Erfaringer med Avis

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Kristian, 15/7/15.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,817
    Point:
    113
    AaB_CPH "Synes godt om" dette.
  2. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    597
    "Synes godt om" modtaget:
    1,822
    Point:
    93
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    241
    "Synes godt om" modtaget:
    575
    Point:
    93
    Nogen der har erfaringer med at bruge kuponen, uden at være pandion, diamant eller guld?

    Tænker en udlejningsagent ved skranken i en travl lufthavn, på en sommerdag, med et par skrigende børn i baggrunden (de kan trænes til den slags) og en sur kone (er trænet) kan være pres nok til at de overser conditions....
     
    DanielBahn og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,817
    Point:
    113
    Når du lejer bilen på SAS-linket skal du angive status hos SAS og dit EB-nummer med bogstaver - så de har lidt oplysninger på dig, når du dukker op for at hente bilen.;)
     
    MaHA "Synes godt om" dette.
  5. ThomasG80

    ThomasG80 Aktivt medlem

    Beskeder:
    109
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    43
    Suk jeg havde set forkert på 10.000 point kampagnen. Troede den kørte måneden ud, men sidste dag var åbenbart d. 30.5. Suk hvor belastende....
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,817
    Point:
    113
    Troede jeg også - men jeg fik bestilt min bil i går efter rigtigt meget bøvl:
    • Blev afvist, fordi jeg ville hente bilen var udenfor afhentningsstedet åbningstid.
    • Blev afvist, fordi mit nummer hos Avis Prefered ikke stemte overens med mit navn (som det var registreret)
    • Blev afvist, fordi mit EB nummer var forket (havde glemt bogstaverne foran det 9-cifrede nummer)
    • Blev afvist, fordi mit kreditkort udløber før lejeperioden (Vås: Lejeperioden er starten af juni, kreditkortet udløber i juli).
    Og flere gange bliver min bestilling nulstillet - så når jeg kommer videre, har jeg booket noget helt andet, end jeg havde regnet med: Andre datoer, anden biltype etc.

    Det var mere end håbløst.
     
  7. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    AVIS har nærmest overtaget SKIT position i dårlig IT... har også bøvlet med dem, men deres Customer service virker ok!
     
    clager og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Jonna

    Jonna Nyt medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    15
    Point:
    3
    Der var ingen problemer med overdragelse da i lånte en bil i Milano sidste sommer. God Service og de holder det de lover.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Hurtigt spørgsmål inden turen går til Tyskland på lørdag og lejebil skal afhentes hos AVIS i Flensburg: Er mauten betalt eller skal lejer selv købe en vignette oder? Har googlet og studeret avis.de, men uden at kunne finde svar. Bilen er jo indregistreret i Tyskland, så der gælder andre regler end for udenlandske PKW's (så vidt jeg er orienteret)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    597
    "Synes godt om" modtaget:
    1,822
    Point:
    93
    Skal du kun køre i Tyskland ?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Ja, nur in Deutschland.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    597
    "Synes godt om" modtaget:
    1,822
    Point:
    93
    Så kører du bare løs ;)

    Når bilen er tysk indregistreret så har “statskassen” fået den årlige “KFZ Steuer” igennem AVIS ;)

    Du skal dog være opmærksom på der for ganske nyligt er lavet zoner/byer hvor det er forbudt at køre i disel biler medmindre de opfylder nogle betingelser, hvilke byer er jeg ikke 100% inde i endnu :confused:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Takker! Det var også sådan, jeg havde forstået det igennem den danske presse, men kunne som nævnt ikke finde svar online. Vi skal til Hamburg og de har netop indført restriktioner. Men jeg påtænker at kræve en benzin-bil, så er det problem løst.

    P.S. Har sendt dig en PM - håber du vil svare :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    597
    "Synes godt om" modtaget:
    1,822
    Point:
    93
    Det kan du tro jeg vil, skal lige have min telefon smidt i laderen så jeg kan give dig et lidt længere svar uden at gå tør for strøm ;)
     
    AaB_CPH og Henry "Synes godt om" dette.
  15. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    241
    "Synes godt om" modtaget:
    575
    Point:
    93
    FCO
    Grp C (eg. Peugeot 208)
    1 dags leje

    Kom til Avis kontoret (mit første lejemål i FCO) hvor en kæmpe kø ventede, men heldigvis havde jeg brugt Avis Pref. og kunne derfor gå direkte til P-huset plads 62, hvor bilen stod klar med nøglen i.

    Dog skulle jeg lige forbi kontoret ude i p-huset, for at få en ekstra driver på. Det tog dem ret lang tid... Dernæst tilbage til kontoret da min grp c bil var krympet til en Panda, der dog efter deres mening var en grp c, fordi den var diesel. Og jeg som troede der var noget med størrelse her;-) Nåmen jeg gad ikke diskutere og risikere at vente endnu længere - ligesom de andre ved skranken, der også var blevet downgradet. Så mig ud til bilen igen for at gennemgå for buler - fandt 2, der ikke var på sedlen. (Dem registrerer man ved udkørsel) OG så kunne jeg se at lejedok og nøgle sagde hvid bil, men den var sort - minor detail, og forhåbentlig ikke noget de charger mig for ;-)

    Fed service med nøglen i bilen - der betyder 0 ventetid! Men så surt at de "snører" een med størrelsen på bilen. Det havde jeg nok ikke ventet af Avis.
    OG så er de kommet til at charge mig for additional driver, selvom jeg havde booket via SAS Avis med alle kort regisreret etc.
     
    SophieHendriksen, Henrik Olsen, Peter F. og 3 andre "Synes godt om" dette.
  16. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    AVIS: Flensburg
    Bookede: Kategori D
    Lejeperiode: Juni 2018
    Status: Ingen
    Upgrade: Ja

    Brugte EBG/EBD/EBP-kuponen og blev opgraderet til en lækker DS 7 Crossback med automatgear, læderkabine og adaptiv fartpilot. Kontoret lukkede kl. 12, og vi landede 5 i lukketid. Vi havde lidt travlt, så nåede hverken at tjekke bilen eller lejeaftalen, før vi landede på vores bestemmelsessted nogle timer senere. Her så jeg, at de havde krævet betaling for additional driver, der ellers var inkluderet i upgraden pba. EBG-status. Krævede de penge retur, da vi senere afleverede bilen. Det kunne de til at starte med ikke finde ud af, så vi måtte vente 30 min. på, at medarbejderen i skranken fandt vej gennem det tyske bureaukrati. Men så lavede de også en ny afregning. Bortset fra det gik aflevering smooth. Nu må jeg se, om det går ligeså smooth, når de 10K-point skal udbetales.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  17. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Avis i Italien bruger vidst ofte mafiametoderne.. har jeg i hvert fald læst en del gange på div foraer.. Og det med den forkerte farve har jeg prøvet i USA. Fik en Ford Expedition i JFK der var meget grøn, på lejepapir og nøgle stod der chestnut brown (meget specifikt), men alle andre oplysninger om nummerplade etc passede.. Der måtte vi bruge en del tid ved afleveringen, fordi den 16 årige college stud simpelthen ikke kunne se igennem fingrene med at vi jo tydeligvis havde afleveret en anden bil end vi havde lejet.... Manageren kom dog hurtigt og bankede lidt fornuft ind i samtalen..
     
    SophieHendriksen, Ulrik, MaHA og 3 andre "Synes godt om" dette.
  18. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Tjek. De 10K-point tjekkede ind i dag. Det korrekte beløb (ekskl. additional driver) blev også trukket på MC. Næsten perfekt lejemål.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    AVIS: Aalborf
    Bookede: MB A (kan ikke huske hvilken Gruppe den er i)
    Lejeperiode: Juni 2018
    Status: Ingen
    Upgrade: Ja...det påstod de. De ville give mig en Nissan Qashqai.
    Spurgte om hun ikke havde noget andet. Fik så tilbudt en BMW 530d Touring for 200 kr ekstra. Det viste sig efterfølgende at den var spritny. Havde 44km på meteret.

    785896F4-1159-4BFB-8F83-89F63BDDA8A7.jpeg
     
    Senest redigeret: 17/6/18
    Thorbjoern, Henry, SophieHendriksen og 6 andre "Synes godt om" dette.
  20. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    "Lettere" forbedring af en Qashqai! :cool:
     
    Thorbjoern, THammer og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side