Sidder på 22A til LAX fra ARN, flyet har et load omkring 98-99% belægning. Ind kommer fra Biz afdeling en af stewardesserne med en vogn hvor de har is og frugt som åbenbart ikke er blevet spist ude foran. Lækkert og det skal de have ros for. Desværre har de også den famøse polarrulle med som jeg ikke engang vil fodre min hund med, hvilket jeg også nævner, så nu er jeg i bad standing Lagde mærke til i guldstuen i morges at udbuddet af magasiner er lig nul, det samme ser jeg også her i flyet, der er ingen magasiner tilstede, er det endnu en besparelse fra SAS side?
Magasinerne var der da jeg var med på samme tur for et par uger siden - men ellers er det jo noget med, at de gerne vil du downloader dem for free igennem appen. Ser faktisk også en del, der sidder i flyet med downloadede magasiner
Nej det er en enhancement Jeg tror Kenneth taler de ofte to -tre måneder gamle magasiner der var i Guldstuen: Alt om heste, friluftsliv, Villmarksliv, How to do business in Skellefteå, Liv, Fit Living, Os med frimærker, Business Traveler osv. Jeg har også noteret at hylderne har været tomme den sidste månedstid. De har nok ikke kunne finde sponsorer til der vil give dem væk.
Det er vel et slags succes kriterie at bladene bliver stjålet. SAS har netop ramt deres kerne gruppe af rejsende...
Da jeg var der i onsdags, var hylderne fyldt med et bestemt magasin. Så det er vel en enhancement, at man ikke skal til at vælge mellem alle mulige magasiner.
Min kæreste (EBG) skulle med tanten (SAS Ireland) til LHR i går med sin niece og nevø. Nevøen havde fødselsdag og fyldte 18 (turen var en overraskelse). Stewardessen overhørte om fødselsdag/overraskelsestur og kvitterede med Cremant og chips til hele banden. Virkelig god stil af personalet.. those small things matter
Fedt med denne tråd. Jeg skulle claime nogle EBB point for et par LH-fly 2. NovemberD. en blev udfyldt online, og jeg havde pointene med det samme. Jeg ved ikke om det er vanlig standard, jeg er jo mest vant til OneWorld
I januar 2020 bookede jeg 3xbusiness for Eurobonus point med LX på ruten DXB-CPH for at komme til Danmark på sommerferie juli/august fra Dubai. Da Swiss aflyste afgangen blev jeg virkelig glad for at være EBG. Jeg kontaktede SAS på Guldmailen og de var både hjælpsomme og fleksible i forhold til at ombooke både med LH og TK. Trafikken t/r DXB var ikke til at regne med, da udenlandske selskaber ikke har fået lov til at flyve før for tre dage siden. Så det var et sats at ombooke til noget som helst andet end Emirates eller Etihad, men de er jo ikke i Star Alliance, og så var det helt nye billetter for rigtige menneskepenge (og de er DYRE i øjeblikket). SAS-damerne var virkelig søde til at prøve at finde den bedst mulige tur for os. Vi valgte selv at ombooke til LH business tre dage senere men kun til FRA og så køre derfra. Alternativet var TK economy tre dage senere eller DXB-IST-FRA-CPH samme dag, og det syntes jeg var for mange mellemlandinger i disse tider hvor det ikke er ret fedt at rende rundt i lufthavne, lounger er lukkede og den 9-årige er ikke meget fan af maskepåbudet. Hjemturen er også allerede aflyst af LX, så der er vi ombooket med TK på business på præcis den afgang jeg gerne ville have. Så, i en virkelig træls situation følte jeg vi blev hjulpet så godt som muligt af SAS-damerne og det er jeg taknemmelig for. Jeg er ikke helt klar over hvor ofte de gider ombooke award tickets til andre i alliancen, men det var ihvertfald slet ikke noget problem denne gang. TAK SAS, så bliver det alligevel sommer på dansk jord.
Den britiske forbrugerorganisation Which? har offentliggjort en ranking af flyselskaber der flyver i UK. I kategorien economy på kortdistance-flyvninger er SAS kommet på plads 3 af 16 flyselskaber. Det er da egentlig meget flot. Men måske siger det mere om hvor dårlige de andre er end hvor god SAS er? https://www.which.co.uk/reviews/airlines/article/best-and-worst-airlines-a5EhC8N851et
Altså jeg flyver jævnligt til/fra Manchester og må sige af de 4 selskaber, som jeg her benyttet. SAS, Lufthansa, KLM og easyjet, så SAS klart dem som yder bedst service, samt oftest afgår til tiden.
Hvis man starter sin rejse i MAN så kan det kun blive bedre derfra. Det er med afstand den mest elendige lufthavn jeg har været i i Europa. ALT er bare værre end ringe, parkering, arkitektur, sikkerhedskøer, indretning, muligheder for at spise, prisniveau mm. Men enig SAS gør det faktisk ganske OK på de korte ruter.
I en noget anden størrelsesorden... Men enig, ikke meget sjov i Aberdeen heller. Og så pi.... det mig bare af, at de tager betaling for deres kiss-n-ride! kiss-n-PAY-n-ride. Virkelig ringe.
Nu har jeg ikke været i Aberdeen, men når du skriver “kiss-n-PAY-n-ride” så kunne det godt lyde som noget andet .
Der har været skrevet en del om bøvl med (efter)registrering af EuroBonus-point fra de nye Skyteam-venner. Jeg har sidste måned haft et par indenrigsflyvninger med Aerolineas Argentina, hvor det ikke var muligt på forhånd at sætte mit EuroBonus-nr. på, så nu var jeg lidt spændt på, hvilket bøvl der nu ventede. Men det gik helt og aldeles smertefrit - 2 sekunder efter at have trykket på Indsend, kom der en notifikation fra SAS-app'en om, at pointene var gået ind. Meget effektivt - bravo!
Du er heldig, har bokset med SAS om en flyvning jeg havde med AeroMexico i oktober, har sendt alt ind til dem og afventer stadig.......