Erfaringer med Avis

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Kristian, 15/7/15.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,516
    "Synes godt om" modtaget:
    13,026
    Point:
    113
    Jeg erindrer svagt, at vi tidligere har diskuteret antallet af point. Hvis du reserverer direkte gennem AVIS, får du 500 EB-point - hvis du gør det via SAS-siden får du 1000 point. Måske kræver kampagnen også, at du booker gennem SAS-siden?
     
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,132
    "Synes godt om" modtaget:
    8,199
    Point:
    113
    Jep, men prisforskellen er nok til at jeg ikke vil gøre det for 500 point. Derudover er det i mine øjne nemmere hjemmefra at have styr på hvad for noget ekstraforsikring jeg køber. Jeg har noget igennem kreditkort, men til den rette pris (i dette tilfælde ca. 45 kr) overvejer jeg at tage deres, så jeg ikke selv skal lægge ud hvis der skulle ske noget, og jeg slipper for en del papirarbejde. Men de overvejelser vil jeg gerne have gjort hjemmefra i stedet for ved skranken hos udlejningsselskabet.

    Kampagnen kræver ikke at jeg booker igennem avisworld, blot at jeg quoter mit AWD nummer.
     
  3. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    fik dette for 3 dages leje, er det så korrekt under den leje vi har talt om 1.000 points per leje ?

    Udklip.PNG
     
  4. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,132
    "Synes godt om" modtaget:
    8,199
    Point:
    113
    Lejede bil 3 dage i Syd Afrika til den rimelig sum af 318,03 DKK (Diners Club) inkl. "rudedækning". Havde bestilt næst billigste kategori (Polo e.l.) og fik valget mellem en "Vivo" eller en Hyundai i20, jeg var lidt ligeglad og spurgte hvad hun ville anbefale. Hun svarede Poloen da den var nyere, jeg havde ingen anelse om at at Vivo var en polo og derfor spørgsmålet. Alligevel endte hun med at spørge om det var OK med Hyundaien hvilket jeg accepterede.
    Kedelig bil, skulle lidt ned i gear for at komme over bakkerne, men det gik og egentligt helt fint til prisen.
    Havde ikke oprettet mig som Avis member ved bestilling og via email lykkedes det dem aldrig at få tilføjet mit AWD nummer og jeg havde ikke nået at ringe inden. Selvom hun havde kvaler lykkedes det hende i sidste ende at få det tilføjet så jeg kun mangler 1 udlejning i år for en upgrade+discount voucher og 2 for en gratis weekend i Europa...
    Ved afleveringer spurgte de om jeg havde fyldt benzin på, hvilket jeg bekræftede at have gjort i lufthavnen. Det noterede de og på trods af at jeg havde glemt at få kvittering med var der ingen problemer med ekstra regning for en lille smule benzin, som jeg ellers havde læst at de altid sørgede for at den var fuld, selvom man havde fulgt den op.
    Efter ca. 10 dage tikkede der 500 point ind på min EB konto fra Avis Car Rental og ligeledes 500 fra Avis car Rental. Ingen anelse om hvordan det er lykkedes, tror ikke det var berettiget, men jeg kan ikke klage. Jeg er lidt mere spændt på næste udlejning der starter om 2 dage hvor jeg skulle få 3.000 ekstra point!
     
    PENSIONISTEN, Nicki Lolk Sørensen og alexanderln "Synes godt om dette"
  5. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Klager absolut ikke over Avis :)

    image.jpeg
     
    PENSIONISTEN, Kenneth K og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om dette"
  6. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    593
    "Synes godt om" modtaget:
    1,781
    Point:
    93
    Trods det, at jeg et par gange har svoret "aldrig mere AVIS", så er jeg også blevet lokket ind i folden igen via denne jubilæums-kampagne. Vi må se, hvordan det fungerer for dem i Malaga næste uge...:cool:
     
    tbh, PENSIONISTEN og Kristian "Synes godt om dette"
  7. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,586
    "Synes godt om" modtaget:
    6,818
    Point:
    113
    AVIS Bornholm
    2 døgns weekend leje16. 17. 18. juli
    Bestilt gruppe B - Fik en gruppe P
    Pris totalt dkr 723,- I min optik super billigt - måske fordi det svarer til halvpris i forhold udlejninger i Schweiz.
    Nu er jeg spændt på hvor mange EB det giver.
     
    tbh og clager "Synes godt om" dette.
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Og hvor stor en ekstraregning de sender dig... :D
     
    PENSIONISTEN og THammer "Synes godt om" dette.
  9. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,132
    "Synes godt om" modtaget:
    8,199
    Point:
    113
    Nogen der kan gætte hvad ekstra chauffør koster i nedenstående tilfælde?
    avis.png
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,132
    "Synes godt om" modtaget:
    8,199
    Point:
    113
    Jeg kan fortælle at det var ~22€ for en uge. Det blev et nej tak, så vigtigt var det ikke.

    Efter en god start hos Avis i Syd Afrika er det gået lidt ned af bakke. Sidste leje i Syd Afrika skulle have givet en bonus på 3.000 point og jeg har kontaktet den eneste email jeg kunne finde der så var nordamerika. De videresendte den til Syd Afrika & Danmark i mandags, men stadig intet svar. Jeg tror snart der ryger en ekstra mail til dem og derefter til EuroBonus og hører hvordan de mener jeg skal kontakte dem.

    Billeje i PDL var min første erfaring med hvor det var et andet udlejningsfirma der bare havde aftale med Avis (& sixt). Det var ikke imponerende. Kunne vise en PDF hvorfra ovenstående udklip var fra, men de var fuldstændige ligeglade. De havde allerede snakket med Avis før og det var ikke inkluderet og de ville ikke give mig et telefonnummer jeg kunne ringe til. Jeg prøvede også at vise en €15 rabat voucher jeg havde, men den skubbede han bare væk uden at sige noget. Desuden kunne de ikke tage Diners til depositum. Det var ok til at betale med, men kun VISA/MC til depositum. De sendte en mand ud til at gå i gennem billen med os, per default. Var allerede godt irriteret og manden der gik bilen igennem kunne ikke se så meget for det var ret mørkt og han havde ingen lygte. Vi måtte gå bilen efter, jeg lavede en tegning ala deres men gav op efter en side hvor der var så mange ridser at jeg ikke kunne opnotere alle.
    Vi fik manden tilbage og viste ham med lys fra mobiltelefoner, og han skrev lidt ekstra på og sagde at en masse bare skulle ignoreres og bla bla bla. Jeg spurgte om de havde en form for retningslinjer eller lineal der viste ting der kunne ignoreres, men det grinede han af og sagde det fandtes ikke. Det er også kun samtlige andre steder jeg har lejet bil jeg har set det.
    Han gad ikke mere efter lidt flere streger på papiret og så kunne vi ellers se en mand der kom og så bilen ved siden af efter (den var lige kommet tilbage) og han havde sjovt nok en lygte og var noget mere grundig. Også indvendig.
    Ved aflevering var vi der før åbningstid, og det gik uden problemer. Der kom en mand da de åbnede og tog papiret vi havde fået med tegning af ridser, så bilen hurtigt efter (igen med lygte), og skrev at bilen var fyldt op og uden skader, så vi kunne gå ind til skranken og få depositumet tilbage, det skulle køres manuelt på kreditkort terminalen...

    Var forresten nok blevet "opgraderet", havde bestilt det billigste, men fik cat. C (nissan micra 5 dørs, 58k km). Vi kørte et sted med en hældning på 20% sagde et skilt. Det kunne den ikke lige sådan umiddelbart lide. Der holdt en bil midt på den smalle vej og snakkede med en der stod, så jeg prøvede i første gear at holde den kørende så jeg ikke skulle stoppe, inden de kom væk. Det gik, men bilen havde ikke kræfter nok så måtte koble ud. Prøvede en gang at komme i gang, men til ingen nytte, så var ved at bakke ned da en lokal dame anviste at jeg skulle stoppe og så lagde en sten bag baghjulet. Af 2 gange lykkedes, med lidt duft af brændt gummi (og måske næsten motor...) at komme op. Den bil havde generelt svært ved de kupperede veje på San Miguel.
     
    Kasper, clager, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Det der preferred, det holder... ingen kø, bare sætte sig ind i bilen og køre..sparede en rigtig stor kø her i Seatac

    20160901_234114.jpg
     
    isolCBflyer, clager, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  12. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Enig - har selv brugt det mange gange ved tidligere jobs.

    De har nu indført 3 tiers så vidt jeg ved.
    Grund tier er std
    2nd tier opnås ved 1000 USD spend eller 5/10 udlejninger på et år mener jeg
     
    Kristian og Henry "Synes godt om" dette.
  13. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Angående manglende bonus point, så skal du vist bare have tålmodighed og meget af den. o_O Mangler point fra Budget fra Februar, og har efter registreret, haft kontakt til Budget og til sidst haft fat i SAS hvor jeg fik at vide at jeg bare skulle have tålmodighed . Spurgte om et halvt år med venten ikke var tålmodigt. Jo, men det kan godt tage noget tid endnu, de skal nok komme. Tror bare jeg dropper at leje bil og få point med SAS.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,516
    "Synes godt om" modtaget:
    13,026
    Point:
    113
    Ja, nu er du jo så kommet ud over det halve år, hvor du kan efter registrere point. Så mon næste det næste svar bliver: "Du er for sent på den" ;)
     
    Kasper "Synes godt om" dette.
  15. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    :D Jo, sikkert. Ærgerligt at kundeservice ikke bare kunne, eller måtte, sige - vi overfører da lige de 1500 point så er den klaret. Manglede 2000 Avios ved BA sidste år og skrev til dem. Fik svar tilbage, Sorry Mr Christensen. We have put 5000 Avios to your account, hope it's OK. Ja for dælen, og god stil.
     
    Henry og Michael Wahl "Synes godt om" dette.
  16. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Korrekt, der er 3 Tiers, er på den laveste (og kommer ikke højere), lejer kun bil privat, men en fin feature er da:
    "Efter dit tredje lejemål som medlem af Avis Preferred vil du modtage en gratis weekend-kupon. Så kan du f.eks. nyde en storbyferie eller en tur til kysten eller på landet.

    Med denne kupon vil du modtage en mellemklasse bil i Europa fra torsdag til mandag."

    Den kan bruges i:
    1. Gælder i Storbritannien, Tyskland, Italien (ekskl. Sardinien), Spanien, Frankrig (ekskl. Korsika), Shweiz, Østrig, Tjekkiet, Belgien, Luxembourg, Portugal, Holland, Irland, Sverige, Norge, Finland, Island, Danmark, Polen, Grækenland, Tyrkiet og Sydafrika

    Avis var de billigste på vor tur i USA, 128 USD for 3 dages billeje for en mellemklassebil! Bilen var en Chevrolet Malibu og havde kørt 10K Miles og var fra April i år...
     
    Michael Wahl, clager og Henry "Synes godt om dette"
  17. jacobb

    jacobb Aktivt medlem

    Beskeder:
    103
    "Synes godt om" modtaget:
    108
    Point:
    43
    Har kun gode erfaringer med Avis. De har ofte kampagner med gode ekstra points. Som Preferred-medlem kan man i de fleste lufthavne gå direkte ud og hente sin bil. Har aldrig oplevet af de opkræver ekstra. Og som udlandsdansker bliver jeg altid opgraderet i CPH lufthavn - forrige gang fra billigst til Audi A3 og sidst fra billigste klasse til Mercedes A200 (tror jeg?). Alt i alt meget positivt.

    I Sydafrika - hvor jeg bor - har Hertz også den kedelige vane at trække et depositum på ~2,500 DKK og først returnere det efter en uge eller to. Det er der ikke noget af hos Avis.
     
    Henry og Kristian "Synes godt om" dette.
  18. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,132
    "Synes godt om" modtaget:
    8,199
    Point:
    113
    Tror det er ca. en månede siden jeg lavede min claim og stadig intet svar fra Avis om 3.000 point fra en kampagne i juli. Skrev også til deres customer service for 3 uger siden, intet svar fra den danske afdeling som skulle tage sig af det. SAS sagde for par en uge siden at det godt kunne tage "nogen" uger...

    Fra PDL mangler jeg stadig en kvittering/point/voucher for fri weekend efter 3. billeje. har submitted en form på deres hjemmeside som avis i nord amerika nu har sendt videre til portugal.

    Har reserveret en bil i Seattle, hvor jeg nu kan spare ~$21, men med min nuværende bestilling burde jeg få 7.000 EuroBonus point. 7.000 point er i min verden de $21 værd, men på den anden side hvad er chancen for at jeg rent faktisk får de point? Samtidig skriver de når jeg booker at der er en selvrisiko på USD 0,00 for skader/tyveri af bil. Passer det, når de også skrev at ekstra chauffør kostede 0,00€ ved mit sidste billeje?
    Jeg ender nok med også at måtte betale $25/dag i young driver surcharge da jeg lejer bilen præcis 1 månede før jeg fylder 25... Jeg er lidt bitter...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Spøjst at læse så mange negative oplevelser med Avis. Vi var på en længere rundtur i Canada og USA sidste år, og benyttede Avis på 5 forskellige strækninger med rigtig god succes.

    YVR-Whistler: Upgrade en klasse til meget fin og ny Grand Cherokee
    Whistler-SEA: Upgrade to klasser til Ford Explorer (ikke helt ny men intet at sætte på hverken interiør eller komfort)
    SEA-DEN: Vi fik lov at beholde Ford Exploreren til trods for vi skulle have nedgraderet to klasser. Den "boede" tilfældigvis i Denver! Meget behagelig bil at cruise langt i og et virkelig stort baggerum.
    Orlando: Upgrade to klasser til en 2 mdr. gammel Escalade. What's not to like... og ja bare fordi skrankemanden syntes jeg skulle ha' en fed bil og vi havde for meget baggage til en convertible :)
    IAD: Eneste sted vi ikke fik en upgrade. Det "kunne" han ikke, altså skrankemanden. Jeg tror egentlig, at han gerne ville. Biludlejning ligger virkelig langt fra check-in, så da vi afleverede fik de lidt ondt af os, vi havde 6 kufferter, 4 stk. håndbaggage, en autostol og et barn (det gik ham manden lidt i panik over), så de tilbød at køre os over til check-in i stedet for vi skulle ud med alt baggagen og tage en bus. Det havde de vist en god lille sideforretning med, men det var nu en stor lettelse, så helt fint med mig at stikke ham et par $$ for det ;)
     
    tbh, clager, Kristian og 3 andre "Synes godt om" dette.
  20. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det er lige den med hukommelsen - de var faktisk endnu flinkere hos Avis - det var ikke en Ford Explorer men en Ford Expedition. Væsentlig større bil, så det skal de ha' credit for.
     

Del denne side