Erfaringer med Avis

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Kristian, 15/7/15.

  1. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Avis, Oslo Lufthavn
    Bookede: Kategori C (via eurobonus-siden
    Status: Avis Preferred og EBG
    Upgrade: Jaa, til kategori F
    Sidste leje inden status-skifte til Avis Preferred Plus
    Iøvrigt: Det var pivkoldt (-12) ved afhentning, så det flinke personale havde startet bilen, så den var dejlig varm at komme i. Da mit fly var lidt forsinket, var bilen blevet godt varm :)
    Imødekommende og smilende personale - og hurtig ekspedition ved aflevering
    Og dejlig ny Golf med DSC. Nåede ikke at tanke ved aflevering, men kan se, de ikke har været ublu med prisen for det.
     
    tbh, jefi99, Nicki Lolk Sørensen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Avis, Aalborg Lufthavn (AAL)
    Bookede: Kategori B
    Status: Avis Preferred
    Upgrade: Nej
    Velkomstgave: Nej

    I første omgang var ekspeditionstiden meget meget kort. Jeg kom ind til skranken, agenten spurgte efter mit navn og kørekort, og så fik jeg umiddelbart efter udleveret en kuvert med nøgle og lejekontrakt.

    Desværre havde den pågældende bil en større revne i forruden, og jeg spurgte derfor om ikke jeg kunne få en anden bil. Det var muligt men tog jo selvfølgelig noget ekstra tid.

    Et lille irritationsmoment var at de havde lagt gebyr på for vinterdæk selvom jeg ikke havde bedt om dette. Gebyret blev dog streget uden videre diskussion.
     
    AMJ, tbh og jefi99 "Synes godt om dette"
  3. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Avis, Aalborg Lufthavn (AAL)
    Bookede: Kategori B
    Status: Avis Preferred
    Upgrade: Nej
    Velkomstgave: Nej

    Havde booket bil i lufthavnen til julens besøg rundt om hos familie og venner i det jyske, og med dette lejemål ville jeg faktisk nå op til Avis Preferred Plus status.

    Ved skranken fik jeg hurtigt udleveret nøglerne til hvad der viste sig at være præcis den samme bil som jeg havde kørt i 4 dage tidligere. Dog måtte jeg først igennem en mindre diskussion med agenten for at få fjernet gebyrer for vinterdæk jeg ikke havde bedt om, samt få rettet lejekontrakten til kun at gælde det tidsrum jeg rent faktisk havde booket for (han havde forberedt papirarbejdet på forhånd hvorved kontraktens lejeperiode var blevet udvidet udover den periode som jeg havde bestilt).

    Efterfølgende har jeg så også fået en slutafregning som ikke stemmer overens med det der fremgik af lejekontrakten. Derfor ringede jeg til Avis i dag for at bede dem om at rette fejlen. Efter at have siddet på 'hold' i 1 time kom jeg igennem til en agent på et andet kontor. Han undskyldte for den lange ventetid i telefonen, men kun kunne tilbyde mig at bede kontoret i AAL om at kontakte mig for at redt trådene ud. Dem har jeg dog endnu til gode at høre fra, så sagen er ikke helt slut endnu.

    Det er altså noget irriterende at man ikke bare får det man har bestilt i forvejen. Efter først at have syntes at Avis Preferred programmet fungerede rigtigt fint så er jeg nu blevet lidt irriteret.
     
    THammer, Peter F., clager og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,135
    "Synes godt om" modtaget:
    8,208
    Point:
    113
    Lyder som nogle af de skræk historier man hører. håber de får fikset det med en ordentlig undskyldning, inden du skal til kredit kort firmaet og køre den derfra...
     
  5. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg tænker at det nok skal blive rettet på plads. Det var ikke fordi at agenten var strid, og han skrev også de rigtige ting ned men de nåede så blot ikke med på fakturaen. Men det er enormt irriterende at man ikke bare får det man har bestilt så man i flere omgange skal bruge lang tid på at få tingene rettet til.

    Det kan vel næppe heller være det der er intentionen med et Preferred program hvor man jo burde kunne være ude fra kontoret på max. 2 minutter. Så lige nu er der ikke mange plus-point til Avis herfra.
     
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Nu er det tid igen til, at planlægge feriens bil og noterede mig, at man kunne få 20% - sidste år fik vi da 4.000 EBpoint og 1.000 EBpoint oveni, skulle man afvente?

    Så også den her: http://www.avis.dk/avispreferred-dk?cid=emadk20160419-bestbookoffer_fl

    At hvis man tilmeldte sig Avis Preferred fik man sat €100 ind på sin konto, vel ikke tosset, hvis man samtidig skal leje en bil. og man kan "Double Dippe"....

    "Husk, at du altid optjener mindst 1.000 EuroBonus Ekstrapoint, hver gang du lejer bil hos Avis. Bestil påwww.avisworld.com/eurobonus. "

    What is not to like??
     
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,135
    "Synes godt om" modtaget:
    8,208
    Point:
    113
    "Foretager du et lejemål inden for 60 dage efter din tilmelding, registrerer vi 100€ bonus på din pointsaldo som en hjælp til, at du hurtigere kommer nærmere det næste niveau."

    De 100€ er altså bare at i stedet for at skulle have 5 lejemål og 1000€ udgifter til Avis for at nå næste status niveau skal du 'kun' have 5 lejemål og 900€ udgifter
     
  8. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    jov jov, men skal leje en i start juli, så skal bare liiige håbe det her tilbud gåt til d.6.5.. ;-)
     
  9. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    490
    "Synes godt om" modtaget:
    1,067
    Point:
    93
    Hos Avis - og sikkert også nogle af konkurrenterne - gælder det om at planlægge i så god tid som muligt. Jeg har booket sommerferiebilen allerede, fordi jeg (måske ved et tilfælde) ramte en periode, hvor priserne var helt i bund. Selv med diverse kampagner og rabatter som kører lige nu skal jeg give næsten det dobbelte for samme bil i samme periode. Så det er bare med at slå til, når man ser en god pris. Den kan altid afbestilles igen uden omkostninger.

    Selv når du har booket, så følg gerne løbende med i, om der skulle komme bedre tilbud. Hvis det sker, laver du bare en ny booking og sletter den gamle.
     
    Nielspg, Frequie og Kristian "Synes godt om dette"
  10. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Avis, Aalborg Lufthavn (AAL)
    Bookede: Kategori C (tilbud med weekend-kupon)
    Status: Avis Preferred Plus
    Upgrade: Ja, til kategori I
    Velkomstgave: Nej

    Havde booket en weekend med den weekend-kupon som man får efter 3 lejemål. Blev mødt af den mest venlige agent, jeg længe har mødt hos et biludlejningsselskab. Han var meget smilende og venlig og på 5 minutter havde han fikset al papirarbejdet.
    Først ville han give mig en Ford Focus fordi han så at jeg havde meget bagage med, men han spurgte alligevel, om jeg måske alligevel hellere ville have en Mercedes A200d med DSG selvom der ikke ville være så meget plads til bagagen. Det sagde jeg ikke nej til, da jeg alligevel kun skulle være mig selv, og det gav i hvert fald en væsentlig bedre køreoplevelse :)
     
    tbh, Kristian, Baadsgaard og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,135
    "Synes godt om" modtaget:
    8,208
    Point:
    113
    Hvis det ikke var grundet $27 per dag + tax i young driver surcharge, havde jeg booket til min til tur til SEA i oktober. Dobbelt pris en måned før jeg fylder 25 kan jeg ikke lige overskue.

     
    clager "Synes godt om" dette.
  12. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Jeg booker altid direkte hos Avis og har i min profil noteret EB nummeret.
    Point kommer inden for dage..
    'Altid' lyder voldsomt, vi snakker 1-2 gange årligt, så ikke nogen vip-kunde hos Avis :)
     
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,539
    "Synes godt om" modtaget:
    13,078
    Point:
    113
    Hvor mange point får du så?
    Jævnfør SAS hjemmeside, får flere point, hvis du booker via SAS

    Citat:
    You earn 1000 Extra Points on each rental when making your reservation via the link below. Remember to select your tier level, to take part of your EuroBonus benefits. If you book via any of Avis websites or call center, you earn 500 Extra points.


    Kilde:
    https://www.sas.dk/Templates/FlexiblePage.aspx?id=217138
     
    Michael Wahl "Synes godt om" dette.
  14. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,640
    Point:
    113
    Avis CPH
    Bookede: Kategori N
    Status: EBG/Avis Preferred
    Upgrade: Nej (var heller ikke nødvendigt!)
    Velkomstgave: Nej

    Havde booket bilen for 1 døgn. Ved afhentning spurgte de om jeg ikke kunne aflevere den på deres klargøringscenter på Amager Landevej, så ville jeg få et lift tilbage til lufthavnen derfra.
    Jeg havde ikke brug for bilen hele dagen alligevel og returnerede den derfor samme eftermiddag, sidst på eftermiddagen.
    Heren der tog imod den, talte ikke dansk, men engelsk gik fint. Jeg fik forklaret hvad det drejede sig om. Ingen problem! Jeg fik et lift tilbage til lufthavnen. Jeg tænkte at jeg hellere måtte slå forbi deres service desk og fortælle bilen ver returneret til deres klargørings center, som aftalt om morgenen, ved afhentning. igen ingen problem!
    Et par dage senere modtager jeg så regningen, der nu lyder på 3 dages leje og for sent aflevering! Jeg udtrykker mig i lidt klare vendinger om deres lille forretningsmodel på hhv twitter og FB. Herefter går det stærkt og allerede dagen efter har CPH rettet kontrakten til så den kun er for den ene dag, samt en ganske fin rabat.
     
    tbh, *flyer, jakobv84 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    500 pr. gang - men i modsætning til Kasper så har jeg fået dem :)
     
  16. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,539
    "Synes godt om" modtaget:
    13,078
    Point:
    113
    Ja, det viser jo, at mådehold kan lønne sig. :)

    I øvrigt ikke et nyt tema: Der er jo indtil flere eventyr om dem, som vil have alt - og ender med intet, fordi alt sættes overstyr.;)
     
  17. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    586
    "Synes godt om" modtaget:
    1,420
    Point:
    93
    Avis Island reykjavik lufthavn
    Bookede: Polo størelsen ( jeg ville gerne ha booket en suv, men priserne var alt for dyre)
    Status:Avis Preferred
    Kampagne: Lej i 2 dage og få 4000 point.
    Upgrade: Damen ved skranken sagde: jeg opgradere dig fordi..... ja fordi jeg kan.
    Velkomstgave: nej
    Damen som arbejdede i skranken var lidt forvirrende og stressende at tale med. Hun stillede en masse spørgsmål som hun selv svarede. Så printer hun kontrakten ud vender sig mod mig og spørger: Har du bedt om ekstra forsikring?? Jeg svare pænt No hvor hun så siger en masse på Islands, mens hun river det der kontrakt i små stykker, hvor hun så ændre noget på en skærm og printer en ny. Vi gennemgår kontrakten hvor hun så siger ; I upgrade your car becaus.....(så tænker hun lidt og kikker op) Becaus i can. Så til sidst siger hun: Vi er løbet tør for navi så du for trådløs internet så kan du bruge din mobils navigation. Jeg kommer ud til parkering så står der splinter ny Nissan qashqai. (den bil jeg i første omgang ville ha men fravalgte pga dyr pris)
    Da jeg afleverede bilen var modtagelsen enorm arrogante og kolde. Så da jeg kom hjem skrev jeg en klage mail til Avis om at det ikke var ok. Samt jeg brokkede mig over at da jeg fik internet i stedet Navi burde de ha informeret mig om at de kostede penge. Jeg fik den bare stukket i hånden. En uge efter modtog jeg en mail hvor de undskylder og dagen efter satte de pengene ind på min konto for internettet. Så jeg har lidt blandet følelses for avis. Opgradering og den måde de retter tingene på når noget går galt er super fin. Men der går hele tiden noget galt. Jeg plejer at bruge Sixt. Det plejer bare klappe.
     
    tbh, RasmusH, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,539
    "Synes godt om" modtaget:
    13,078
    Point:
    113
    Jeg husker det som en replik i filmen "Snuff" med Nicolas Cage. Måske har hun bare rangsaget hjernen for filmreplikker ;)
     
    isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  19. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    586
    "Synes godt om" modtaget:
    1,420
    Point:
    93
    Så skulle jeg måske ha sagt til hende ; " I´ll be back, hasta la vista baby" med en lidt fed tysk accent da jeg to nøglerne og smuttede mod bilen. :D:D:p:cool::cool:
     
    lionshield, Christian Larsen og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  20. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,135
    "Synes godt om" modtaget:
    8,208
    Point:
    113
    Er der nogen der har erfarringer med at lave en reservation for 4 dage og aflevere efter 3 dage for at få en kampagne der svarer til 4 dage? Jeg overvejer at betale de ~30 kr ekstra for en ekstra dag, da det vil give 3.000 EB point. (måske lidt ekstra med forsikring, men selv med fuld forsikring under 2 øre per point)
    Derudover synes jeg det virker som om priserne på avisworld (via EB siden) er lidt højere og jeg får ikke mulighed for at vælge forsikringer, er der nogen tricks til det eller noget der er inkluderet siden prisen er højere?
     

Del denne side