Erfaringer med Avis

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Kristian, 15/7/15.

  1. ScandinavianTraveler

    ScandinavianTraveler EBG, HH Diamond

    Beskeder:
    86
    "Synes godt om" modtaget:
    268
    Point:
    53
    Afhentning: CDG
    Afleveret: CDG
    Bookede: Gruppe L
    Udleveret: Gruppe L
    Lejeperiode: 14
    Status: Avis Presidents club
    Upgrade: Nej

    Rigtig skuffende oplevelse hos Avis i CDG. Havde booket gruppe L fordi prishoppet til næste kategori var ca. kr 5.000 for 14 dage, og jeg ville være garanteret en opgradering med Presidents club status. Ved min ankomst havde jeg fået tildelt en Gruppe L Toyota Corolla Hybrid med 56.000 km på tælleren. Jeg spurgte om en opgradering, men fik at vide, at de slet ikke opgraderede folk i ferieperioder og slet ikke for 14 dage. Medarbejderen forsøgte også at bilde os ind, at der i den franske udgave stod, at opgradering var med forbehold for tilgængelighed. Medarbejderen var generelt virkelig uhøflig/ligeglad og sagde, at de slet ikke havde andet end Luxury-klassen tilbage med automatgear (gruppe F), hvor jeg for 200 euro om dagen (som dog blev tilbudt sat ned til 50 euro) kunne opgradere til f.eks. en Cupra Formentor, Volvo XC40, BMW X1 eller Volvo V60 - Ikke just biler i luksusklassen.

    Jeg holdt fast i mit krav på opgradering, som er garanteret for Presidents club, men lige lidt hjalp det. Da vi nærmede os midnat (og lukketid) bad jeg om at se deres øvrige L biler og fandt en Renault Megane med 10.000 km på tælleren i stedet. Jeg forsøgte også med upgrade voucheren som SAS guld, der tillader opgradering til klasse F, men den hjalp heller ikke.

    Hvad er rimelig kompensation for det, og er der nogen chance for, at Avis overhovedet vil give noget?
     
    Henry og Kenneth K "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Jeg er ikke sikker på, du har en sag her: Jævnfør betingelserne, så er der flg. bemærkning til garantien for opgradering (se Terms and Conditions):

    Garanteret i lufthavne og på banegårde samt udlejningskontorer i et bycentrum, afhængigt af tilgængelighed.​

    Det er godt nok dårligt formuleret, men jeg tolker det som, at garantien kun gælder, hvis der er tilgængelige biler.

    Men jeg er ikke sikker på, at medarbejderen havde styr på reglerne.

    Noget andet er så den behandling, du i øvrigt fik. Det er bestemt ikke rart.
     
  3. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    I markedsføring på avis.dk en lidt længere formulering, som giver klart indtryk af, at det er garanteret i lufthavne og banegårde, og at det kun er efter tilgængelighed ved afhentning i byer:

    "Enkelt opgradering garanteret***"
    "*** Garanteret opgradering i lufthavne og på banegårde. Under forudsætning af tilgængelighed på udlejningskontorer i centrum. Gælder ikke varevogne, biler i luksusklassen, Select-serien, Prestige-biler eller udlejninger i mere end 14 dage."

    Hvor meget du kan få ud af en klage er stadig et godt spørgsmål, men man kan altid prøve. Om ikke andet er deres markedsføring vildledende i sådant et tilfælde.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. ScandinavianTraveler

    ScandinavianTraveler EBG, HH Diamond

    Beskeder:
    86
    "Synes godt om" modtaget:
    268
    Point:
    53
    Den er garanteret i lufthavne og på banegårde for Presidents club - for preferred plus er det alene med forbehold for tilgængelighed. Den engelske version skriver:

    “Guaranteed upgrade at airport and railway locations. Upon availability at downtown locations. Not eligible for Vans, Luxury and Prestige cars, Select Series or rentals over 14 days.”

    Spørgsmålet er mere hvad kompensationen bør være. Jeg bliver udenlandsdansker inden længe, så jeg havde overvejet at bede om en weekend-voucher til besøg hjemme i Danmark, men jeg ved ikke om man skal betale skatter og afgifter, så de lidt mister deres værdi? Og kan de bruges på udenlandsdansker terms, dvs. uden selvrisiko og med fri km?
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Jeg ser nu, at AVIS tilbyder conciergeservice. Er det pengene værd (for 4 dage i DK er prisen 360 kr, altså 90 kroner per dag)? Nogen, der har erfaring med denne service? På deres hjemmeside beskrives servicen på denne måde:

    Rejsepartner (conciergeservice)
    Hjælp er aldrig længere end et telefonopkald eller en e-mail væk med vores eksklusive conciergeservice.

    Du kan ringe når som helst dag eller nat til vores flersprogede medarbejdere for at få hjælp med alt fra oplysninger om lokale steder af interesse til hjælp vedrørende tabte ejendele og lægehjælp. Vi understøtter i øjeblikket engelsk, fransk, tysk, arabisk (Golf), italiensk, spansk, kantonesisk, mandarin og russisk.
     
    Bekgaard og CHIP "Synes godt om" dette.
  6. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Hvis man ikke er så god til at google kan det være smart at have sådan en service... så kan de google for en.
     
    Nielspg, Bekgaard, Nicki Lolk Sørensen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Tænkte præcist det sammen.
    Det var en fin service, dengang vi ringede fra fastnet telefoner, læste i leksikon og papiravis og ikke lige kunne skaffe denne type information selv.
    Jeg har svært ved at forestille mig, at en ungarbejder i et call-center skulle kunne finde nogle informationer, som jeg ikke selv ville kunne finde på et smartphone.
    Hvis jeg er på tur og vil have noget inspiration om lokalområdet, så spørger jeg gerne hotelpersonalet eller en tjener på en restaurant. De er typisk fra området og plejer at give nogle gode råd.
     
    Nielspg, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  8. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Jeg skal på en smuttur til Canada næste weekend og har brug for en bil. Hvis jeg søger gennem avisworld.com/eurobonus, kan jeg leje en fornuftig bil til 2.700 kr. for en lang weekend.

    Hvis jeg derimod logger på SAS og søger lejebiler, kan jeg - hos Avis - leje samme bil for 1.849 kr. Det er unægteligt mere attraktivt - i hvert fald på overfladen.

    Problemet er bare, at jeg er skeptisk over for OTA'er, når det gælder lejebiler. Jeg ender altid med at skulle bruge oceaner af tid ved skranken på at overbevise de kære mennesker om at jeg ikke ønsker et hav af ekstraydelser, og uanset er jeg bange for at blive snydt. Der virker Avis Preferred meget mere strømlinet. Find bilen og kør!

    Er der nogen, der har erfaring med at booke en Avis lejebil via sas.dk? Der står ikke ret meget om vilkår (herunder især CDW, selvrisiko osv.)...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Jeg har gjort det i Danmark de sidste 4 - 6 år. Generelt ingen problemer. Jeg går ud fra, det er standard vilkår. Hvis det har din interesse, kan jeg sende dig min seneste lejekontrakt, så du kan se vilkårene for leje i Danmark. Jeg ved ikke, om der andre vilkår i udlandet.
     
    Nielspg og danielbirch "Synes godt om" dette.
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Nu fandt jeg betingelserne på mit seneste lejemål i Danmark:

    Dækning af skade
    Kaskoforsikring (CDW) sikrer, at du er dækket, hvis dit køretøj bliver beskadiget, og reparation er nødvendig. En selvrisiko vil være gældende pr. separat skadehændelse, men den kan reduceres væsentligt eller fuldstændigt, hvis du vælger et af vores produkter med Superdækning. Forrude er inkluderet for reservationer med Avis Inclusive eller ved leje i Østrig, Tjekkiet, Tyskland og Schweiz. I andre lande kan den tilføjes ved skranken for et mindre gebyr. Med dette produkt er dit køretøjs selvrisiko pr. separat skadehændelse DKK5.000,00.
     
    Nielspg og danielbirch "Synes godt om" dette.
  11. ScandinavianTraveler

    ScandinavianTraveler EBG, HH Diamond

    Beskeder:
    86
    "Synes godt om" modtaget:
    268
    Point:
    53
    Følger lige op på denne. Kundeservice endte med at undskylde meget og refunderede mig ca. 1.220 kr. for ikke at have opgraderet bilen. Billejen havde kostet 9.000 for 14 dage, men samlet set var det nok et OK udfald.
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  12. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Som opfølgning kan jeg berette, at jeg bookede via SAS. Det gav følgende læring, som også kan bruges som udgangspunkt for overvejelserne næste gang:

    1) Som forventet måtte jeg stille mig en relativt lang og langsom kø ved Avis-skranken.

    2) Der var ingen - som i ingen - forsikringer inkluderet i prisen.

    3) Dette havde jeg forudset og garderet mig via et godt tilbud på et platinkort i min bank, som specifikt dækker skader på lejebiler (ikke kun selvrisiko).

    Alt i alt en ok oplevelse, men cost-benefit må nøje overvejes.
     
    Peter F., Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  13. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Jeg bliver nysgerrig her, da jeg også har booket bil ultimo oktober via SAS = sas.carsbookingengine.com (ikke via onlineshopping.flysas.com). Dog hos Budget, og her er CDW og TP, dvs. ulykkeskade- og tyveriforsikring, inkluderet. Var ingen af disse med i tilbuddet fra Avis?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Nej, der var ikke noget inkluderet. I det hele taget var der MEGET få detaljer i det tilbud, jeg fik. Så derfor var jeg i tvivl. Men der var ingen forsikringer nævnt, og således heller ingen med i prisen.

    Jeg vil da gå ud fra, at hvis de nævner CDW og TP i det tilbud, du har fået, så ER det også med. Spørgsmålet er så altid, hvad selvrisikoen er - det kan nogle gange være udslagsgivende for, om det er en attraktiv pris.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    177
    "Synes godt om" modtaget:
    679
    Point:
    93
    Er der nogen der kan hjælpe lidt? Skal til Boston til jul og skal bruge lejebil. Plejer at leje gennem Alamo, da jeg har en aftale gennem arbejde. Men Alamo er vildt dyre så jeg har kig på Avis. Men er der mulighed for “skip the country” med Avis? Magter ikke at stå i kø efter flyveturen. Kan se de har noget select & gp for preferred medlemmer, men virker det også for ikke amerikanske kunder?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    "Skip the country" vil de nok ikke sætte pris på... ;-)

    Men "skip the counter" er en mulighed, når du er tilmeldt preferred. Min hit rate er nok cirka 50-50, men på en god dag står dit navn på tavlen og du kan gå direkte til bilen og køre - så skal de bare se kredit- og kørekort ved udkørslen.
     
    Euroatc, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  17. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    177
    "Synes godt om" modtaget:
    679
    Point:
    93
    Kan godt være skip the country vil give lidt problemer men tak for svar! Krydser fingre for det virker.
     
    danielbirch og Henry "Synes godt om" dette.
  18. abelincoln

    abelincoln Medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    29
    Point:
    13
    Jeg har haft to lejemål med Avis i efteråret 2022 hvor jeg har fået point iht. EB status, men mangler de 500 point for brug af SAS Mastercard på begge, samt nogle ekstra point fra en kampagne på den ene. Har været i dialog med Avis, og de siger de har givet de point de skal, og at jeg skal tage fat i SAS. Jeg kan næsten regne ud hvad SAS siger hvis jeg skriver til dem. Har nogen været ude for det samme eller får I alle jeres point? Jeg har lige booket under den nye kampagne igen, men det giver jo ikke mening at forsætte med Avis, hvis ikke man får sine point i sidste ende.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Jeg har haft problemer en enkelt gang ud af de 30 - 40 lejemål, jeg har haft over de sidste 3 år. Men gad ikke at bruge tid på det. Tror, det var 1000 point, jeg gik glip af.
     
  20. Magnus

    Magnus VIP medlem

    Beskeder:
    91
    "Synes godt om" modtaget:
    272
    Point:
    53
    Jeg har lejet en gang i oktober og har ikke fået et eneste point i nu, på trods af kampagne og SAS mastercard :(
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side