Hvor: FCO Bookede: F (Renegade el lign) Udleveret: Fiat 500L, der var eksemplet for kategori D... Så jeg sagde, at det var jeg nok ikke helt tilfreds med, nu hvor jeg havde booket F. Så efter 10 minutters tasten rundt, gav ekspedienten med en SEAT Alhambra med DSG. 2.0 TDI med 177hk. Skønt Lejeperiode: 7 dage i august Status: Plus PS: Har før fået udleveret en bil, der var eksemplet for en lavere kategori. Fik fx en gang en Panda, da jeg havde booket en C bil... Panda var eksemplet på en A bil. Sammenlignet med MXP og VCE er FCO holdet lige en tand mere nærige med bilerne, men har nu altid fået dem til at finde noget mere passende. Men i FCO har de aldrig givet upgrade uden at jeg har spurgt til det.
Hvor: AAR Bookede: Gruppe I - Mercedes A-klasse el. lign. Udleveret: Gruppe H - Mercedes E220d Lejeperiode: 4 dage Status: Avis Preferred Plus Upgrade: Ja, det må man sige Havde booket 4 dage i det jyske på 10.000 points tilbuddet. Det blev noget dyrere end hvad jeg ellers kunne have været sluppet med, hvis jeg var gået efter den billigst mulige løsning i mellemklasse-størrelsen. Men med en sådan opgradering oveni går det lige an
Det var da en noget lækker bil at flyde rundt i på de jyske motorveje - enig i at det kan betale sig at bruge lidt ekstra når man så bliver opgraderet
Det er, så vidt jeg kan se, den bedste klasse man kan få bil fra hos Avis DK. Så jo, det var da pengene værd.
Et år, og rigtige mange opkald/mails, tog det for mig at få de lovede 10.000 SAS point fra Avis/SAS kampagnen vedhæftet. "Simply take this voucher with you when collecting your vehicle to claim your Extra points" står der - men tag gerne et billede af voucheren og din billejeaftale ved afhentning - så du står med en stærkere sag, skulle der være problemer. Det var afhentning i LAX - en kø på tre timer fordi det var en lang weekend grundet Presidents' Day (tredje mandag i februar) og alle skulle af sted! Da skulle jeg have vidst om deres Select & Go service - hvor man ikke skal forbi skranken. Jeg viste voucheren og sikrede endda, at koden (MEPA016) blev indtastede i systemet. Det korte af det lange - pointene kom aldrig, eller der kom rettere sagt 1.000 point in på kontoen. Ved henvendelser til både SAS og Avis, så lå bolden altid hos den anden part. Avis kunne sende mails, der "bekræftede" at pointene blev sendt korrekt, men aldrig med nogen konkrete datoer eller beviser. SAS sagde de ikke kunne hjælpe og at jeg skulle kontakte Avis; til sidste ignorerede de mails med opfølgninger. Endelig fik jeg fat i nogle medarbejdere hos SAS, da valgte at hjælpe. Det ende efter et længere forløb at pointene blot sat ind på kontoen - men jeg er usikker på, om Avis betalte prisen for disse. Så bare en "heads up" for at dokumentere det, hvis I bliver lokkede med en god kampagne.
Ja - jeg har samme issue - og har ikke fået pointene endnu. Men godt at se at der er en løsning på exact den samme situation
Jeg fik lige brugt en gratis week-end leje (den kommer vistnok en gang om året). Har ikke helt styr på betingelserne. Jeg skulle naturligvis have vinterdæk på. Det kostede 150 kroner, som jeg betalte med mit SAS EuroBonus MasterCard. Nu er der så lige kommet 500 point ind på kontoen - fordi jeg betalte med mit MasterCard hos Avis. De ekstrapoint havde jeg ikke lige regnet med.
Jeg bruger altid Avis - og er derfor medlem af loyalitetsprogrammet "Avis Preferred". Her får man status efter antal lejemål. Det er derfor træls, når min billeje ikke bliver registreret. Lige nu får man ikke automatisk godskrevet lejemålet, når man betaler med Mastercard. Det sagde mine gode venner på Avis-kontoret i Aarhus. Desværre holdt det stik for det lejemål, jeg havde i påsken. Så har du lejet bil hos Avis og betalt med mastercard, så check din profil. Og få dit lejemål registreret, så du kan beholde/optjene status i loyalitetsprogrammet Avis Preferred. For en god ordens skyld: Jeg fik 2.500 EuroBonus point for min billeje. Så de mangler ikke
Hvor: ATH Bookede: Gruppe D Udleveret: Gruppe D (Ingen upgrade selvom jeg spurgte efter det. Nixen bixen Karen Blixen, det kostede 24eur/dag for 20 dage at opgradere) Lejeperiode: 20 dage Status: Avis Preferred Plus Upgrade: nix Fik udleveret en ny Fiat Tipo, 1,3 med 95 selvdøde heste. Bilen kunne ikke køre mere.end 90 op ad bakke på motorvejen fra Athen mod Korinth. Det er IKKE Kassel bakker. Fik byttet i Kalamata til en Peugeot 308... med 110.000 km på klokken. Suk Helt vildt ringe service og elendige biler, men desværre ikke første gang jeg er blevet skuffet over Avis i ATH. Tror jeg skal give et andet selskab et skud næste gang. Nogle bud?
Hvor: SFO Bookede: Gruppe Medium Udleveret: Gruppe Medium / En Chrysler 300, valget var mellem den eller en pickup truck. Lejeperiode: 8 dage Status: Avis Preferred Plus Upgrade: nix Udvalgte var for at sige det pænt - ret meget skrald! Bilen havde kørt 38.000 miles, bremser var slidte og olietrykket skulle tjekkes, riset og skramlet, sørgelig tilstand.
Et tip til dem der rejser til USA, så prøv at søge bredt ud i byen du lander i, typisk er leje fra deres lufthavnsstation op til 400% dyrere end en udlejningstation i nærheden. Tag en taxi fra lufthavnen hen til stedet og snup bilen væsentlig billigere derfra!
Mine seneste erfaringer: Hvor: ZRH Booking: B Udleveret: D - Jeep Compass Lejeperiode: 3 dage Status: Avis Preferred Plus Upgrade: Ja God service og god bil. Hvor: OLB (Olbia) Booking: Medium Udleveret: Medium - Fiat 500X Lejeperiode: 9 dage Status: Avis Preferred Plus Upgrade: Nej Mindre god service og ok bil.
Jeg har lige skrevet til AVIS og spurgt om de ville forlænge min status (President's Club) pga. pandemien og problemerne med at rejse. Indenfor 24 timer efter havde jeg svar fra dem, at det ville de sørge for. Så TAK for det.
Kan dele både lidt erfaring og et spørgsmål vedrørende en AVIS kampagne. Hvor: AGP Booking: I (BMW 3 serie eller lignende) Udleveret: L - BMW 730d xDrive M-sport Lejeperiode: 11 dage Status: Avis Preferred Plus Upgrade: Ja Jeg bookede bilen imens der var kampagne, så jeg burde modtage 4.000 (eller var det 5.000?) ekstra point hos SAS. Har dog indtil videre kun modtaget de sædvanlige 1.000 point. Hvornår kommer de 1.000 ekstra point for at betale med SAS Mastercard + kampagnepointene? Der er gået ca. 3 uger siden jeg afleverede bilen nu.
Aldrig. Med mindre du gør opmærksom på det. Normalt kommer hele mollevitten på samme tid. Så du er nødt til at gøre indsigelse på EuroBonus hjemmesiden
Det lyder øv. Jeg skal leje bil i SFO i 17 dage i juli 2022. Træls hvis der er så ringe udvalg der og ingen upgrade. Er selv Avis preffered presidents club. Håber på bedre udvalg
Lige kommet hjem fra Napa, og igen lejet bil hos Avis.Udvalget er langt bedre når man ankommer til udlejningsstationen end de angiver online, så book en hjemmefra og spørg ved skranken om mulighed for lige at gå ud og se om derikke er en anden du hellere vil have. Avis er stadig billigere end Hertz, ved ikke hvad der sker med dem, men før var de på niveau med Avis prismæssigt, men nu ligger de ca. 50% over
Så er der en ny kampagne med dobbelte EuroBonus point hos Avis. Det betyder, at guld- og diamant Eurobonus medlemmer, som betaler med deres SAS MasterCard får 4.000 ekstra point, men andre får 3.000 ekstra point, når de betaler med SAS MasterCard. Et uddrag af betingelserne: For at gøre brug af kampagnen skal berettigede deltagere leje et køretøj i minimum bilgruppe C eller højere samt booke minimum 3 dage eller derover for at modtage deres point (”berettigede lejemål”). *De berettigede lejemål skal bookes mellem d. 09. maj 2022 og 31. maj 2022 og lejemålet skal finde sted mellem d. 09. maj 2022 og 15. juli 2022 Berettigede lejemål skal foretages via: secure-one.avisworld.com/da_DK/Avis-Eurobonus/ eller www.avisworld.com/EuroBonus Se mere her: SAS Eurobonus (avisworld.com) Og som altid: Du er automatisk med i kampagnen, når du reserver bil og opfylder betingelserne. Der er intet krav om tilmelding.
Afhentning: CPH Afleveret: RNN Bookede: Gruppe C Udleveret: Gruppe I Lejeperiode: 4 Status: Avis Preferred Plus Upgrade: Yep Har igennem årene haft RIGTIG mange forskellige køretøjer igennem AVIS og i 95% af tilfældene har jeg været super godt tilfreds med lejen og AVIS som helhed. Denne gang tog tingene en noget uventet drejning. Fik udleveret en fin BMW i CPH, og med Tax-Free fordelene, kunne jeg efter endt folkemøde aflevere bilen uden meromkostning til AVIS i RNN. Bilen blev minutiøst set igennem som altid både før afgang fra CPH, samt da bilen blev afleveret i RNN. Desværre havde AVIS i RNN lukket, så jeg kunne blot aflevere bilen til deres key drop. Nogle dage senere kommer en opgørelse fra AVIS sammen med en mail fra deres skadesafdeling, hvor jeg bliver bedt om at udfylde nærmere omkring en skramme som jeg beskyldes for at have lavet på bagerste kofanger. Jeg kan se på billedet af der er en meget tydelig skramme/ridse, hvilket jeg kan garantere for jeg under ingen omstændigheder har lavet. Ikke desto mindre bliver det min hovedpine, hvilket i den grad satte mit pis i kog, og en æra som kunde hos AVIS får en absolut ende herfra. I tax-free lejen er heldigvis includeret fuld forsikring, men med det sagt vil jeg dælme ikke hænges op på skader jeg ikke har lavet. Jeg er mit ansvar bekendt, og står gerne ved de fejl og skader jeg måtte have påført ØV dn møg oplevelse med et selskab jeg har været så glad for at være kunde hos