Erfaringer med Avis

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Kristian, 15/7/15.

  1. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Hvor kan du se at det kun gælder i EU? Har netop også fået status match til President Circle, og har en 3 ugers reservation til sommer, som jeg håber at få gratis extra driver og opgradering på i Denver.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Jeg lejede bil hos Avis i LAX.
    Fik upgrade og en helt ny bil med 0 på meteret.
    Alt fungerede tip top.
    Bookede med voucher fra SAS diamant event på netsiden til kampagner,
    og 10k eb point kom på EB kontoen en uge efter leje afsluttet, så de kan godt hvis det kommer over dem.
     
    Kenneth K, SophieHendriksen, DanielBahn og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Det fik jeg at vide - det står også inde på min Avis-side under betingelserne omkring de forskellige ting.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Ja det kan jeg faktisk godt se, har lige snakket med AVIS facebook support i USA, og de siger også at ens status ikke gælder, fordi de blot kan se at man er "preferred" kunde, og ikke niveau. Øv, så er der nok ingen gratis ekstra driver eller upgrade i Denver.

    Vi har egentlig bestilt en Full-size Ford Fusion hos AVIS via Travellink, hvor der er tilvalgt forsikring som dækker punktering, stenslag, sidespejle m.v.
    Total pris inkl. forsikring og extra driver bliver ca. DKK 6000,- for 20 dage.

    Nu kan jeg se at Budget har tilbud på Standard Elite SUV (Ford Explorer) inkl. extra driver til DKK 5700, men så har vi ikke den forsikring from Travellink tilbyder, og umiddelbart dækker ingen af mine to rejseforsikringer eller Nordea Mastercard punktering, stenslag, sidespejle men kun "selvrisiko".

    Vi er fire der skal afsted, og vil naturligvis gerne have en rummelig bil til 20 dages roadtrip, men er lidt i tvivl om forsikring.

    Booker I normalt bare med CDW/LDW og så afsted, eller har I sørget for ekstra forsikring? Og har I nogen indevendinger om AVIS vs. Budget i USA? De har jo ikke strålende anmeldelser.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Booker med normal CDW, og har en rejseforsikring der tager sig af selv-risikoen. Synes generelt at Avis fungerer i USA, og får altid en opgradering hos dem, når der er ledige biler, selvom de ikke kan se min status.
     
    Sebastian011 og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Altid bare med CDW/LDW.
    Hvis du køber ekstraforsikringer der dækker de småting, så betaler du alt for meget for noget der sker så utroligt sjældent, og som ikke vil have stor indflydelse på din økonomi alligevel.
     
    Sebastian011, MaHA og Henry "Synes godt om dette"
  7. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    242
    "Synes godt om" modtaget:
    575
    Point:
    93
    Kommer måske an på selvrisiko end størrelse. Har haft en Mercedes C cabriolet hvor den var 3500€. Og når min rejseforsikring kun dækker op til 13.000 DKK, på nær buler og ridser der ikke er omfattet, så giver det en skøn ro i maven at køre med Super CDW.
     
    Sebastian011 og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Nu var det også mere USA specifikt, hvor jeg ikke mener der er tradition for høj selvrisiko.
     
    Sebastian011 og Henry "Synes godt om" dette.
  9. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Hvor: ZRH
    Bookede: Golf
    Udleveret: Helt ny Mercedes CLA Shooting Brake :cool:
    Lejeperiode: 7 dage i marts
    Status: Plus
    Upgrade: Jep, de stak mig bare en seddel og jeg opdagede faktisk først upgraden da jeg stod ude ved bilen :D

    Det var jo herligt med en upgrade lige til jeg skulle retur og gearkassen stod af efter 2 minutters kørsel :eek::eek::eek: Fik kastet bilen ind foran et lille hotel og ringet til AVIS nødnummer. Flink dame i den anden ende fik bestilt noget vejservice efter jeg havde aftalt med hotel-mutter at bilen kunne blive hos hende imens. Hotel-mutter fik også ringet efter en taxa til mig - det koster så 440 euro at køre Kappl-ZRH kan jeg oplyse. Rejseforsikring (Tryg via Nordea Gold Mastercard) har lovet at tage taxaregningen - det er indsendt, så må vi se om jeg ser pengene. Jeg har ikke hørt noget fra AVIS overhovedet, så jeg havde egentlig tænkt jeg lige ville følge op og høre om alt var ok. Det betød også, at bilen blev afleveret to dage før tid, og det har jeg faktisk ikke undersøgt om jeg kan undlade at betale for de to dage.
     
    PENSIONISTEN, Kenneth K, Henrik Olsen og 6 andre "Synes godt om" dette.
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Det var da en fin opgradering - trods problemer med gearet...
     
    PENSIONISTEN, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  11. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Ja og det var superfedt at køre i en rigtig bil i stedet for den kluntede ørkenbil jeg kører i til hverdag :D
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  12. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Nu er jeg spændt på at høre hvad en "kluntet ørkenbil" er på de kanter. Et stort skrummel af en Bentley, en klods af en Range Rover, en lille lavstammet Lamborghini eller blot en Hummer indkøbsvogn? :p
     
    HenrikM, Henrik Olsen, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Altså man kunne jo håbe det var den her:
    2020-03-06 16.35.38.jpg

    Men det er desværre bare den her:
    2020-01-01 15.26.03.jpg

    Den ligger ikke særlig godt på vejen, så man er altid lidt bange for at tilte i et skarpt sving :eek: Men det er en praktisk bil at have her.
     
    HenrikM, Henrik Olsen, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    En Dubai Berlingo ??
     
    Convict, RasmusH, Peter F. og 5 andre "Synes godt om" dette.
  15. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Ahahhaa ja det kan man sige :D:D
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Som diamant medlem får jeg normalt 1500 ekstrapoint, når jeg lejer bil. Men på den seneste leje fik jeg faktisk 2500 point (4 dage, 30. april - 4. maj). Har I set nogen kampagner? Jeg har søgt, men kan ikke finde noget.
     
    CHIP og Bekgaard "Synes godt om" dette.
  17. klausbm

    klausbm VIP medlem

    Beskeder:
    118
    "Synes godt om" modtaget:
    499
    Point:
    63
    Avis er klar med ny kampagne - passer perfekt med min 5-dages tur til Rom i juli...
    upload_2020-6-26_10-22-15.png

    upload_2020-6-26_10-23-5.png
     
    MaHA, CHIP, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Har lige hentet bil hos Avis. De mangler biler. Og det skulle andre udlejningsfirmaer også gøre.

    Da Corona krisen kom, reducerede de flåden. Der var jo ikke kunder i butikken. Nu er de stort set vendt tilbage til normal udlejning (i hvert fald på udlejningskontorerne i byerne. Lufthavne er nok lidt anderledes). Men de har stadig ikke fået leveret nok nye biler.

    Derfor: Skal du leje bil, så gør det i god tid.
     
    Ulrik, Erwin Lansing, MaHA og 3 andre "Synes godt om" dette.
  19. CHIP

    CHIP VIP medlem

    Beskeder:
    108
    "Synes godt om" modtaget:
    424
    Point:
    63
    Da jeg ikke (overraskende) når at optjene AVIS President's Circle igen denne gang, skrev jeg til AVIS for 14 dage side omkring bibeholdelse af status. Jeg har nu fået svar fra dem, og de skriver blandt andet, at:

    "…We are planing to extend all of the profile statuses that expire this year due to the pandemic. If your status is not extended automatically please write to us after it has expired and we will help you manually"

    Så godt nyt, at AVIS forlænger status, men det kan undre, at de ikke har kommunikeret ud om det (endnu).
     
    klausbm, Ulrik, Erwin Lansing og 1 anden person "Synes godt om dette".
  20. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Hvilken mail adresse?
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side