at den nye business kabine er rigtigt god, omend der er et par små detaljer som godt kunne have været gjort bedre.
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  20. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    På dagens tur til KRK
    1) Smilende purser. 2) Stringent priority-boarding. 3) Softblock ml vores nødudgangssæder. 4) G&T og Mikkeller IPA som Diamond med et smil (betalte dog cashewnødder, som ventet.) 5) Ingen rullende øjne når man kaldte dem og spurgte om en ekstra Ramløsa.
    image.jpeg
    6) Prikken over i'et: Under snak med purser fik hun at vide at vi fejrer at min kæreste netop har afleveret speciale. Hun spurgte om vi ikke ville have lidt Cremant med til hotelværelset - så fik to flasker af de udemærkede mousserende vine ombord.

    Bedste tur i Økonomi jeg indtil nu har oplevet :)
     
    Senest redigeret: 14/8/16

Del denne side