Jeg skrev en email til [email protected] og gjorde opmærksom på min nuværende status hos Hertz og vedlagde dokumentation i form af mit medlemskort. Tre dage senere fik jeg positivt svar fra dem. De matchede således lige over (Hertz President's Circle til AVIS Preferred Presidents Club)
Har hver eneste gang (4-5 gange) fået upgrade hos Avis. Endda dobbelt upgrade et par gange. Status: Presidents circle
Havde en gratis (~81DKK) weekend bil fra CDG sidste weekend. Linket fra e-mailen virkede ikke så måtte reservere med email, men det gik meget godt, svar på under 1 time første gang og det tog én dag anden gang. Endte med at få en ford fiesta, hvilket var en opgradering i forhold til den reserverede, men der var vist også blevet reserveret en lavere kategori en voucheren lovede i Frankrig. Selvfølgelig ikke den mest spændende bil, men lækkert med indbygget GPS da min telefon (OnePlus 5) åbenbart er retarderet til brug til navigation (virkelig dårlig signal og og opdatere for langsomt). Lidt ekstra ridser der skulle rapporteres som der sker så ofte, jeg spurgte til om noget af det var for småt men det mest blev skrevet på mit papir hvor der var en tegning, hvor en tidligere lille bule var markeret. Sjovt som de ikke selv registrere det nogen steder. Opdagede dagen inden jeg afleverede bilen at der stod på det papir jeg fik at jeg var blevet tilbudt og havde accepteret at betale i DKK til en aller anden kurs de synes. Det burde jeg nok have læst, men havde lidt travlt og jeg skulle aldrig skrive under på noget... Nå, men for 81 kr samlet pris har det nok ikke gjort den store forskel.
Lejede bil i FRA i lørdags -1 dag, Havde booket grp B bil, der stod til en Golf eller tilsvarende. (Havde forberedt mig mest på "tilsvarende" ;-) ) Ikke særlig høflig betjening ved skranken generelt. Medarbejderen tilbød da en opgradering til en golf med diesel og navi for kun 15 EUR, efter hun havde fortalt at min bil ville være en Tipo. Det hun undlod at fortælle var at Tipoen også havde navi... Fint med lidt mer-salg ved skranken, men træls at det ikke bliver formidlet helt fair. Jeg valgte Tipoen - og fandt som sagt ud af at den havde navi. Alt var ok - bilen ny (2600km på klokken) ren og fin. Men - jeg havde valgt AVIS i håb om at undgå at blive rippet ved afleveringen. Det var svært gennemskueligt at finde en tankstation ved lufthavnen, så jeg endte med at aflevere bilen uden at have fyldt tanken op. Big mistake! Det kostede 67 EUR. Skal siges at jeg havde kørt ca. 150km. Nuvel - jeg skal gerne betale for at få den service, men man bliver lidt træt over at de partout skal "rippe" een til sidst. Generelt fungerer AVIS i FRA helt fint selvom det er noget af en gåtur i den giga lufthavn.
Jeg har ofte brugt AVIS og generelt været tilfreds, men lige præcis dette med at man risikerer at betale for en hel tank og ikke kun for genopfyldning, finder jeg stærkt provokerende og forretningsmoralsk anløbent...! Jeg har engang været i månedlang korrespondance med AVIS om det urimelige i dette princip, som de benævner prepaid gas option el.lign., men de var hverken til at hugge eller stikke i. Så ja, altid tanke inden aflevering, eller også sikre sig ved underskrivelsen af lejekontrakten at man ikke har 'tilvalgt' denne option.
Avis, Københavns Lufthavn Bookede: Kategori C Status: Avis Preferred Plus Upgrade: Ja, til I - Mercedes A200 Cdi aut.gear Velkomstgave: Nej Bookede denne gennem EuroBonus portalen til en pris på 689 DKK for en weekend. Det må siges at være en pæn opgradering i forhold til det bestilte men selve bilen føles lidt som både og. Den kører som sådan helt fint udover at det med automatgear ikke altid giver den bedste køreoplevelse fordi man ikke selv kontrollerer gearskiftet. Men jeg kan alligevel ikke mindes at have modtaget en bil der var så beskidt som den her. Nu er den godt nok hvid hvilket jo afslører selv det mindste. Men den her... En stor fed stribe olie og snavs lige under fordøren, flere små skader rundt om bilen der ikke er blevet udbedret og en front der også var lettere beskidt og med skrammer. Den ligner i hvert fald en bil der efter bare 11.000 km. allerede har fået en hel del tæsk. Derudover generer det mig at Avis bare ikke kan finde ud af det med at udstede en lejekontrakt som er i overensstemmelse med det man har bestilt. Denne gang var det godt nok bare i småtingsafdelingen fordi lejeperioden ikke var blevet justeret korrekt ved udskrift af kontrakten, hvilket gjorde at prisen blev øget med 3 DKK. Men det er mildt sagt p...eirriterende at skulle bruge tid på at rette den slags fejl når Avis Preferred programmet skulle gøre det så nemt at være kunde. /DSGM #2
Avis, Oldenburg i.H. Bookede: Kategori J Status: Avis Preferred Plus Upgrade: Nej Velkomstgave: Ja, vand og chokolade til os, samt noget sukkerbrød til vores søn. Booket før sommerferien med SAS tilbuddet til en god pris - blev endda bedre ved at booke direkte igennem det tyske kontor. Vi kørte vores egen bil derned, fik den parkeret bag den intermistiske AVIS-bygning.. deres preferred var det sløveste jeg har prøvet, hvor alt åbenbart skulle skrives ind på ny.. . der stod dog en VW tourag klar, med R-Line kit og masser af udstyr. Fin bil, omend ikke hvadnjeg vil betegne som luksus.. Efter en dags kørsel fandt jeg ud af, at den konstant træk lidt til højre. Med en destination der hed bourdeaux, var det ikke helt holdbart.. ringede til avis og de foreslog vi fandt et VW værksted og fik bilen lavet.. var vigtigt vi ikke fik en lånebil, men blev og ventet.. med en 6 måneder dreng, var det ikke en option.. dagen efter fik vi at vide vi skulle køre en længere omvej til Frankfurt lufthavn.. vi kørte afsted, hvor de dog ikke vidste noget, så det stjal sammenlagt 4 timer... ikke sjovt, fik dog en BMW X5 med få km på tælleren i stedet for, så var noget af ventetiden værd. Havde på forhånd booket hotel i lyon, men måtte stoppe i på et Novotel i Karlsruhe. Ingen problem - avis ville refundere hotelprisen.. det kostede så lige en fartbøde også... Ved afslutning blev vi opkrævet penge for ekstra fører... Tog 2 måneder med en del henvendelser primært frem og ikke så meget tilbage, før vi fik refunderet hotel og ekstra fører-gebyr..
Har booking ved Hertz der giver 500 Sas eurobonus point, men kan nu se at kampagne ved Avis giver 6000 point. Leje prisen er ens. Kan ikke lige gennemskue om det kan betale sig at betale gebyr på 300kr hos Hertz for at annullere, og så booke hos Avis. Er det ekstra pointene værd?
For 300kr havde jeg hamstret de 6000point. Du skal dog være opmærksom på at det gælder 2 dages leje og i minimum booking klasse c.
Det lyder som en super tilbud. Normalt foretrækker jeg Sixt, når jeg i LAX, da de som regel er billigere og meget gavmilde (sidst en Volvo XC90) med upgrade, når man har et Sixt Diamond kort og mere service mindede, men....... nu skal jeg faktisk bruge en bil i tilbudsperioden og jeg vil hellere have 6.000 point end 500. Prisen var endda det samme og jeg kan se at sidste gang jeg bookede gruppe E, fik jeg en upgrade på gruppe X (Volvo XC60) på mit AVIS President's Club, så mon ikke de kan gøre noget lignende til denne.
Kan dit spørgsmål formuleres som: Er det værd at betale 300 kroner for 5500 point? I givet fald er svaret: Hvis dine point er mere værd end 5,5 øre, så skal du gøre det. Ellers ikke. Og husk lige: Hvis du har et premium eurobonusmastercard og disse 5500 point kan bringe dig op på næste niveau, så er det helt sikkert værd at gå efter. Hvis du altså vil benytte dig af de ekstra fordele på det højere niveau.
Avis, Berlin Tegel Airport Bookede: Group I (e.g. Volkswagen Passat Variant) Status: Avis President's Circle Upgrade: ja, Group E (e.g. Mercedes-Benz C klasse), fik udleveret en Volvo XC 60 Velkomstgave: Nej Fik yderligere GPS med i prisen, selvom jeg ikke havde brug for det. Jeg returnerede bilen med fuld tank og det hele forløb meget gnidningsfrit. Venligt personale.
Deltager hvert år i Race Across America og sponsorere næsten altid de to følgebiler vi bruger, bruger Hertz og næsten uanset hvad løfter de aldrig et øjenbryn når jeg levere bilerne tilbage til dem, her er en vi brugte tilbage i 2013 den mødte en buck i Indiana.
Håber der er nogle opmærksomme IF'ere der kan hjælpe... Jeg havde en 10 dages booking på en bil i Florida i perioden 20-30 Oktober 2017. Jeg har nu fået 500 bonuspoint, men er helt sikker på at der var en kampagne via Avis-Eurobonus siden da jeg bookede bilen den 14. september 2017(glemte selvfølgelig at tage screenshot som jeg plejer...). Nogle der kan huske kampagner fra daværende tidspunkt eller kender et sted hvor tidligere kampagner kan findes?
Det er denne her, du hentyder til: https://insideflyer.dk/sas-kampagne-faa-12-000-eurobonus-point-avis-billeje/
Kan se 10.000 points er tilbage. Billigste kat C bil i 3 døgn jeg lige kunne finde i DK er vist 800. Den er lidt svær at game ser det ud til med restriktioner på dage osv
Avis, Helsinki Airport Bookede: C1 eller lignende Status: Avis President's Circle Upgrade: ja, fik valget mellem en Skoda Octavia eller en Opel Mokka 4x4. Valget ente på Opel 4x4 da vi skulle ud og køre på snefyldte veje.. Havde oprindeligt booket hos Sixt, men de havde åbenbart lukket deres skranke da vi kom derud og telefonnummer der blev henvist til anede intet om den VW Passat vi jf. app havde holdende...........
Så er der reserveret bil til en uges vinterferie i Portugal i vinterferien. 53 EUR for kategori C i LIS. Forhåbentlig kaster det 10.000 EB-point af sig. Det er jeg temmelig godt tilfreds med For øvrigt lejede jeg bil hos Avis i DXB i november med forventningen om 6.000 point. De er aldrig dukket op. Kender nogen af jer en e-mail-adresse hvor jeg kan retroclaime og få alle 6.000 point?