Det gjorde i faktisk OK SAS

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Kristian, 22/12/15.

  1. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Var flyet til BRU dagens sidste afgang?

    Man kunne godt ønske sig, at de var lidt mere konsistente i deres tilgang til at sørge godt for kunderne.

    Skulle engang connecte i OSL fra ARN til BLL med ca. 50 min connection time. Flyet fra ARN var selvfølgelig, fristes man til at sige, forsinket ca. 25 minutter. De to fly stod fysisk parkeret ca. 50 meter fra hinanden men afstanden mellem gaterne var næsten så stor som den kunne være, da vi ankom i den yderste D-gate, tror jeg det er, og jeg skulle med fra E7, hvilket oveni det hele er en bus-gate. Det er altså noget af en travetur. Men nej, der var ingen kære mor, så jeg var strandet 3½ time i OSL indtil næste afgang. Dette trods forsikringer før afgang fra ARN om at personalet i OSL selvfølgelig vidste, at jeg var på vej med et forsinket fly.

    Men hvad er et Guld-medlemskab efterhånden også værd...:rolleyes:

    /DSGM #2
     
    Henrik Olsen, Bekgaard og Henry "Synes godt om dette"
  2. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Masser og diamant endnu mere.
     
    Henrik Olsen, Baadsgaard, Bekgaard og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. CHIP

    CHIP VIP medlem

    Beskeder:
    108
    "Synes godt om" modtaget:
    424
    Point:
    63
    Nej, der var bl.a. en afgang ca. 3 timer senere. Jeg ved ikke om det kun er noget SAS er begyndt på for deres EBD, men han nævnte selv, at jeg jo var EBD og de gerne ville sørge for, at jeg nåede min forbindelse. Det var jeg naturligvis glad for. Jeg kom til at tænke på, at det minder lidt om Star Alliance Connnection Service, men desværre tror jeg ikke, at SAS er konsekvente omkring dette. I hvert fald blev jeg bare glad for at, jeg nåede min forbindelse.
     
    Henrik Olsen, Nielspg, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  4. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    I gamle dage brugte man ofte direkte overførsler i CPH. Selskaberne sparede penge (ombookinger, meals, overnatninger osv) og psgrs var tilfredse … men så kom Schengen og dernæst de mange sikkerhedsforanstaltninger, og det satte ligesom lidt en stopper for det, desværre.
     
    Henrik Olsen, Bekgaard, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Det skulle jo ikke være et problem, hvis man rejser inden for Schengen. Der er hverken pas eller sikkerhedskontrol.
     
    Henrik Olsen, Bekgaard og Ulrik "Synes godt om dette"
  6. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Du har ret. Jeg kan ikke huske om det var selskaberne eller myndighederne, der trak lidt i bremserne.
     
    Henrik Olsen, Henry og Bekgaard "Synes godt om dette"
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Puha - det var en potential skidt ting for et EuroBonus mileage run :)
     
    Kenneth K, Henry og Bekgaard "Synes godt om dette"
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Enig - især EuroBonus Diamant har mange fordele - blot svært for mange at opretholde efter devalueringen i optjeningen. Men det gør det ikke til en dårlig status.
     
    Baadsgaard, CHIP, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    874
    "Synes godt om" modtaget:
    2,578
    Point:
    93
    Med fare for at gentage mig selv, men har netop fået skaffet mig en bonusbillet CPH-FAE t/r i næste uge via guldmailen, på trods af, at der ikke var nogen ledige billetter retur via sas.dk. Så tak for hjælpen til fru VJ på mailen :)
     
    Kenneth K, Thorkild, SophieHendriksen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  10. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Skulle lave en opgradering og ringede til SAS' helpdesk; de var desværre ikke til megen hjælp. Skrev så til guldmailen, og efter blot 9 minutter havde VJ fikset problemet. Det er sgu' rigtig god service, så nu kan jeg nyde turen hjem fra ORD på den helt gode side af gardinet :)
     
    Kenneth K, Henry, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    En lidt blandet oplevelse på CPH-IAD-CPH i sidste uge. På Plus havde reserveret (som altid) vinduesplads. Checked mandag morgen at den stadig var god nok. Havde rimelig travlt på vej til lufthavn og ved check-in så dobbeltcheckede ikke mit boardingkort (ved godt det er urutineret) - og først ved boarding går det op for mig at jeg har fået en af de frygtede E sæder. Hvorfor flytter man en EBD'er fra et reserveret vinduessæde få timer før afgang til et midtersæde? Bare ikke godt nok SAS. Heldigvis tryller den meget flinker purser - og jeg får kort før afgang en gangplads. Og hun kommer og spørger til mig gentagne gange i løbet af turen. Tak til purseren - for at rette op på en blunder fra SAS. Flot klaret. Selv om jeg ender på en dårligere plads end jeg havde reserveret så giver det alligevel en god oplevelse

    På hjemturen forløber det som det skal - men kunne måske godt ønske at man i en Plus kabine der kun er 2/3 fyldt sørgede for at sædet ved siden af eks EBD var ledigt når det var muligt.

    Sammenholdt med at der er MEGET langt mellem opgraderingerne så har jeg noget svært ved at så de store fordele ved EBD. Bedre service: Naaj egentlig ikke. Opgraderinger: Jo da - men ganske sjælendt. Gratis drikkevarer: Korrekt - men med mit flyvemønster kaster det ikke så meget af sig. Lounge adgang ved ankomst: HAr brugt det en enkelt gang. Forære guldkort væk: Check. Point udløber ikke: Check - men når som regel at bruge dem inden.
     
    SophieHendriksen, HenrikM, Kristian og 5 andre "Synes godt om" dette.
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Husk: +25% på basis point
     
    Steen_C "Synes godt om" dette.
  13. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Det får du også som EBG
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Enig - men jeg synes lige, at det skulle nævnes
     
  15. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Ikke hvis du flyver til Berlin eller Hamborg :-(
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  16. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Det lyder ikke logisk. Selv på den korte tur fra København til Aarhus får du kaffe, te og vand ad libitum. ;););)
     
    PENSIONISTEN og Ulrik "Synes godt om" dette.
  17. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Nåja, trods den korte tur, kan de godt nå at koge vand og bede os om at hælde den kogende væske i halsen inden landing. Personligt vil jeg nu mene, at det ville være hurtigere at give mig en smoothie eller cola, men nej, det kan de desværre ikke overkomme.
     
    Offlyer, Steen Madsen og Henry "Synes godt om dette"
  18. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    En lille sammenligning : På LX biz zrh-gva vv 25-28 min. i luften serveres en mini ret med alskens drikkevarer. Lynhurtig, effektiv servering. WP_20190513_14_27_07_Raw.jpg
     
    SophieHendriksen, jespersm, Offlyer og 6 andre "Synes godt om" dette.
  19. CHIP

    CHIP VIP medlem

    Beskeder:
    108
    "Synes godt om" modtaget:
    424
    Point:
    63
    Jeg havde en tur til ARN på Plus i august 2019. Flytypen på den ene tur havde skiftet lidt, den anden tur havde hele tiden været A321 med 15 rækker på Plus, så jeg kunne reservere et sæde på nødudgang (række 10). Omkring check-in havde jeg ikke mulighed for at checke om der var sket ændringer, men ved ankomst i ARN ser jeg at jeg ikke sidder på 10F længere. Det ender med, at der på begge ture var aircraft change til A320, jeg var blevet flyttet rundt .... men .... begge gange til 1F og med frit midtersæde. Når nu det ikke kunne være anderledes, så synes jeg det endte rigtig godt. Jeg slap således for et midtersæde på Plus på 2 fyldte fly. Tak for det, SAS!
     
    SophieHendriksen, clager, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  20. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,320
    Point:
    113
    Ok, her kommer en indrømmelse jeg IKKE er glad for.
    Sidder lige nu i Hong Kong Airport på vej hjem på en plus billet købt under sidste F&F kampagne. Ud CPH-HKK fredag aften og så hjem mandag aften.
    Men, i dag skulle app lige tjekkes for om der var uregelmæssigheder, det har der jo været her i Hong Kong, og ser til min skræk at min booking var væk.
    Hurtig kald til SAS som heller ikke kunne se den, men sagde at den var der.
    Lang histore kort, men det var så mandag kl 01:00 jeg skulle have været fløjet hjem på en Plus billet med confirmed courtecy upgrade.
    Jeg var til rotterne og en yderligere mail fra SAS bekræftede at de ikke kunne gøre noget da jeg havde fået en reminder, igen havde jeg taget fejl af datoen....
    Fik booket en ny billet hjem med en fiktiv returflyvning way out in the future.
    Kort efter ringede den søde E fra Diamondmailen og spurgte om jeg ikke hellere ville betale med points som var væsentligt billigere for mig.
    Åhhhh jo tak!! og så ville de lige se om de kunne gøre noget med den upgrade.

    When shit hits the fan - så er der altså ikke noget bedre en Diamond servicen!

    Jeg er klar over det er med risiko for ekskludering af dette fornemme forum at lave en sådan rookiefejl!
     
    obs, Offlyer, jespersm og 15 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side