Det gjorde i faktisk OK SAS

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Kristian, 22/12/15.

  1. Havse

    Havse VIP medlem

    Beskeder:
    92
    "Synes godt om" modtaget:
    283
    Point:
    53
    God oplevelse mht. EU261, skrev mail til SAS om aftenen den 19, EU261 bekræftet 20, penge på konto den 22.

    Det kan vist ikke gøres meget hurtigere..
     
    AaB_CPH, Beaglen, Schwert og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Der har ikke været meget liv i denne tråd det sidste halve år selvom jeg synes SK til stadighed leverer varen
    og mere til.

    Senest sidste fredag hvor mit mileage run til Prag med samme maskine ud og hjem endte med
    lykønskninger fra besætningen med
    diamant kortet og en lille hilsen som ses her.

    F8B9BDB1-FEFA-4273-B842-1C7D0F0993E6.jpeg
    Jeg glæder mig til mange flere SK flyvninger i 2018.
     
    Flyvefisken, PENSIONISTEN, Beaglen og 29 andre "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,593
    "Synes godt om" modtaget:
    26,633
    Point:
    113
    Og TILLYKKE med dit Diamant kort herfra også :)
     
    clager og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Skulle hjem i går fra Oslo efter et besøg hos Maeemo, var hurtigere færdig med frokosten end planlagt og min afgang var planlagt til 18:50 så den forsøgte jeg med lidt venlighed at få ombooke til en tidligere afgangs ved checkin. Det ville de så have 3000 dkk for så det blev loungen istedet, og enig I alle dem der siger den er god, Kastrup ligner jo et billigt motorvejscafeterie ved siden af!
    Afgangen kl 18:20 til København blev aflyst og så blev min maskine ellers fyldt godt og grundigt op, gaten var kaos, og da vi skulle boarde slæbte folk deres bagage med ind i maskinen med det resultat at vi blev 1/2 time forsinket fordi folk ikke kunne finde plads til deres kufferter, SAS crewet var utrolig tålmodige og hjælpsomme så stor kudos til dem.
    Forsinkelsen gjorde så at der var en del der ville komme for sent til deres næste fly ud af CPH og da vi landede og var ved at taxi ind til gaten begyndte folk at rejse sig og tage kufferter ned, det afstedkom så en række skarpe ordre fra crewet om at de SKULLE sætte sig :)
    Jeg sad ved nødudgang 15F og kunne ikke lade være med at smile af folks me me me mentalitet.
    Bedre blev det ikke da crewet over højtalerne forsøgte at hjælpe dem der havde travlt med at bede folk der ikke skulle videre om at blive siddende så de andre kunne komme hurtigt ud og afsted. Med det samme vi dockede til gaten rejser alle sig - suk!
     

    Attached Files:

    asf, Jeblin, SophieHendriksen og 8 andre "Synes godt om" dette.
  5. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    For én gangs skyld må DSGM #2 nok hellere stikke en ros ud til tanten efter dagens oplevelse.

    Trods uger, måneder og års lidelser med forsinkelser og aflysninger, elendige selvbetjeningsløsninger der fordrer en højere ingeniørseksamen for at kunne anvende, besvær med at få udbetalt erstatninger og refundering af billetter, og en i øvrigt generel mistro til alt hvad tanten gør og siger, så var dagens flyvninger en helt god oplevelse.

    Rejsen gik fra AAL over CPH til ARN. Allerede et kvarter før planmæssig afgang fra AAL var boarding complete og så var der vel sådan set ikke nogen grund til at vente. Så vi kom afsted 10 minutter før tid og ovenikøbet i en A321, til trods for at der ikke var flere pax end hvad der kunne presses ind i en CRJ (ved ikke om de har haft noget cargo med?). Så med ankomst 10 minutter før planlagt tid øjnede DSGM #2 pludselig muligheden for at komme med en tidligere maskine til ARN og dermed være en time tidligere hjemme, i stedet for at hænge ud i den udslidte dagligstue der nærmest har mistet enhver form for guldkant.

    Så afsted på traveturen fra D1 til B4 for at høre om de måske havde et enkelt ledigt sæde ombord på 17:05 maskinen. Først sagde den i øvrigt alt andet end smilende dame bag skranken "Nej nej, maskinen er booket helt fuld og overbooket med to...". Men så ombestemte hun sig alligevel og fandt et midtersæde (gys!) og så spyttede computeren et nyt boardingkort ud. Måske var det da hun fandt ud af at jeg rejste på en C-klasse billet og er EBG, jeg ved det ikke. Men i hvert fald lykkedes det da at komme med.

    Ombord mødte man så en yderst smilende og serviceminded purser af den slags som gerne må være med til at sætte den fremtidige standard for det personale som man møder ombord. Hvis de alle var som hende, så var det i hvert fald ikke personalet man kunne skyde SAS noget dårligt i skoene for.

    Til trods for en lettere kaotisk boarding i CPH lykkedes det at lande til tiden og således kunne DSGM #2 for en gangs skyld være tidligere hjemme :)
     
    SophieHendriksen, asf, jtraveler og 13 andre "Synes godt om" dette.
  6. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    MEN MEN MEN.... Naturligvis vokser træerne ikke ind i himlen :rolleyes:

    Hvor DSGM #2 i går kunne glæde sig over at være kommet en time tidligere hjem i den tro at SAS havde været rare imod ham, må han i dag erkende at SAS alligevel ikke kan finde ud af at slå et søm i et bræt uden at nærmest ødelægge begge dele.

    Har netop konstateret at de på grund af gårsdagens ombookning har trukket et ekstra klip på mit klippekort så det umiddelbart er endt med at blive en meget meget dyr tur. Jeg vælger dog at være lidt mindre konspiratorisk anlagt og så i stedet tro på at der er tale om en fejl.

    I modsat fald, så giver jeg op. Så må Konkurs-Bo for min skyld gerne rykke ind og lukke hele biksen! :mad:


    /DSGM #2
     
    SophieHendriksen, asf, Schwert og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    He he - derfor har DSGM indført en "cool down" periode før han roser tanten offentligt. Der skal lige være tid til at deres "fuck up's" popper op til overfladen før man bryder ud i lovsang.............................:D:D:D
     
    obs, SophieHendriksen, jtraveler og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Nej jeg burde naturligvis have vidst bedre. Ringede ind til Corporate support i dag for at høre hvad der lige var gået galt og følte i første omgang, at jeg nærmest blev "dumforklaret" om at jeg da skulle betale ét klip per strækning, så en rejse AAL-CPH-ARN skulle koste to klip i stedet for et, og at jeg derfor havde betalt for lidt i stedet for for meget. Der var DSGM #2 godt nok ved at komme lidt op i det røde felt, men efter at i to omgange have ventet i røret ombestemte vedkommende sig dog og sagde at det var rigtigt nok at der var begået en fejl, og at det kun skulle koste et klip.

    Jeg blev så lovet at det skulle blive løst i løbet af i dag, men nej det skete selvfølgelig ikke :rolleyes: Så jeg måtte igen lege bogholder overfor SAS og ringe ind én gang til. Fik en undskyldning og lovning på at det skulle blive ordnet i morgen formiddag (så må vi så se om det holder... :rolleyes: )

    DSGM #2 har samlet lidt til bunke og påtænker også at inden alt for længe, sende en klage med den seneste tids negative oplevelser til SAS.
     
    jtraveler, Ulrik, asf og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg har før gjort det samme (samlet sammen og sendt en klage), og har generelt dårlige erfaringer med den strategi. Ofte svarer de kun på et eller få punkter.
     
    jtraveler, Claus Heine og Henry "Synes godt om dette"
  10. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Måske skal jeg sende dem en klage for hvert enkelt punkt. Men jeg har heller ikke de helt store forventninger til at det skal noget særligt resultat.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    :eek::eek::eek: Hvor lang tid har du????? :D:D:D
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det er faktisk god taktik at sende de enkelte punkter i hver sin henvendelse - uanset om det er klager eller bare spørgsmål. :cool:
    Ofte behandles de af forskellige instanser i forskellig hastighed, og med mange emner i een henvendelse er der stor risiko for at nogle af dem forsvinder i mængden (bevidst eller ubevidst :rolleyes: )
     
    SophieHendriksen, jtraveler og Henry "Synes godt om dette"
  13. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Måske er det netop derfor en god idé at bryde det ned i flere sager så det bliver mere overkommeligt :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    176
    "Synes godt om" modtaget:
    675
    Point:
    93
    Og måske i skulle oprette en separat tråd til det. Passer ikke helt ind i denne tråd. Synes også negativiteten er ved at tage overhånd. Der vil ske fejl. SAS har vel på en normal dag 75-80.000 passagerer og mit gæt er at 99,8% af dem ikke oplever problemer.

    For mig personligt er det vigtigere hvordan problemerne bliver løst end at de opstår. Og hvis man altid forventer det værste, så bliver det vel af til en selvopfyldende profeti....
     
    Kenneth K, Claus Heine, jtraveler og 4 andre "Synes godt om" dette.
  15. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Nu er De Sure Gamle Mænd jo ikke kendt for at være lette at imponere - der er vel en grund til vores alias DSGM og DSGM#2 :D:D:D

    Og hvis man håber det bedste - tja - så bliver det sjældent et selvopfyldende profeti...... (taler af bitter erfaring)o_O;)o_O;)

    Hvad siger @obs ???

    /DSGM
     
    Frequie, Euroatc og Henry "Synes godt om dette"
  16. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det er så hermed gjort:

    https://insideflyer.dk/forums/threads/det-gjorde-i-ikke-så-godt-sas.4096/

    /DSGM #2 ;)
     
    Schwert og Henry "Synes godt om" dette.
  17. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Han siger at når man som SAS gerne vil give indtryk af at være et full-service selskab (selvom man kan have sine tvivl om hvorvidt de også er det) og man sætter sin pris temmelig højt, så har man også bare at levere et ordentligt produkt. Punktum!

    Tager man derimod priser som RyanAir og EasyJet kan man som kunde bedre leve med at oplevelsen bliver mindre god (ud over at de selvfølgelig skal betale EC261/04 erstatning i tilfælde af forsinkelser og hvad de ellers i øvrigt er lovmæssig forpligtet til).

    /DSGM #2
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Det sure med det søde, så jeg må balancere mit seneste indlæg og få denne tråd tilbage på sporet :)

    Som allerede afsløret, startede Panda Fare netop meget godt allerede i check ind. Vi skulle med SAS til WAW i Plus og efter en 6-7 timere videre AMS-CTU med KLM. Jeg spurgte forsigtig indtil, at SAS vel havde en internline aftale med KLM, og om ikke hun kunne checke vores bagage ind hele vejen? Hun tjekkede lige, og ja, det kunne sagtens lade sig gøre. Yes! Ingen kufferter, der skal hentes på båndet i WAW, som derefter sandsynligvis nok ikke kan checkes ind videre før 3 timer før afgang, så finde bagageboks, og hvad vej jeg.

    På trods af det tidlige tidspunkt, kiggede jeg, vanen tro, på lufthavnskoderne på bagagestrimlerne. WAW AMS. Humho, mangler der ikke noget? Tjow, det havde hun lige overset. Et nyt sæt strimler. Phew!

    Historiens happy end var dermed også, at der 20 timer senere var en fin flot kufferter med StarPriority labels blandt alle KLM kufferter på båndet i Chengdu. Tak SAS! Det gjorde I faktisk mere end OK ;)
     
    THammer, clager, RasmusH og 7 andre "Synes godt om" dette.
  19. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Man skal jo huske at rose. Vi landede i går aftes fra Dublin med Tantens Irske slægtning i hendes nye 320neo.

    I en næsten tom C finger holdt vi længst væk, men vi har jo alle godt af en rask halv maraton i ny og næ. Ingen kø ved paskontrollen, ned og skylle Mikkeller øllen ud i toilettet og bagagen var allerede på båndet. 15 minutter fra ankomst i NON-Schengen med bagage til parkeringskælderen må siges at være helt OK.

    Ved godt at paskontrollen ikke er Tantens domæne, men bagage handlingen er, og har aldrig oplevet før at det er gået så hurtigt.
     
    alexanderln, isolCBflyer, tbh og 7 andre "Synes godt om" dette.
  20. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Måske er jeg lidt for tidligt ude jf. DSGM's råd om en "cool-down" periode før der stikkes ros ud til tanten, men jeg vælger nu at tro på at de klarer at gennemføre dette uden yderligere problemer (krydser fingre!).

    Som følge af torsdagens rod med aflysning og forsinkelse på min rejse til Billund indsendte jeg i dag kl. 13:08 en klage med krav om erstatning. Minsandten om ikke der allerede kl. 15:33 lå en mail med svar tilbage og bekræftelse på udbetaling af en passende mængde i øvrigt mere eller mindre værdiløse Svesetas (De er i følge svaret holdt op med at udbetale erstatning på Travel vouchers).

    Kom så SAS, I kan jo godt når I selv vil....

    /DSGM #2

    (Edit: Pengene er nu gået ind på min konto.)
     
    Senest redigeret: 3/5/18
    Schwert, SophieHendriksen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side