Det gjorde i faktisk OK SAS

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Kristian, 22/12/15.

1. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    797
    "Synes godt om" modtaget:
    2,355
    Point:
    93
    hmmm, vi er da vist røget lidt ud ad en tangent her i forhold til trådens overskrift

Henry "Synes godt om" dette.
  2. OIB

OIB VIP medlem

Beskeder:
    207
    660
    Point:
    93
    God lørdag allesammen,

Som EuroBonus Diamond på 10. eller 11. år (husker ikke hvor længe niveauet har eksistereto_O) oplevede jeg noget nyt i går.

Da jeg er på vej fra loungen til gaten, for at flyve med SAS til Warszawa ringer min mobil. Jeg tager den og det er SAS gate agenten, der spørger om jeg er ved gaten. Jeg oplyser, at jeg er på vej derud og undrer mig en smule over opkaldet. Hun oplyser mig at flyet er fuldbooket (en lille nervøsitet om hun vil sende mig via STO/OSL eller noget tredje). Hun siger, at hun er nødt til at opgradere nogen til business, men da jeg har et gangsæde og hun kun har et vinduessæde ledigt, så vil hun høre om det er OK at opgradere mig til business. Jeg tænker ikke nogen her er i tvivl om svaret ;)
    I gaten oplyser hun, at der desværre nok ikke vil være mad cateret til mig og håber det er OK. Det kan jeg selvfølgelig ikke brokke mig over og det var heller ikke vigtigt for mig, da jeg alligevel skulle spise, når jeg kom frem.
    Der vag dog up-cateret, så jeg får mad ombord på flyvningens- ikke det samme som andre eller det der stod på menuen, men mad fik jeg.

Jeg har masser af gange fået courtesy upgrades på longhaul flyvninger og op ups, men jeg er aldrig blevet ringet op på min telefon og spurgt om dette. Det synes jeg faktisk var en rigtig god service!

Jeg fløj med SAS Link, som så mange gange før. Det er altid en smule anderledes, da det ofte ikke er skandinavisk talende personale, hvilket for mig ikke har nogen betydning og besætningen er altid venlig. Det var en busgate og jeg er med første bus til flyet. Efter jeg har sat mig og de resterende rejsende med samme bus er kommet ombord, kommer stewarden ned til mig, giver mig en flaske vand og siger "welcome back". Dette tror jeg bestemt ikke er "normal service", men blot stewardens egen måde at byde mig velkommen på.

Alt i alt var det en rigtig god oplevelse at flyve med SAS i går (som så mange andre gange), men denne tur vil jeg sent glemme.

Spørgsmål? Har SAS en kampagne jeg har overset? Jeg synes altid jeg læser reklame-mails fra SAS! Jeg har en Economy Light billet og jeg fik 200 statuspoint og 350 bonuspoint - det er dobbelt op!

Erwin Lansing, jespersm, klausbm og 8 andre "Synes godt om" dette.
  3. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Jeg har heller ikke set en kampagne med flere point på internationale rejser.

Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,748
    27,066
    Point:
    113
    Nu er det ikke længe siden at SAS er kommet ud af Chapter-11 og det har helt sikkkert krævet meget fokus og tid. Men jeg syntes at have fornemmelse af at der prøves ganske meget at gøre det bedre. Sidste er jo europæisk business og det er kommet ok fra start trods mindre fejl og ting der skal læres af besætningen. Det var trods alt et big-bang 1. oktober.

De beskeder jeg modtager nu og det jeg kan læse på diverse fora er da også ganske ok.

Nye ting kræver tid - så lad os se hvad der kommer ud af EBD eventet den 10. november - der tænker jeg vi får mere nyt og status :)

Erwin Lansing, jespersm, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Rungsvej

Rungsvej Aktivt medlem

Beskeder:
    44
    118
    Point:
    33
    Har også prøvet at blive ringet op på vej til gaten, for at høre om jeg var på vej.
    Fin service.

QUOTE="OIB, post: 107734, member: 1087"]God lørdag allesammen,

Som EuroBonus Diamond på 10. eller 11. år (husker ikke hvor længe niveauet har eksistereto_O) oplevede jeg noget nyt i går.

Da jeg er på vej fra loungen til gaten, for at flyve med SAS til Warszawa ringer min mobil. Jeg tager den og det er SAS gate agenten, der spørger om jeg er ved gaten. Jeg oplyser, at jeg er på vej derud og undrer mig en smule over opkaldet. Hun oplyser mig at flyet er fuldbooket (en lille nervøsitet om hun vil sende mig via STO/OSL eller noget tredje). Hun siger, at hun er nødt til at opgradere nogen til business, men da jeg har et gangsæde og hun kun har et vinduessæde ledigt, så vil hun høre om det er OK at opgradere mig til business. Jeg tænker ikke nogen her er i tvivl om svaret ;)
    I gaten oplyser hun, at der desværre nok ikke vil være mad cateret til mig og håber det er OK. Det kan jeg selvfølgelig ikke brokke mig over og det var heller ikke vigtigt for mig, da jeg alligevel skulle spise, når jeg kom frem.
    Der vag dog up-cateret, så jeg får mad ombord på flyvningens- ikke det samme som andre eller det der stod på menuen, men mad fik jeg.

Jeg har masser af gange fået courtesy upgrades på longhaul flyvninger og op ups, men jeg er aldrig blevet ringet op på min telefon og spurgt om dette. Det synes jeg faktisk var en rigtig god service!

Jeg fløj med SAS Link, som så mange gange før. Det er altid en smule anderledes, da det ofte ikke er skandinavisk talende personale, hvilket for mig ikke har nogen betydning og besætningen er altid venlig. Det var en busgate og jeg er med første bus til flyet. Efter jeg har sat mig og de resterende rejsende med samme bus er kommet ombord, kommer stewarden ned til mig, giver mig en flaske vand og siger "welcome back". Dette tror jeg bestemt ikke er "normal service", men blot stewardens egen måde at byde mig velkommen på.

Alt i alt var det en rigtig god oplevelse at flyve med SAS i går (som så mange andre gange), men denne tur vil jeg sent glemme.

Spørgsmål? Har SAS en kampagne jeg har overset? Jeg synes altid jeg læser reklame-mails fra SAS! Jeg har en Economy Light billet og jeg fik 200 statuspoint og 350 bonuspoint - det er dobbelt op![/QUOTE]

6. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    180
    399
    Point:
    63
    Jeg er ikke helt så positiv eller optimistisk.

For det første havde SAS næsten 1 år til at forberede overgangen fra Plus til Business, og i betragtning af forskellen reelt ikke er så stor, er det MEGET lang tid. Specielt hvis man ser på hvordan skiftet til skyteam blev presset igennem. De fejl jeg har hørt om her og andre stedder må bare ikke ske, når man har så lang tid til at forberede et nyt koncept, og forskellene reelt er meget smål.

Når man bare skal bruge det som 90% andre passager også bare skal bruge, så går det somregl godt. Det gjorde det også efter corona og før chapter 11. Men hvis man som jeg har brug for lidt hjælp til bookning af en ikke helt normal billet, (se anden tråd) så knækker filmen. Det gjorde den IKKE før corona.

For mig at se har SAS LANG vej igen, før de kommer tilbage til det service niveau de havde før corona. Det gælder også Diamond mail og diamond helpdesk. Langt de fleste andre flyselskaber, som SAS gerne vil sammenligne sig med, er for længst tilbage til før corona tilstande, både når vi taler fly flåde, fly ruter, frekvens, service o.s.v. SAS halter fortsat bagefter på alle punkter. Det er faktisk meget sigende at man skal glæde sig over at få spiselig mad på business.

Erwin Lansing, jespersm, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. NielsStudsgaard

NielsStudsgaard EBG, TK Elite, Hilton Gold, Strawberry Silver

Beskeder:
    46
    151
    Point:
    33
    Fløj i går til OSL fra AAL via CPH. I CPH skulle vi køre til gaten i bus og landede efter schedule, så var lidt bagud.

Der var to Pandion medlemmer med maskinen. Da vi landede holdt bussen klar til passagerne, men derudover holdt der en sort Mercedes minibus med tonede ruder, og en SAS medarbejder stod klar med et skilt, hvorpå der stod “Pandion Service”. De to Pandion medlemmer blev så eskorteret direkte ind til gaten med det samme og kom derfor hurtigt videre i deres program.

Det er første gang jeg ser det, og må siges at være nydelig service for Pandion medlemmerne. Det manglede vel også bare :)

PENSIONISTEN, Erwin Lansing, Offlyer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  8. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN SK/LTG - LH/Senator - TG/Royal Gold

Beskeder:
    1,664
    7,017
    Point:
    113
    Samme service har Swiss i ZRH for deres business passagerer - når flyet lander remote. Hver gang holder en minibus med stort Swiss Business design på siden. Crew giver tegn ned til chaufføren, hvem han må lukke ind i bilen !! således kan vi gå direkte ind i bussen. Så vi er inde i terminal området længe før den store "slangebus" når området.

NielsStudsgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  9. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    180
    399
    Point:
    63
    Den service oplevede jeg en del gange kort før Corona. Jeg fløj på det tidspunkt hver uge til LUG via ZRH, og hvergang vi ankom til ZRH fra LUG, blev jeg hentet i en minibus, som uden problemer kun have os alle med. Men alle de andre passager blev holdt tilbage i flyet indtil jeg var steget ombord på minibussen, som den eneset. At vi så alle blev sat af samme sted med mindre end 5 min. mellemrum er en anden sag. ;)
    Personligt synes jeg at den service var totalt overflødig i dette tilfælde. Det havde været meget mere relevant at der var limo service fra gaten til flyet, men her skulle vi alle med den samme bus, så ingen priority boarding her.

Ruten ZRH-LUG blev i øvrigt lukket i 2019, i forbindelse med at Swiss wetlease partner gik konkurs, og vi sjældent var mere end 5-10 ombord. De eneste par gange jeg har oplevet mere end 20 på en gang var omkring ferie perioderne. Men her kunne der også være op til 40 ombord på en afgang, dog aldrig udsolgt, selvom ruten blev betjent med en SAAB 2000, som kunne tage 50 passager.
    I LUG havde Swiss iøvrigt både et fasttrack og et alm. security spor, og det selv at de eneste rutefly som afgik fra den lufthavn var de 2-4 daglige afgange mellem LUG og ZRH. samt at lufthavnen var så lille at der kun var plads til 1 fly foran terminalen af gangen. :)

Senest redigeret: 7/11/25
    Erwin Lansing, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  10. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN SK/LTG - LH/Senator - TG/Royal Gold

Beskeder:
    1,664
    7,017
    Point:
    113
    Ja, det samme tænker jeg hver gang ... men det er desværre lettere sagt end gjort.

Fra fly til terminal : her har du gæsterne samlet. Det giver således ingen problemer.
    Fra terminal til fly : at få samlet en flok priority gæster, hm, faktisk ikke så ligetil.

Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  11. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    180
    399
    Point:
    63
    Så svært er det nu heller ikke. Det gøres dagligt når flyene holder ved en gate, og hedder priority boarding. Er du ikke ved gaten når boarding starter, er du ikke interesseret i priority boarding.

12. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,278
    6,790
    Point:
    113
    Det er jo ikke alle, der har mulighed for priority boarding, der er ved gaten ved boarding start. Dem, der kommer senere, kan stadig omgå køen, men det bliver sværere at give dem forrang, når bussen allerede er kørt (eller værre, alle i priority bussen skal vente på den sidste med zone 1 på kortet).

Så jo, det kan nok lade sig gøre, men kun for dem, der også er ved gaten inden boarding starter, resten må køre med pøblet.

PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  13. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    180
    399
    Point:
    63
    Som jeg skrev. Er du ikke ved gaten, når boarding starter, så er du ikke interesseret i priority boarding. Det er muligt at du kan smutte forbi køen ved gaten, men køen ved fly døren får du svært ved at smutte forbi. Så hvis du ikke er ved gaten når boarding starter kan du ikke gøre brug af prioritets boarding.

Offlyer og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side