Erfaringer med Avis

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Kristian, 15/7/15.

  1. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    189
    "Synes godt om" modtaget:
    716
    Point:
    93
    Er der nogen det ved hvordan man matcher sin Eurobonus status til Avis. Kan se at jeg som Diamond kan matche til President’s Club men ikke hvordan… er der nogen herinde der har gjort det, der kan fortælle hvordan
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. abelincoln

    abelincoln Medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    30
    Point:
    13
    SAS Eurobonus (avisworld.com)
     
    Clementos og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    189
    "Synes godt om" modtaget:
    716
    Point:
    93
    Det virker bare ikke når man allerede har eb Avis Preferred konto. Prøvede også den vej. Men har løst problemet nu ved at skrive til dem.
     
    Henry, Calle77 og abelincoln "Synes godt om dette"
  4. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    452
    "Synes godt om" modtaget:
    1,381
    Point:
    93
    Hej I skarpe mennesker!

    Hvis jeg ønsker at optjene avios hos BA, skal jeg så leje bilen gennem BA?

    Jeg har planer om at leje en bil i Rimini, men det kan ikke lade sig gøre via ba.com
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,144
    "Synes godt om" modtaget:
    4,479
    Point:
    113
    Kunne simpelthen ikke forstå hvorfor jeg forsat var Preferred Plus hos Avis selvom jeg var sikker på at have statusmatchet med Diamond.
    Efter en del ringeri til Avis i DK og de sendte mails til deres "database" (underlig navn for en afdeling) så kom der så svar her til aften fra dem og man kan kun få matchets sin Diamondstatus til President for et år, derefter er det den slagne gang med revenue optjening for at bibeholde den status.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,135
    "Synes godt om" modtaget:
    8,208
    Point:
    113
    Jeg lejede bil i 10 dage i BLQ, bookede klasse P "Medium", Jeep Compass eller lignende. Fik en MG HS, klasse P, som presidents club. Sikke en skod bil i forhold til den toureg jeg tidligere har fået i samme klasse i VCE.

    Ved booking siger avis at snekæder er inkluderet i den viste pris på forsiden. De bliver så tilføjet for ekstra pris både senere i bookingen, og ved deres nye "quick pass" registrering, hvor jeg begge gange fjernede det for ikke at skulle betale 2 gange for snekæder.

    Ved afhentning fik jeg besked på at der var en skade, og evt. tage video af andre skader. Det viste sig brugbart ved afhentnig hvor jeg måtte vise et billede, men det gik helt fint. Første gang jeg rent faktisk har haft brug for den videoer jeg altid tager ved afhentning af lejebiler, i hvert fald uden for USA.

    Parkeringshuset i BLQ var lige så slemt som resten af lufthavnen og totalt overfyldt. Måtte få en medarbejder til at køre bilen ud fra parkeringspladsen, og i sidste ende måtte han også flytte en af de andre biler for at komme ud. Indkørslen var også lidt en forhindringsbane :)
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    189
    "Synes godt om" modtaget:
    716
    Point:
    93
    Det virkede fantastisk med billede i GVA efter at have statusmatchet til President's Club. Havde booket en VW Golf (ellerlignende). Ved landing viste appen, at Avis havde "opgraderet" til en Renault Captur. Jeg kunne ikke helt se, at det var bedre end en golf, men da vi kom til skranken fik vi i stedet en helt ny BMW 330 stationcar.
    Noget helt andet - hvor lang tid efter leje af bilen kan man forvente der går, før man får tilskrevet Eurobonuspoint for lejen. Som del af en kampagne skulle jeg få 5.000 point, men endnu ingenting små 14 dage efter.
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,603
    "Synes godt om" modtaget:
    4,606
    Point:
    113
    Hvilken mail har ud skrevet til, finder ingen..
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,603
    "Synes godt om" modtaget:
    4,606
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    189
    "Synes godt om" modtaget:
    716
    Point:
    93
    Jeg skrev til denne e-mailadresse: [email protected]

    alt var fikset indenfor et par timer. De skulle bare have bookingoplysninger samt screenshot af EB-kort.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,603
    "Synes godt om" modtaget:
    4,606
    Point:
    113
    Lavede bare et statusmatch med min Sixt i stedet. Easy peasy og nu jeg President hos Avis.
    Sixt status i øvrigt erhvervet gennem køb af aktier for 5-600kr
     

    Attached Files:

    Senest redigeret: 12/4/24
    asf og Henry "Synes godt om" dette.
  12. ScandinavianTraveler

    ScandinavianTraveler EBG, HH Diamond

    Beskeder:
    98
    "Synes godt om" modtaget:
    307
    Point:
    53
    Sixt Platinum status ekskluderer typisk opgraderinger efter 1 år, medmindre man optjener status ved tilstrækkelig billeje. Ved du hvad der gælder, hvis man får status hos Sixt som aktionær?
     
    Henry og abelincoln "Synes godt om" dette.
  13. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,603
    "Synes godt om" modtaget:
    4,606
    Point:
    113
    Naah, der er jeg faktisk på bar bund, det ser sådan her ud i appen.
    Har endnu ikke prøvet ikke at få upgrade i USA med Sixt. (Sidst fik vi en Chevy Suburban, selvom vi blot havde booket en alm. SUV)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,144
    "Synes godt om" modtaget:
    4,479
    Point:
    113
    Netop hjemkommet fra en forretningstur til Californien.
    Ankom til LAX og havde hjemmefra lejet en bil i kategorien medium Rav 4 eller lignende.
    Den interne bus "glemte" at sætte mig af hos Preferred skranken så jeg endte nede i køen hos dem uden status hvilket tog lidt tid.
    Medarbejderen fandt min booking og da jeg skulle betale depositum skete i DKK selvom jeg bad ham om at betale i $, dette kunne jeg bare gøre ved aflevering a bilen, hvilket selvfølgelig ikke kunne ske viste der sig.
    Ud af butikken og ind i en ny kø for at få anvist en bil, efter 10 min i bagende californisk sol fik jeg endelig præsenteret en vasket med møgbeskidt bil, afviste den og ventede igen 10 min før der kom en ny, den var ligeså beskidt selvom den lige havde været i en "vaskehal" adspurgt fortalte AVIS medarbejderen at de skulle flytte lokation med at LA county havde trukket det i langdrag, - dårlig undskyldning!
    Fik bilen og kørte mod Santa Barbara i aftensolen som stod lige ind i forruden som var umulig at se ud af, tror ikke den var blevet pudset siden den kom ud af samlebåndet. Måtte næste morgen købe servietter til at pudse glas med, og det tog sin tid inden det var gjort.

    LAX er et lortested at leje bil fra!!
     
    Erwin Lansing, Henry og Offlyer "Synes godt om dette"
  15. ScandinavianTraveler

    ScandinavianTraveler EBG, HH Diamond

    Beskeder:
    98
    "Synes godt om" modtaget:
    307
    Point:
    53
    Jeg synes, at Avis er faldet af på den. Opgraderingerne på det sidste har virkelig været skuffende, og de skylder mig pt. knap kr. 4.000 for en gratis weekend voucher, som de valgte at trække fuldt beløb for, selvom det var bekræftet, at den skulle være gratis. Nu undlader de selvfølgelig bare at svare, men American Express er sat på sagen nu.

    Avis plejede at have god service og gode opgraderinger, men jeg synes virkelig, at det er blevet ringe det sidste års tid!
     
    Erwin Lansing, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side