For at være ærlig, så har jeg skrevet rigtig, rigtig mange mails frem og tilbage med gutten fra rejsebureauet, så hvis nogle af jer havde en hurtig forklaring, så ville jeg kunne undgå det pinlige ved at stille ham flere spørgsmål
Har du prøvet på LHs hjemmeside? Er det en 220- billet (LH)? Mener ikke du kan se/hente 220- billet i SKs system.
Valg af sæde m.v. har ikke umiddelbart noget med EuroBonus / tilskrivning af point at gøre. Hvis du har fået oplyst den 6-cifrede bookingreference, burde du kunne finde frem til din booking hos Lufthansa hhv. Air Canada, og her vælge/tilkøbe sæde.
Jeg havde indtrykket af, at man også kunne vælge sæde hos deres partnere på SAS' hjemmeside, og jeg vil også undskylde mig med, at de, så vidt jeg kan se, overhovedet ikke fortæller hvor det skal ske i stedet. Det er nu lykkedes at vælge sæder på Lufthansas og Air Canadas hjemmesider, tak for hjælpen!
View attachment 18654 SKIT : Lige meget hvordan jeg end forsøgte at få de korrekte point ind i reservationen, så kunne systemet ikke registrere 4 legs cph-arn-gva-arn-cph. Systemet læste åbenbart kun de 2 europæiske legs, ikke de to skandinaviske. Jeg forsøgte med one way billetter, men lige lidt hjalp det !!!! SKIT gav forskellige point oplysninger hele tiden, det ene øjeblik 2812, næste øjeblik 1875 !!!! se bilagene. Jeg annullerede alt og vælger nu Swiss business via ZRH.
Det er altså ærgeligt at de informationer man får ikke giver de korrekte tal. Det er jo de tal som man ofte booker efter. Tænk om det var prisen, så ville de nok reagere hurtigere og ikke bare med "du kan ikke regne med tallene".
Ja, det er ærgerligt, eftersom det var et rigtigt godt tilbud, kun dkr 2110,- under den sidste kampagne, der sluttede i søndags, og det var ikke engang en MR tur. I julen er der ikke så mange direkte afgange fra cph til gva. Derfor var det af nød via arn.
Ja jeg har også hygget mig lidt med SKIT i dag. Kunne ikke logge ind og se mine bookninger. Derefter kunne jeg slet ikke få lov at logge ind, og jeg kunne heller ikke få lov at logge ind med nyt password i hverken den ene eller anden browser og hverken på computer eller Mac. Kunne heller ikke logge ind og se bookninger på min mands eller barns profil. Så konstaterer den gamle software tester her, at så må det nok være SKIT og ikke en Fejl 40. Ringede til kundeservice der i den grad mente det var en Fejl 40. Det var simpelthen den mest flabede og uforskammede behandling jeg fik. Det fik jeg vidst også fortalt ham Det ville være så fint, hvis en sådan supporter bare erkendte, at her var han ikke klædt på til at svare i stedet for hårdnakket at holde fast på at jeg ikke kunne taste på min computer. Efter jeg fik et par andre til at logge ind på samme måde og de konstaterede samme problem, blev jeg ikke mere glad for SKIT og deres "kundeservice". Nogen i SKIT må selv have konstateret de havde en bug, for efter 1,5 time løste problemet sig selv. Til gengæld kunne jeg ikke få lov at annullere mine award tickets. Man bliver SÅÅÅÅÅ træt i ansigtet. I dag er jeg bestemt ikke SAS fan.
Jeg kan berolige dig med, at supporten hos Lufthansa heller ikke virker optimalt. Skulle bestille en bonusbillet i deres virksomheds program "Partner Plus". Det kan du ikke gøre on-line. Så fat i telefonen. Når jeg ringer til det danske Partner Plus nummer, kommer jeg til at tale med Natalja (regner med hun sidder i Ukraine. De har lagt en del af deres telefon-service dér og hendes accent var meget tydelig). Jeg starter med at sige, at jeg skal bestille en billet. Intet problem, hun skal bare lige ind i programmet. Så vil hun vide, hvor jeg skal flyve fra, hvorhen og hvornår. I grunden meget relevante spørgsmål, men jeg skal da lige høre, om hun ikke først vil have et "account number", når det nu er en bonus billet, jeg skal have. Nå, hvis det er en bonus billet, skal hun lige ind i et andet program. Lidt ventetid. Så er hun klar til at få mit "Miles & More" nummer. Nu er det bare ikke en "Miles & More" billet jeg skal have, men en "Partner Plus" billet. Så skal hun lige have et nyt program på skærmen. Efter lidt tid, er hun klar. Skal lige have et "user name". Det får hun. Endda stavet: "D" som Denmark, "A" som Argentina …. Jo, det tager lidt tid. Så skal vi lige vente lidt, før hun fortæller, at firmaet ikke eksisterer. Jeg begynder at modsige hende, men så dukker vi op på hendes skærm - og jeg kan bestille min billet fra Billund til Warszawa. Bliver så klar over, at Billund ikke er en del af pensum i geografiundervisningen i Ukraine. Så får hun lufthavnskoden "BLL". Staver: "B" som Barcelona, "L" som London … Det hjælper. Hun får en dato - og skal så finde billetten til mig. Der går lidt tid, så jeg spørger, om hun har en billet med LOT, der jo han en direkte rute. Hun svarer, at hun kun har Lufthansa billetter på skærmen. Nåja, det er da også hyggeligt at besøge Senator loungen i Frankfurt, så lad mig da få en Lufthansa billet. Efter lidt ventetid har hun et forslag (det hele bliver sagt meget langsomt): Afgang fra Billund 6.20, ankomst i Frankfurt 7.45. Videre kl. øh - nej den er der ikke billetter på. Men så kan jeg komme videre kl. …. øh - der er heller ingen plads. Så kan jeg komme af sted om eftermiddagen fra Billund. Pause. Nej, der har de heller ikke plads. Så må jeg spørge, om jeg kan komme med LOT fly nummer LO466, der flyver direkte til Warszawa. Det vil hun kikke på. Lidt ventetid. Så få jeg at vide, at hun ikke må udstede bonus billetter til LOT. Jeg skal flyve med Lufthansa. Jeg må så fortælle, at LOT er med i "Partner Plus" og så vidt jeg kan se på hjemmeside, kan jeg også få bonus billetter med dem. Hun skal lige spørge en kollega. Igen ventetid. Denne gang med musik: "An der schönen, blauen Donau". Jeg fik hørt en del af det nummer. Det er et dejligt nummer, som giver fred i sindet. Hun kommer tilbage og kan godt lave en billet. Det går til gengæld meget hurtigt. Billetten er i orden, så jeg godkender. Hun skal have et nummer på et kreditkort. Det vil hendes system ikke acceptere. Så hun må til at læse højt. Og det viser sig, at halvdelen af de gang, jeg har sagt "zero", har hun skrevet "seven". Men det bliver rettet og jeg kan få min billet. Jeg glemte lige at skrive: Før jeg fik lov til at tale med Natalia, skulle jeg lige svare på det indledende spørgsmål: Vil du acceptere, at denne samtale optages til undervisningsformål? Hvis ja, tast 1. Ellers tast 2. Jeg synes, at uddannelse er fornuftigt og derfor skal støttes. Derfor tastede jeg 1. Nu håber jeg, de bruger optagelsen. Samtalen tog trods alt 23 minutter og 47 sekunder - det er lidt over halvdelen af en lektion på en dansk uddannelsesinstitution. Men jeg er sikker på, at der kan hentes mange guldkorn.
Denne post kan ligge i flere tråde, men vælger nu denne da den er en fejl på sas.dk, men dog samtidigt et tip - here goes: Forsøgte at booke bonusbilletter for to i business på sas.dk og det kostede 72.000 point med MC Premium rabat, men havde 72.850 totalt på kontoen. Den viste rabat prisen rigtigt nok. Men fik ikke lov til at gå videre i processen, så viste den med rødt: "ikke point nok på kontoen" - jam'! Tjekkede gode gamle classic.sas.dk Gæt engang? Ja, det virkede og jeg fik booket, betalt og bøvset over SKIT!
@isolCBflyer - du er hermed udnævnt til verdens UNIKUM. Jeg har en bonus rejse i januar til LAX : - Udrejse på Plus via arn - retur på Biz nonstop. - Det lykkedes minsandten at få en Biz på udrejsen på sas classic (samme antal point som Plus).
Jamen, ydmygt takker jeg Det er altså noget sjasket af SAS, at man skal kunne, men man kan ikke, og kan så godt alligevel!!
Skulle tjekke ind til Dublin på app, men det kunne jeg ikke. Prøvede så på hjemmesiden hvor jeg skulle taste alle mine personlige informationer ind -tænker fordi DUB er non-Schengen. Det undrede mig, da all de oplysninger er gemt i min profil - troede jeg. Flyver ofte til DUB. Oplysningerne væk og uden mulighed for indtastning af pasnummer. Hva' går det ud på?
Skulle booke CPH-AAR one way med point i går. Normalt 12000 point, men med MasterCard Premium status er prisen 6000. Går fint indtil jeg skal bekræfte navn mm., så stiger prisen til 12000 point. Chatter med supporten som ikke kan melde om nogen problemer hos dem. De beder mig afslutte bookingen, “din konto bør kunne blive trukket 6000 point og ellers tager du bare fat i os igen”. Ganske rigtigt. Konto trækkes 6000 point, men jeg får mail kvittering på, at rejsen koster mig 12000 point...
SKIT Vil booke en point-rejse - finder en hvor der er business ud og plus hjem. Når det en mixed-class tur, kan SKIT ikke regne MC-premium prisen med i første omgang... Så det er den fulde pris - 180.000, turen står til - har dog kun 174.000 på kontoen, så jeg kan ikke gå videre med bookingen. Prøver så at oprette en point-share med min kone, så jeg kommer over de 180.000 og kan gå videre. Når man opretter en pointshare, får man en bekræftelseskode på mobilen. Opdager dog, at det er det forkerte mobilnummer, der står under min konto. Det prøver jeg at rette. For at rette det, skal man dog lige svare på endnu en bekræftelseskode - som jo så bliver sendt til det forkerte nummer.
Kigger på priser til en tur til Californien i april måned og åbenbart syntes SAS at Plus skal være dyrere end business......