Erfaringer med Avis

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Kristian, 15/7/15.

  1. abelincoln

    abelincoln Medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    30
    Point:
    13
    Tak for svar Henry. Det lyder til du gør noget rigtigt jeg ikke gør. Må jeg spørge om du betaler prepaid eller on site, og opgiver du EB nummer med eller uden EBG/EBD foran når du booker?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,540
    "Synes godt om" modtaget:
    13,078
    Point:
    113
    Jeg booker via SAS hjemmeside. Jeg angiver mit EB-nummer med EBG/EBD foran de 9 cifre. Desuden har jeg en profil hos Avis - hvor jeg også har x-et af, at jeg ønsker miles (og vistnok også mit EB-nummer i profilen). Jeg taster altid mit Avis Preferred nummer ind i reservationen. Somme tider prepaid, somme tider betaling på stedet. Og så glemte jeg lige at nævne, at jeg kun har booked bil i Danmark.
     
    abelincoln "Synes godt om" dette.
  3. Magnus

    Magnus VIP medlem

    Beskeder:
    103
    "Synes godt om" modtaget:
    316
    Point:
    63
    Nogen der har erfaringer med at få godskrevet point der ikke er kommet ind. Hverken AVIS eller SAS vil gøre noget
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,540
    "Synes godt om" modtaget:
    13,078
    Point:
    113
    Skal du ikke bare udfylde denne?: AVIS - FTP Retro Claim (avisworld.com)
     
  5. Magnus

    Magnus VIP medlem

    Beskeder:
    103
    "Synes godt om" modtaget:
    316
    Point:
    63
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,540
    "Synes godt om" modtaget:
    13,078
    Point:
    113
    Prøv at udfylde den igen.
     
  7. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    927
    "Synes godt om" modtaget:
    2,729
    Point:
    93
    Jeg udfyldte også en sådan claim i november, fordi jeg fik 1000 point i stedet for 2000, men har ikke hørt noget. Har givet op.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,540
    "Synes godt om" modtaget:
    13,078
    Point:
    113
    TJEN OP TIL 6.000 SAS EUROBONUS EKSTRAPOINT
    1. Denne kampagne er åben for SAS EuroBonus-medlemmer (“Kvalificerede deltagere”)
    2. For at deltage skal kvalificerede deltagere leje en bil i bilgruppe C eller derover og booke mindst 3 dage eller mere for at optjene salgsfremmende point. ("Kvalificerede lejemål")
    3. *Den berettigede leje skal bookes mellem 10. april 2023 og 14. maj 2023 og lejes mellem 17. april 2023 og 31. juli 2023.
    4. Kvalificerede lejemål skal bookes www.one.avisworld.com/partners/eurobonus eller www.avisworld.com/EuroBonus
    5. Gælder på alle udlejningssteder i Europa, Mellemøsten, Afrika, Asien og Nordamerika.
    6. Kvalificerede lejemål vil modtage 3,000 Extrapoint for 3 til 7 dages lejemål, 5,000 Extrapoint for 8 til 13 dages lejemål og 6,000 Extrapoint for lejemål på 14 dage eller derover. De 3,000, 5,000 og 6,000 Extrapoint inkluderer enhver mængde basispoint som uddeles almindeligvis, så det maximalt mulige antal pooint som kan optjenes pr. lejemål under kampagnen er 6.000 point. Medlemmer som benytter deres SAS EuroBonus kreditkort vil modtage de standard 500 Extra Point oven i denne bonus.
    7. Denne pointbonus er ikke gyldig på leje af Prestige, Van eller Chaufførservice over hele verden.
    8. Tilbuddet må ikke bruges i forbindelse med andre kupon-, promoverings- eller kilometertilbud.
    9. Kampagnepoint tildeles kun på maksimalt tre lejemål i løbet af kampagneperioden
    10. Lejer skal opfylde standard Avis alder samt køre- og kreditkrav.
    11. Arrangør: Avis Budget EMEA Ltd, Avis House, Park Road, Bracknell, Berkshire, RG12 2EW, UK
     
  9. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,144
    "Synes godt om" modtaget:
    4,479
    Point:
    113
    Landede i går i LAX og havde booket en bil hos Avis for et par måneder sider med aflevering i SFO tirsdag.
    Blev statusmatchet pga. diamond til Avis president, men Avis har skiftet/opdateret hjemmeside så den status er igen forsvundet.
    Landede kl 11:45 og så efter pickup af bagage over til Avis preferred pickup af bil. Allerede ved ankomst var den gal, 5 meter kø af mennesker udenfor lokalet og indenfor snoede køen sig 2 gange.
    En medarbejder (dem var der ikke mange af) fortalte kort at pga. 2 koncerter var de presset ?!?
    Da jeg endelig kom til skranken efter 1 times venten stod det klart at der var kaos, min bookede bil var selvfølgelig ikke klar, et par opringninger (nok til backoffice) resulterede i at jeg endelig fik en bil som viste sig at være en ramponeret Kia med 28T miles på klokken.

    Avis stationen i LAX er simpelthen en joke, det er ikke første gang jeg oplever de ikke har styr på noget, er lavt bemandet og udvalgte af biler er ringere end hos en skrothandler i sønderjylland.

    Avoid.
     
    Beaglen, asf, Offlyer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  10. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,603
    "Synes godt om" modtaget:
    4,606
    Point:
    113
    Netop hjemkommet fra Orlando, har jeg en sjælden positiv oplevelse med Avis.

    Det startede ligesom Kenneth med en lang kø i C terminalen. havde booket full size SUV, men der var flere timers ventetid fortalte han, på trods af jeg havde booket til afhentning 6 timer tidligere, så med trætte børn fik jeg modvilligt udleveret en Chrysler Pacifica.
    Børnesæderne var ikke tilgængelig i C terminalen, så tog øsen og kørte til A terminal og tog samtidig en snak med Avis Preferred skranken.

    Han var enig i at det nok ikke hvad jeg var stillet i udsigt (Chev Tahoe eller lign. )
    Så han opgraderede mig til en Chevrolet Suburban og så var vi ellers godt kørende.
     

    Attached Files:

    Beaglen, Nielspg, CHIP og 4 andre "Synes godt om" dette.
  11. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,144
    "Synes godt om" modtaget:
    4,479
    Point:
    113
    Afleverede så lejebilen hos AVIS i SFO og spurgte om det var muligt at blive kørt over i Terminalen da jeg havde en del bagage, det var der så en flink medarbejder der gjorde, tipsede ham selvfølgelig bagefter.
    Han fortalte så under turen at det ikke var usædvanlig i øjeblikket at alle udlejningsfirmaer oversolgte deres udlejningsbiler, der er mere run på end de har forudset og så var international flytning ikke engang tilbage på samme niveau som før pandemien.
    Interessant nok fortalte han også at AVIS i SFO har 5000 lejebiler til rådighed og ikke engang det var nok til at dække deres behov.
     
    Baadsgaard, Beaglen, Jeblin og 5 andre "Synes godt om" dette.
  12. Calle77

    Calle77 EBG, Aeroplan 50K, Radisson Rewards VIP

    Beskeder:
    900
    "Synes godt om" modtaget:
    2,026
    Point:
    93
    Bliver spændende at følge når sommerferien rammer.
     
    Kenneth K, Nielspg og Henry "Synes godt om dette"
  13. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    927
    "Synes godt om" modtaget:
    2,729
    Point:
    93
    Havde en blandet oplevelse med AVIS i Brooklyn sidste weekend, som dog endte rigtig fint. Jeg havde lejet en "People Carrier" da vi var 6 personer med kufferter. Ved ankomst fik vi udleveret en Toyota Sienna. Ved første øjekast så den dog lidt mindre ud end forventet, så vi forsøgte at få en større bil. De havde fået helt nye Large SUVs som vi kunne leje i stedet til en lille merpris - men da vi skulle one-way til Boston kunne det så ikke lade sig gøre alligevel. De forsøgte så at leje os en lidt større people carrier (Chrysler Pacifica), men da vi skulle have den udleveret kunne det heller ikke lade sig gøre da den havde en kritisk motorfejl... Så det endte med føromtalte Toyota, og den var faktisk ret rummelig og vi havde ingen problemer med 6 personer og 6 stk kuffert i bagagerummet.
    Ingen problemer ved aflevering i BOS, og jeg fik mine 2000 EB-point et par dage efter (mangler stadig mine 1000 point for en leje i november - dem ser jeg nok aldrig).
     
    Beaglen, Erwin Lansing, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,853
    Point:
    93
    Er der nogen der har erfaringer med AVIS og deres "påståede" deposit keep ?

    Jeg havde et lejemål hos Avis i starten af april 2023, men har endnu ikke fået mit depositum retur. Det er reserveret på min konto, og jeg undrer mig over det tager så længe af få dette retur. Der er ingen skader, og kvittering for lejemålet er ankommet for længst, hvorfor jeg tog kontakt til Avis.

    Her var svaret at man siden januar 2023 åbenbart beholder deposit i minimum 28 dage, er der nogen der har oplevet dette, eller det blot en sang fra de varme lande?
     
  15. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,540
    "Synes godt om" modtaget:
    13,078
    Point:
    113
    Jeg har kun lejet bil hos AVIS i Danmark. Selvom jeg ikke har tjekket detaljerne, har det været min opfattelse, at jeg har fået returneret det ubrugte depositum 2 - 3 dage efter jeg har afleveret bilen.
     
    Thorbjoern "Synes godt om" dette.
  16. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,853
    Point:
    93
    Det var netop også Avis Aalborg jeg havde et lejemål igennem. Der plejer aldrig at være bøvl at all, men det syntes at være tilfældet denne gang. Undrer mig blot over de beholder mit deposit så længe :eek:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,540
    "Synes godt om" modtaget:
    13,078
    Point:
    113
    Jeg havde et lejemål i Billund 14. - 17. april. Der er kun trukket 90 kroner af mit depositum. Men jeg kan se, at beløbet ikke fremgår af mit kontoudtog. Det er opgjort 18. april. Jeg mener dog stadigvæk, at de 90 kroner har stået på mit kontoudtog rigtigt længe. Med andre ord: Depositum har højst været reserveret 4 dage efter jeg afleverede bilen. Så jeg forstår ikke helt, hvorfor du ikke får dine penge tilbage.
     
  18. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    927
    "Synes godt om" modtaget:
    2,729
    Point:
    93
    Har haft fire avis lejemål i USA det seneste halve år, og hver gang har de lavet en reservation på lejebeløbet + 2-300 dollars ved afhentning af bilen. Efter aflevering har de så justeret dette til lejebeløbet, så der kun fremgår en avis post på mit kreditkort. Dette e raket indenfor 2-4 dage efter såvidt jeg husker. Alle lejemål har været 1-3 dage.
     
    Thorbjoern og Henry "Synes godt om" dette.
  19. ScandinavianTraveler

    ScandinavianTraveler EBG, HH Diamond

    Beskeder:
    98
    "Synes godt om" modtaget:
    307
    Point:
    53
    Har netop lejet bil hos Avis i Billund Lufthavn for første gang som udlandsdansker.

    Havde bestilt en klasse C (Kia Ceed aut. eller lignende) og fik tildelt en BMW 320d sedan M-sport med 6.500 km. på tælleren som Avis President's Club. Kunne allerede se bilen i appen, og det tog under 5 minutter fra paskontrol og til jeg sad i bilen. Til 865 kr. for tre dage med fri kilometer og 0 kr. i selvrisiko er det svært at være utilfreds.
     
    Baadsgaard, Beaglen, asf og 7 andre "Synes godt om" dette.
  20. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,540
    "Synes godt om" modtaget:
    13,078
    Point:
    113
    Ja, det er rigtigt billigt at leje bil som udlandsdansker.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.

Del denne side