Erfaringer med Avis

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Kristian, 15/7/15.

  1. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,132
    "Synes godt om" modtaget:
    8,199
    Point:
    113
    Det er også meget sjovere at læse om gode oplevelser! (Måske på nær når @Ulrik skriver om at flyve med TAP)
     
    Ulrik, alexanderln og Henry "Synes godt om dette"
  2. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Avis, Malaga Lufthavn
    Bookede: Kategori D - a la Audi A3(via eurobonus-siden)
    Lejeperiode: oktober 2016
    Status: Avis Preferred Plus og EBG
    Upgrade: Ja, til kategori J - Audi A4
    Havde booket 6 dages leje for noget tid siden til en yderst fair pris - ca 300 DKK pr dag. Afhentning gik yderst nemt, da alt papirarbejdet er klaret med preferred-kortet. Fyren skulle se kørekort og høre om jeg skulle have yderligere forsikringer eller en GPS. Takkede nej til begge - da de ekstra forsikringer allerede er med i rejseforsikringen, som jeg lærte her via insidefler sidste år.
    Så efter 1 minut havde jeg nøgler og var på vej til bilen. Og man smiler lidt indvendigt når man ser hvor mange der står i kø ved disken, og man så går hen til den røde løber hvor der står "preferred" og går derfra igen efter 1 minut uden at køen har ændret sig.....
    Og sikke en dejlig oplevelse, der ventede: En hvid næsten ny Audi A4 Diesel stod og ventede.
    Super dejlig bil som nåede at få 500km mere på tælleren inden returnering, som iøvrigt gik supernemt.
    Synes, det er en ret ok opgradering at gå fra en Audi A3 til A4 - især til den pris, jeg havde betalt.
    IMG_1158.JPG
     
    Kristian, isolCBflyer, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,132
    "Synes godt om" modtaget:
    8,199
    Point:
    113
    500km på 6 dage?? det er jeg vist en del gange kommet til at tilføje per dag når jeg har lejet bil!

    For at opsumere lidt på mine Avis historier er der langt om længe ved at komme styr på sagerne. Jeg mangler stadig 3 dages gratis billeje for mit 3. leje, men har fået alle point & en faktura fra PDL. Det krævede tålmodighed og adskillige mails for at komme så langt. Det er også op ad bakke når de har en formular man kan udfylde til at skrive til dem, men når den har aldrig kunne finde mine bookinger og siger så at jeg skal skrive til en mail de ikke reagere på.
    Så hvis man skal have fat på dem er det for mig kun lykkedes via cs.dk @ avis-europe.com
    Er forresten også blevet kastet rundt mellem USA og Danmark fordi jeg prøvede at få at vide om der var et no-show fee i SEA på en ikke pre-paid booking. Spurgte første gang for over 2 uger siden og de har vist bare besluttet sig for kun at svare om prepaid bookinger og sige jeg skal skrive til Danmark eller USA alt efter hvor jeg spørger. Jeg burder nok have grebet koglen (skype nu til dags), men ja..
     
    Kristian, Henry og clager "Synes godt om dette"
  5. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Er der nogen der er Prefered Plus-kunde? Og er det noget værd? Jeg tænker især på, om man altid bliver opgraderet, og om det er til en ordentlig klasse?

    Jeg er 1 billeje og godt 150kr fra, at nå Plus. Det billigste jeg kan finde er en en-dags leje til 350kr. Så spørgsmålet er reelt, om Prefered Plus er 350kr værd?
     
    tbh og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Jeg er Preferred Plus - jeg har svært ved at vurdere om det giver nogen reelle fordele, da opgraderinger ser ud til at afhænge meget af hvor man lejer - altså hvilket land/sted.
    Jeg når nok næppe at opretholde det til næste år. Men som ægte bonusjæger ville jeg - hvis jeg var så tæt på - nok tage den sidste udlejning med, for når man er tæt på noget, der glimter lidt mere end det man har, går man jo efter det ;-) ;-)
     
    obs, Ali Taran, RasmusH og 3 andre "Synes godt om" dette.
  7. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Avis, Chicago O'Hare Airport (ORD), Illinois
    Bookede: Kategori D
    Status: Avis Preferred Plus
    Upgrade: Ja, til E
    Velkomstgave: Nej

    Jeg bookede denne gennem avisworld.com/eurobonus portalen. Ved ankomst til Preferred skranken var der lidt ventetid inden jeg kunne blive ekspederet. Kvinden bag skranken var ikke den mest opmærksomme agent jeg har oplevet. Ikke uvenlig, men heller ikke en som gav én følelsen af at være velkommen. Jeg fik udleveret nøglerne til en Ford Fusion sedan som bestemt ikke var den pæneste udlejningsbil, jeg endnu har fået udleveret. Lidt skuffende...

    Udover at sådan en bil sluger en del brændstof kørte den nu udmærket. Men det undrer mig stærkt at de endnu ikke er begyndt at anvende biler som kan klare mere end 10 km/l. Benzinen kostede i Chicago-området mellem ca. $2,30 og $2,80 per gallon

    En sidste bemærkning er at man skal være opmærksom på eventuelle efterfølgende opkrævninger for vejafgifter. Efter at jeg kom hjem dumpede der en e-mail ind med en regning på 3x vejafgifter. Jeg havde godt nok passeret nogle toll stationer på vejen. Men efter at have undersøgt tidspunkterne lidt nærmere gik det op for mig, at jeg ikke kunne have været på de steder på de angivne tidspunkter. Jeg ringede til kundeservice og fik annulleret disse afgifter. Der var ikke nogen problemer i det, men det var dog lidt irriterende at skulle rode sig ud af noget som man ikke selv havde rodet sig ind i.
     
    Peter F., Kristian, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Spørgsmål til Avis Preferred - har ikke kunne finde svaret 100% sikkert:
    De har levels opdelt i antal lejer pr år - men er det kalenderår eller medlemsår (fra signup)
    Mon nogen kender svaret?

    Jeg har kun lejet 2 gange i år og efter complete af 3. leje får man en gratis weekendleje - så vil jo sådan set gerne have den med. Min nuværende status går til 17/3, så hvis det er kalenderår, skal jeg have lejet en bil en dag over de næste par uger - men er det 17/3, har jeg masser af tid til det....

    pft
     
    tb86 og Henry "Synes godt om" dette.
  9. tb86

    tb86 Medlem

    Beskeder:
    9
    "Synes godt om" modtaget:
    29
    Point:
    13
    Avis Preferred kører efter medlemsår. Det kan faktisk ses under kontooversigt. Der står nemlig hvornår du har "jubilæum".
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Hvor: ORD
    Kategori: Kategori F
    Status: EBS (booket under SAS kampagne med 5000 EB point)

    Hvor jeg dog bare hader, at man skal med bus til biludlejningen! Det var i øvrigt ikke specielt godt skiltet hvor den relevante bus holdt.

    Men vi fik da bugseret "Holte Flytteforretning" (tak til @clager for den sammenligning ;)) ind i bussen (3 oversize kufferter, 1 skitaske, 2 trolleys, 1 autostol, 1 barn og diverse) og ud på den anden side.

    Avis-damen mente ikke at den bil vi havde booket var stor nok, så vi var nødt til at opgradere en klasse og endte med en relativt ny Ford Explorer. Så det tog lidt tid at gå rundt og se de forskellige modeller.

    Vi endte med at tilbagelægge mere end 4.000 km. på turen (ORD-Minneapolis-Vail-ORD) inkl. to stop af highway patrol (ups!). Det er ikke umiddelbart en bil, som jeg blev begejstret for. Udsynet var utrolig dårligt og der var ikke meget plads på bagsædet. Den havde også en alt for lille tank, så modsat når vi kører Mercedes'en til Østrig hvor vi tanker en gang på vej ned, syntes jeg ikke vi lavede andet end at tanke på en tilsvarende strækning. Don't buy this at home!

    Der var faktisk kommet en bule i bilen (ehem ja min søster formåede at bakke ind i den), men det blev der ikke taget notits af med aflevering. Vi takker også den venlige mand fra Avis, der godt kunne se Holte Flytteforretning ikke var sådan lige at flytte over i bussen, så han tilbød at køre os over til terminalen. Han fik en pæn tip :) Det er anden gang, at vi oplever Avis-folkene forbarmer sig over os og alt vores l*rt, så jeg tror, at vi satser på denne manøvre fremadrettet og sørger for at have kontanter til at tippe med.
     
    tbh, Schlandy, DanielBahn og 6 andre "Synes godt om" dette.
  11. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,132
    "Synes godt om" modtaget:
    8,199
    Point:
    113
    Når du logger ind på din avis preferred konto får du lige en ekstra service at de automatisk vælger prepay fremfor betal når du ankommer på billeje, hvilket endda var til samme pris i mit tilfælde :) Når du ikke er logget ind, så betaler du bare ved ankomst! Det var selvfølgelig mig der glemte at checke den side, fordi jeg nu havde været igennem booking siden 3 gange og læst deres T&C...

    Da jeg havde læst deres T&C vidste jeg jo så også at jeg kunne få refunderet pengene ved at afbestille inden midnat på bestillingsdagen. Der krævede bare lige at man efter at have afbestilt, kontaktede dem og bedre om at få sine penge tilbage. Det gjorde jeg, og 2 dage efter svare de at de slet ikke har trukket pengene. OK, det er fint, men så behøvede de ikke at skrive at man skal kontakte dem...

    Derudover meget sjovt på avis.com, de siger den billigste bil de har til udleje er en mustang eller ligenende, hvor skatter og afgifter (og forsikring) så bare lige ikke er inkluderet. Det er det hele så når man går op til en economy, og det kommer til samme pris som på avis.dk, der ikke engang tilbyder mustangen.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,132
    "Synes godt om" modtaget:
    8,199
    Point:
    113
    MIA
    Billigst (economy?) -> full size
    Preferred medlem, basic niveau.

    Det spiller ret godt, direkte ned til bilen, der står hvor den holder og så bare lige have en kvittering, som det er med avis preferred i USA :) Også rart at CDW & ALI bare er inkluderet som standard i USA med EuroBonus rates i hvert fald.
    Lige knapt 600 miles i de 2 dage jeg havde bilen, det har jeg vist gjort værre før :)
     
    SophieHendriksen, Henrik Olsen, clager og 3 andre "Synes godt om" dette.
  13. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Avis, Aarhus Lufthavn
    Bookede: Kategori C
    Status: Avis Preferred Plus
    Upgrade: Ja, til I
    Velkomstgave: Nej

    Havde endnu engang forvildet mig ud midt på (Djurs)landet i den forgangne weekend, idet jeg skulle til Jylland og besøge familien og SAS på tidspunktet for billetbestilling havde en direkte rute fra ARN til AAR (det har de jo så som bekendt ikke mere så det blev til en tur over CPH, og dermed også lidt ekstra bonuspoint ned i lommen :)).

    I AAR havde jeg booket en bil hos Avis, og ved ankomsten fik jeg udleveret nøglerne til en Audi A4 TFSi med aut. gear hvilket må siges at være en pæn opgradering. Så jeg kunne i hvert fald køre derfra ganske standsmæssigt. Synes ellers normalt at det godt kan være en lidt flad fornemmelse at køre en bil med benzinmotor og aut. gear men her fungerede det faktisk meget godt. Den savnede dog navigation og fartpilot men ellers kørte den upåklageligt.

    Min eneste anke er at de uden at spørge lægger gebyr for vinterdæk på, når man ikke på forhånd har bestilt det. Men nu viste vejret sig faktisk fra den lidt vinterlige side så det var okay at der var vinterdæk på.
     
    Senest redigeret: 21/3/17
    tbh, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  14. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,132
    "Synes godt om" modtaget:
    8,199
    Point:
    113
    En Audi A4 uden fartpillot, det undrer mig at det overhovedet laves! I 2017 burde det være standard udstyr...
     
    Henry og clager "Synes godt om" dette.
  15. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Avis, Venedig Lufthavn
    Bookede: Kategori C - e.g. Renault Clio
    Lejeperiode: August 2017
    Status: Avis Preferred Plus og EBD
    Upgrade: Ja, til kategori H - BMW 318d

    IMG_3468.JPG
    IMG_3470.JPG

    IMG_3471.JPG
     
    mathiasfe, Peter F., Grisefod og 8 andre "Synes godt om" dette.
  16. MrJensen

    MrJensen Aktivt medlem

    Beskeder:
    72
    "Synes godt om" modtaget:
    174
    Point:
    33
    Avis: Barcelona City
    Bookede: VW Polo
    Lejeperiode: Juni 2017
    Status: Avis Preferred
    Upgrade: Ja, til Audi Q3 aut.
     
    Henry og Kristian "Synes godt om" dette.
  17. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,217
    "Synes godt om" modtaget:
    6,573
    Point:
    113
    Hov, havde ikke set denne tråd før. Så kan jeg ikke lade være med at blære lidt med den bedste opgradering nogensinde :D

    Avis: Amsterdam Schiphol Airport
    Bookede: Volvo V70 Auto (M)
    Lejeperiode: juni 2015
    Status: Avis Preferred
    Upgrade: Ja, til Mercedes E200 AMG

    (Ja, far smilede endnu mere)

    IMG_0079.jpg
     
    Ali Taran, mathiasfe, Nj4220 og 9 andre "Synes godt om" dette.
  18. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Avis: Aalborg Lufthavn
    Bookede: Kategori C
    Status: Avis Preferred Plus
    Upgrade: Ja, til I - VW Passat Stc 2.0 TDi med DSG og adaptiv fartpilot
    Velkomstgave: Nej

    Udover at være en noget stor bil (men sikkert passende for en børnefamilie) så var dette nu egentlig en ganske velkørende bil.

    Jeg er generelt ikke meget for at køre med automatgear, da jeg synes at det indimellem kan give en noget ujævn kørsel og man lidt taber kontrollen, men her fungerede det okay. Men det der specielt overraskede positivt var den adaptive fartpilot som er ganske handy, når man kører på motorvej. Ind på motorvejen, placere sig bag en anden bil og så bare slå fartpiloten til, så kører det hele af sig selv :)
     
    Henry, Kristian og tbh "Synes godt om dette"
  19. Claus Heine

    Claus Heine VIP medlem

    Beskeder:
    172
    "Synes godt om" modtaget:
    460
    Point:
    63
    Jeg har ikke de store erfaringer med AVIS endnu, men har mest benyttet mig af Hertz – som dog ikke har være nogen guldgrube EB-point mæssigt.

    Netop pga. den nuværende AVIS kampagne, tænkte jeg at det var på tide at prøve AVIS. Da jeg har status hos Hertz, spurgte jeg om AVIS ville status-matche mig fra Hertz President's Circle. Og vupti .... et par dage senere så er jeg nu AVIS Preferred President's Club medlem, uden selv at bede om at blive indplaceret på et bestemt niveau.

    Nu er blot jeg spændt på om det også vil betyde upgrades på mine kommende billejer. Jeg skal nok vende tilbage med en status :)
     
    Peter F., Henry, tbh og 2 andre "Synes godt om" dette.
  20. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    God stil at dele ;)
    Hvad krævede det af arbejde?:)
     
    Henry og Claus Heine "Synes godt om" dette.

Del denne side