I overmorgen skal jeg afsted til Frankfurt. Da jeg tjekkede mit fly i morges, opdagede jeg lige pludselig at jeg havde booket samme fly 2 gange! Øv! Jeg troede ikke at der kunne gøres noget, men ringede til SAS alligevel. Ikke noget problem får jeg at vide. Det er to identiske bookninger, så vi canceler det ene og giver dig en refund. Du får bekræftelse på en email. Der gik flere timer inden jeg fik den, fordi det hele skulle godkendes af hovedkontoret. Men så kom den. Godt jobbet, SAS. Tusind tak!
Troede faktisk, at det ikke var muligt. Har hørt, at folk har fået annulleret den ene billet i en dobbelt-booking.
Kommer vel blandt andet an på, om der er angivet (samme) EB nummer ved begge bookinger. For der kan nemt være mange personer med samme navn. Og selvom det er pudsigt, hvis de booker til samme fly, er det jo ikke umuligt. Kun EB-nummeret er i den sammenhæng unik. Selv e-mail kan de ikke tillade sig at bruge som afvisningsgrund, for det kunne f.eks. være et rejsekontor i firmaet der stod for bookingerne.
Skulle med SAS en morgen til Paris. Day-trip. Da A321 ankommer fra Gøteborg, kommer der en mekaniker og stirrer intenst på et af dækkene på venstre side. Han hiver diverse kaptajner og piloter ned (der skulle skiftes crew) og vi får at vide, at flyet skal have skiftet hjul....så de finder et andet til os. 1 time forsinket til Paris, men i en anden A321 der stod på asfalten og som blev fyldt med os, kufferter og catering! Det er satme god stil SAS!
Tjek ind fra CPH til BOS her til morges. Farmand og jeg på samme fly, men hver sin PNR (vi skal begge på samme konference, men skulle bookes hver for sig). Havde valgt sæder sammen i Go, men i går fik han en Diamond-up. Vi tjekkede ind sammen, og spurgte så pænt om det var muligt at få pladser ved siden af hinanden.. Et opkald senere og jeg blev op'et til Plus så vi nu sidder sammen (trods hver vores PNR). Det er dejligt når SAS viser sig fra sine gode sider!!
Skulle annulere 2 GO billetter CPH/PMI til 3k stykket. Utrolig god service på diamant telefonen og da billetterne ikke kan refunderes kun dato ændres blev det til tilbagebetaling af skatter og afgifter i størrelsesordenen 500-600kr/billet Det er derfor jeg kun køber dyrere SK billetter via SK. Så får man lidt igen. Via OTA er der ikke noget at hente.
Har netop fået tre stk Bonus-Plusbilletter (MC Premium-rabat) CPH-FAE på datoer, hvor der ellers ikke var tilgængelige bonusbilletter (efterårsferieweekend) - det synes jeg er ret fin stil af Vibeke på guldmailen, så tak til SAS herfra!
Ovre i det helt lille område, men ikke prøvet før, så derfor: på retur fra Frankfurt her til aften på go, havde de styr på hvor der var free drikkevarer pga diamant. Plejer at skulle vise kortet, men ikke denne gang. Maxede den ud på smoothie ;-)
Så nu er der også fest hos SAS Troede kun, det var hos Turkish Airlines. Her synger de i LEGO sikkerhedsvideoen: "There is party in the sky tonight on Turkish Airlines" - frit efterhukommelsen
Du husker rigtigt! Og hvia man missede den første gang så får man den også på tyrkisk lige efter. Eller er det omvendt! Frygtelig video
En norsk kollega er også blevet træt af den. Hun skulle levere en dags træning, så hun har i 12 uger skulle flyve fra Norge via Istanbul til den by i Tyrkiet, hvor vi har træning. 4 legs med Turkish Airlines hver gang. Derfor har hun set videoen tæt på 50 gange over en 4 måneders periode
Det kommer vel an på, hvad der er kommet i den smoothie. ..det har jeg også et par sandfærdige eksempler på ved lejlighed..
Jeg har sjældent oplevet at skulle vise EBD, da de har det på deres iPads og ellers har jeg blot sagt at jeg er EDB. På en nylig tur med en gruppe, hvor vi var 2 EBD, 2 EBG og 12 non-status fik vi alle en gratis drink og fødselsdagsbarnet i gruppen fik en fødselsdagssang fra cabin crew. På turen hjem var en af crew genganger og så ville purser der ikke stå tilbage og der var en runde til alle igen, som havde lyst.
Tur i dag fra CPH til BRU via ARN. Ifølge tidstabel ville jeg have 45 min. til at nå BRU afgangen i ARN. Maskinen en CRJ900 fra ARN er late incoming og vi bliver forsinket. Da jeg lander i ARN er der 10 minutter til planmæssig BRU afgang, CRJ900 fjernparkeres langt bag F-gates, og der holder en bus udenfor som skal transportere pax til terminalen. Så ved jeg godt, at jeg ikke når min afgang .... MEN udenfor holder også en SAS medarbejder og kører (kun) mig direkte til min gate og jeg når min afgang til BRU 4 minutter inden planmæssig pushback. Det var god service, SAS. TAK for det.
Er på vej hjem fra min mileage run med Lufthansa: IST-FRA-MUC-OSL-MUC-FRA-IST. Det skulle give 10.000 EB point. Jeg har naturligvis registreret mit EuroBonus nummer ved reservationen. Det var væk, da jeg skulle tjekke ind i lufthavnen i Istanbul. Men det klarede den flinke medarbejder fint. Jeg blev dog skuffet over, at jeg ikke kunne komme ind i guldloungen i Oslo. Og næsen blev længere, da den flinke dame i receptionen fortalte mig, at der var registreret et nummer hos Turkish Airlines bonusprogram. Spurgte, om hun kunne ændre det - men det er jo ikke muligt Jeg så frem til en længere kamp med SAS. Man kan nemlig ikke få point i flere programmer på samme rejse. Og 5000 basis point er da også en klat at vinke farvel til. Satte mig straks til at skrive til Diamant mailen. Men var ikke kommet langt, før den flinke dame fra reception kom og fortalte mig, at hun havde rettet i min billet med tilbagevirkende kraft. Så nu kommer mine point automatisk. Stor tak til SAS