Trods deres ufærdige hjemmeside skal de roses for appen. Og nu endeligt med digitalt medlemskort til Apple Wallet/Passbook
Ringede for at høre om priser på en ARN-PVG-OSL tur (ja det bliver til mange posts om prissøgning og planlægning af 1 tur :O) med returen i plus og 14 timer i CPH, da det måske havde været overkommeligt prismæssigt. Det blev bekræftet at ungdomsbilletter ikke kan kombineres med normale billetter... Det er måske rimeligt nok. Desværre kunne den A-klasse jeg havde set på CPH-OSL ikke findes, og prisen kom ud til godt 8.000 kr. Dog var det en konsulent der var med på at lege og se hvad der kunne findes, men A klassen forsvandt også fra expertflyer, så tough luck. Efter samtalen fik jeg dog en mail om at han havde fundet en P-klasse til ~5300. Desværre stadig lige knapt 1.000 kr over hvad jeg havde håbet på, men ville bare rose at han ellers var med på at lede og se om han kunne finde plads i A og selv efter samtalen ledte videre og fandt noget
Julen skulle tilbringes i Sevilla. Jeg havde booket CPH-ZRH med SAS og så ZRH-SVQ med LX (opereret af Edelweiss) på to separate billetter. Ved indcheckning i CPH glemte jeg helt at jeg skulle videre til SVQ og bagagen blev kun checket ind til ZRH. Det kom jeg så i tanke om, da jeg havde sat mig til rette i guldstuen. Jeg spurgte loungepersonalet om de kunne hjælpe. Og det kunne de! Der blev flux ringet til bagageafdelingen og bedt om en retag. Jeg må indrømme at jeg var lidt skeptisk om det ville fungere. Men det gjorde det, al bagage nåede frem til båndet i SVQ. Tak SAS! Lige en lille advarsel. Da jeg købte ZRH-SVQ på LX's hjemmeside var jeg faktisk ikke opmærksom på, at flyet opereres af Edelweiss. Hvis man flyver med Edelweiss, så får man desværre ikke adgang til *A lounge med *A guld status.
Nu har vi været meget efter SAS men nogle gange så er de bare trinet bedre end de andre på kundeservice-fronten! Som nogle nok ved er min kæreste og jeg storforbruger af CPH-MAN ruten med SAS. Selvom jeg ALTID dobbelttjekker dato og tidspunkt når jeg booker rejser har jeg kommet til at lave min første glipper ved at komme til at booke samme flyafgang på 2 forskellige PNR for min kæreste! Den første var ikke dukket op i app'en, så var kommet til at booke samme tur for hende på et senere tidspunkt. I weekenden fik jeg så en lang næse da der pludselig stod 2 reservationer til samme dag!! UPPS!!! Vi tjekkede og så at der havde været e-mail bekræftigelse på begge rejser så det er jo teknisk set vores egen fejl, og med Go Light billetter er der normalt ikke meget at gøre. Jeg snakkede med billetkontoret i lufthavnen i går og anbefalede mig alligevel at prøve at skrive til Customer Care og her 14 timer efter har vi allerede fået dette svar: "Hej Jag har nu avbokat din biljett med referens XXXXXX. Full återbetalning kommer att ske till det kort biljetten betaldes med.” Fan'me i orden, SAS! DGUK, Den Glade Unge Knægt
Vi er efter dem, med rette... - men selvfølgelig, SAS er halvoffentligt selskab, så de kan lige så godt smide flere penge ud...
Ja eller man kun vælge og se det som en service som man fik. Hvis SAS ikke havde refunderet en ekstra billet så havde det også været galt.
jeg ser det ikke som penge ud af vinduet fra SAS' side. Havde givet 450 kr for begge billetter så det er ca. 300 kr. af billetten der var ikke refunderbar. Betragter det tvært imod som rigtig god service i sådan en situation der minder een om hvorfor jeg/vi er glade for at vælge SK frem for EZY på CPH-MAN..
LHR -CPH load 99% men alligevel frit midtersæde ved siden af 11D/Nødudgang. Det er "acceptabelt" - tak SAS! EDIT: Første gang jeg er blevet "genkendt" og budt velkommen af kabine personalet, siden jeg genkvalificerede til EBD.
Var der så sur citron til drikken, eller blev det en sød smoothie Pas nu på du ikke bliver alt for blødsøden på dine ældre dage..
Midt i alt denne SAS bashing er det dog intet mod Uniteds shitstorm men SAS ville nok ikke kalde på politi/vagter for at fjerne betalende passagerer. Jeg synes SAS gør det rigtigt godt og synes EuroBonus er velegnet til pointoptjening trods de utallige nedskæringer vi har set de senere år. Mine seneste oplevelser både inter Europa og longhaul har været rigtig gode og da priserne nu matcher Norwegians på de fleste ruter hvor begge selskaber flyver er der ikke meget at betænke sig på hvis valget står mellen en SAS go billet og en Norwegian billig billet.
Som mange nok herinde har opdaget var der store problemer på OSL i går. Et voldsomt snevejr gjorde at masser af fly blev enten aflyst eller meget forsinket. Jeg havde SAS minus billet til 13.30 flyet til CPH. Ingen bagage så da jeg kom gik jeg direkte over til flyet der skulle være fløjet 11.40 (var der ca. 12.10) som havde boarding closing. Spurgte i gaten om jeg kunne komme med det i stedet for og havde regnet med at alle mulige forbandelser, grundet min minus billet. Fik bare et selvfølgelig kan du det og 3 minutter efter sad jeg på flyet og på vej mod CPH. Var i CPH godt en time før planlagt og over 3 timer før mit oprindelige fly. Glad for at jeg ikke havde en Norwegian billet da deres afgang var aflyst (13.50). Ud over dette så er denne her jo heller ikke så god: https://www.nrk.no/norge/flyet-fra-riga-ble-kansellert-_-fikk-hjemreise-om-en-uke-1.13487237
PÅ min sidste SK rejse fra ORD til MMX via ARN ankom min indskrevne Samsonite hardshell til MMX med et ødelagt sidehængsel. Jeg havde checket bagagen ind med det yderst vigtige kurer indhold af RL børnetøj til @SophieHendriksen men heldigvis var indholdet indtakt Jeg henvendte mig til SAS personalet i Sturup der udfærdigede en rapport om den beskadige kuffert og jeg skulle så lave en rapport på nettet når jeg var hjemme til SK. Næste dag fik SK rapporten og der gik mindre end et døgn så kom der en email med et gavekort på 900kr til køb af en kuffert hos deres faste samarbejdspartner - Samsonite! Jeg synes det var en fin og god behandling jeg fik og tror næppe mange andre selskaber ville handle så hurtigt. Hatten af for SAS endnu engang.
Jeg kan godt lide du tager forbehold og skriver "i bedste fald" Når det er sagt, super af SAS, og det var jo meget vigtig cargo kufferten havde beskyttet