En hel dag uden at hjemmesiden virker for SAS? Og andre SK IT udfordringer..

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Kristian, 8/9/14.

  1. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    236
    "Synes godt om" modtaget:
    958
    Point:
    93
    For at være ærlig, så har jeg skrevet rigtig, rigtig mange mails frem og tilbage med gutten fra rejsebureauet, så hvis nogle af jer havde en hurtig forklaring, så ville jeg kunne undgå det pinlige ved at stille ham flere spørgsmål
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Har du prøvet på LHs hjemmeside?
    Er det en 220- billet (LH)? Mener ikke du kan se/hente 220- billet i SKs system.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Valg af sæde m.v. har ikke umiddelbart noget med EuroBonus / tilskrivning af point at gøre. Hvis du har fået oplyst den 6-cifrede bookingreference, burde du kunne finde frem til din booking hos Lufthansa hhv. Air Canada, og her vælge/tilkøbe sæde.
     
    SophieHendriksen, Henry og THammer "Synes godt om dette"
  4. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    ahh ok, jeg troede at man kunne ringe og fikse det.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    236
    "Synes godt om" modtaget:
    958
    Point:
    93
    Jeg havde indtrykket af, at man også kunne vælge sæde hos deres partnere på SAS' hjemmeside, og jeg vil også undskylde mig med, at de, så vidt jeg kan se, overhovedet ikke fortæller hvor det skal ske i stedet. Det er nu lykkedes at vælge sæder på Lufthansas og Air Canadas hjemmesider, tak for hjælpen!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    View attachment 18654
    SKIT : Lige meget hvordan jeg end forsøgte at få de korrekte point ind i reservationen, så kunne systemet ikke registrere 4 legs cph-arn-gva-arn-cph. Systemet læste åbenbart kun de 2 europæiske legs, ikke de to skandinaviske. Jeg forsøgte med one way billetter,
    men lige lidt hjalp det !!!!
    SKIT gav forskellige point oplysninger hele tiden, det ene øjeblik 2812, næste øjeblik 1875 !!!! se bilagene.
    Jeg annullerede alt og vælger nu Swiss business via ZRH.
     

    Attached Files:

    Senest redigeret: 7/8/19
    SophieHendriksen, Henry, Kenneth K og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det er altså ærgeligt at de informationer man får ikke giver de korrekte tal. Det er jo de tal som man ofte booker efter. Tænk om det var prisen, så ville de nok reagere hurtigere og ikke bare med "du kan ikke regne med tallene".
     
    SophieHendriksen, Henry, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Ja, det er ærgerligt, eftersom det var et rigtigt godt tilbud, kun dkr 2110,- under den sidste kampagne, der sluttede i søndags, og det var ikke engang en MR tur. I julen er der ikke så mange direkte afgange fra cph til gva. Derfor var det af nød via arn.
     
    SophieHendriksen, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  9. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Ja jeg har også hygget mig lidt med SKIT i dag.

    Kunne ikke logge ind og se mine bookninger. Derefter kunne jeg slet ikke få lov at logge ind, og jeg kunne heller ikke få lov at logge ind med nyt password i hverken den ene eller anden browser og hverken på computer eller Mac. Kunne heller ikke logge ind og se bookninger på min mands eller barns profil. Så konstaterer den gamle software tester her, at så må det nok være SKIT og ikke en Fejl 40.

    Ringede til kundeservice der i den grad mente det var en Fejl 40. Det var simpelthen den mest flabede og uforskammede behandling jeg fik. Det fik jeg vidst også fortalt ham :rolleyes: Det ville være så fint, hvis en sådan supporter bare erkendte, at her var han ikke klædt på til at svare i stedet for hårdnakket at holde fast på at jeg ikke kunne taste på min computer.

    Efter jeg fik et par andre til at logge ind på samme måde og de konstaterede samme problem, blev jeg ikke mere glad for SKIT og deres "kundeservice".

    Nogen i SKIT må selv have konstateret de havde en bug, for efter 1,5 time løste problemet sig selv.

    Til gengæld kunne jeg ikke få lov at annullere mine award tickets. Man bliver SÅÅÅÅÅ træt i ansigtet. I dag er jeg bestemt ikke SAS fan.
     
    PENSIONISTEN, Ulrik, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Jeg kan berolige dig med, at supporten hos Lufthansa heller ikke virker optimalt. Skulle bestille en bonusbillet i deres virksomheds program "Partner Plus". Det kan du ikke gøre on-line. Så fat i telefonen. Når jeg ringer til det danske Partner Plus nummer, kommer jeg til at tale med Natalja (regner med hun sidder i Ukraine. De har lagt en del af deres telefon-service dér og hendes accent var meget tydelig).

    Jeg starter med at sige, at jeg skal bestille en billet. Intet problem, hun skal bare lige ind i programmet. Så vil hun vide, hvor jeg skal flyve fra, hvorhen og hvornår.

    I grunden meget relevante spørgsmål, men jeg skal da lige høre, om hun ikke først vil have et "account number", når det nu er en bonus billet, jeg skal have.

    Nå, hvis det er en bonus billet, skal hun lige ind i et andet program. Lidt ventetid. Så er hun klar til at få mit "Miles & More" nummer. Nu er det bare ikke en "Miles & More" billet jeg skal have, men en "Partner Plus" billet.:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

    Så skal hun lige have et nyt program på skærmen.

    Efter lidt tid, er hun klar. Skal lige have et "user name". Det får hun. Endda stavet: "D" som Denmark, "A" som Argentina …. Jo, det tager lidt tid. Så skal vi lige vente lidt, før hun fortæller, at firmaet ikke eksisterer:eek::eek::eek:. Jeg begynder at modsige hende, men så dukker vi op på hendes skærm - og jeg kan bestille min billet fra Billund til Warszawa. Bliver så klar over, at Billund ikke er en del af pensum i geografiundervisningen i Ukraine. ;););)

    Så får hun lufthavnskoden "BLL". Staver: "B" som Barcelona, "L" som London … Det hjælper. Hun får en dato - og skal så finde billetten til mig. Der går lidt tid, så jeg spørger, om hun har en billet med LOT, der jo han en direkte rute. Hun svarer, at hun kun har Lufthansa billetter på skærmen. Nåja, det er da også hyggeligt at besøge Senator loungen i Frankfurt, så lad mig da få en Lufthansa billet.

    Efter lidt ventetid har hun et forslag (det hele bliver sagt meget langsomt): Afgang fra Billund 6.20, ankomst i Frankfurt 7.45. Videre kl. øh - nej den er der ikke billetter på. Men så kan jeg komme videre kl. …. øh - der er heller ingen plads.

    Så kan jeg komme af sted om eftermiddagen fra Billund. Pause. Nej, der har de heller ikke plads.

    Så må jeg spørge, om jeg kan komme med LOT fly nummer LO466, der flyver direkte til Warszawa. Det vil hun kikke på. Lidt ventetid. Så få jeg at vide, at hun ikke må udstede bonus billetter til LOT. Jeg skal flyve med Lufthansa.

    Jeg må så fortælle, at LOT er med i "Partner Plus" og så vidt jeg kan se på hjemmeside, kan jeg også få bonus billetter med dem. Hun skal lige spørge en kollega. Igen ventetid. Denne gang med musik: "An der schönen, blauen Donau". Jeg fik hørt en del af det nummer. Det er et dejligt nummer, som giver fred i sindet.;););)

    Hun kommer tilbage og kan godt lave en billet. Det går til gengæld meget hurtigt. Billetten er i orden, så jeg godkender. Hun skal have et nummer på et kreditkort. Det vil hendes system ikke acceptere. Så hun må til at læse højt. Og det viser sig, at halvdelen af de gang, jeg har sagt "zero", har hun skrevet "seven". :eek::eek::eek::eek: Men det bliver rettet og jeg kan få min billet.


    Jeg glemte lige at skrive: Før jeg fik lov til at tale med Natalia, skulle jeg lige svare på det indledende spørgsmål: Vil du acceptere, at denne samtale optages til undervisningsformål? Hvis ja, tast 1. Ellers tast 2. Jeg synes, at uddannelse er fornuftigt og derfor skal støttes. Derfor tastede jeg 1. Nu håber jeg, de bruger optagelsen. Samtalen tog trods alt 23 minutter og 47 sekunder - det er lidt over halvdelen af en lektion på en dansk uddannelsesinstitution. Men jeg er sikker på, at der kan hentes mange guldkorn.:D:D:D
     
    HenrikM, asf, obs og 15 andre "Synes godt om" dette.
  11. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg tastede også "1" til det samme :D:D:D
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  12. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Denne post kan ligge i flere tråde, men vælger nu denne da den er en fejl på sas.dk, men dog samtidigt et tip - here goes:

    Forsøgte at booke bonusbilletter for to i business på sas.dk og det kostede 72.000 point med MC Premium rabat, men havde 72.850 totalt på kontoen. Den viste rabat prisen rigtigt nok. Men fik ikke lov til at gå videre i processen, så viste den med rødt: "ikke point nok på kontoen" - jam'!

    Tjekkede gode gamle classic.sas.dk

    Gæt engang? Ja, det virkede og jeg fik booket, betalt og bøvset over SKIT! :rolleyes:
     
    Senest redigeret: 8/9/19
    Kristian, clager, Ulrik og 4 andre "Synes godt om" dette.
  13. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    @isolCBflyer - du er hermed udnævnt til verdens UNIKUM.

    Jeg har en bonus rejse i januar til LAX :
    - Udrejse på Plus via arn - retur på Biz nonstop.
    - Det lykkedes minsandten at få en Biz på udrejsen på sas classic (samme antal point som Plus).
     
    Kenneth K, Henry, jtraveler og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Jamen, ydmygt takker jeg :D

    Det er altså noget sjasket af SAS, at man skal kunne, men man kan ikke, og kan så godt alligevel!!o_O
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  15. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Skulle tjekke ind til Dublin på app, men det kunne jeg ikke. Prøvede så på hjemmesiden hvor jeg skulle taste alle mine personlige informationer ind -tænker fordi DUB er non-Schengen. Det undrede mig, da all de oplysninger er gemt i min profil - troede jeg. Flyver ofte til DUB. Oplysningerne væk og uden mulighed for indtastning af pasnummer. Hva' går det ud på?
     
    PENSIONISTEN, Henry og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  16. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    893
    "Synes godt om" modtaget:
    2,015
    Point:
    93
    Skulle booke CPH-AAR one way med point i går. Normalt 12000 point, men med MasterCard Premium status er prisen 6000. Går fint indtil jeg skal bekræfte navn mm., så stiger prisen til 12000 point. Chatter med supporten som ikke kan melde om nogen problemer hos dem. De beder mig afslutte bookingen, “din konto bør kunne blive trukket 6000 point og ellers tager du bare fat i os igen”. Ganske rigtigt. Konto trækkes 6000 point, men jeg får mail kvittering på, at rejsen koster mig 12000 point...
     
    PENSIONISTEN, obs, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  17. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    SKIT:confused:

    Vil booke en point-rejse - finder en hvor der er business ud og plus hjem. Når det en mixed-class tur, kan SKIT ikke regne MC-premium prisen med i første omgang... Så det er den fulde pris - 180.000, turen står til - har dog kun 174.000 på kontoen, så jeg kan ikke gå videre med bookingen.

    Prøver så at oprette en point-share med min kone, så jeg kommer over de 180.000 og kan gå videre. Når man opretter en pointshare, får man en bekræftelseskode på mobilen. Opdager dog, at det er det forkerte mobilnummer, der står under min konto. Det prøver jeg at rette. For at rette det, skal man dog lige svare på endnu en bekræftelseskode - som jo så bliver sendt til det forkerte nummer.

    [​IMG]
     
    SophieHendriksen, Erwin Lansing, PENSIONISTEN og 4 andre "Synes godt om" dette.
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Så må du jo ringe ind til EuroBonus for at høre, om de kan hjælpe.

    Men ikke lige den bedste løsning.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  19. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Har tidligere brugt chatten til selv samme problem og her sendte de det på en mail.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,319
    Point:
    113
    Kigger på priser til en tur til Californien i april måned og åbenbart syntes SAS at Plus skal være dyrere end business...... Skærmbillede 2019-10-29 kl. 17.02.03.png Skærmbillede 2019-10-29 kl. 17.01.52.png
     
    SophieHendriksen, Henrik Olsen, Bekgaard og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side