Erfaringer med Avis

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Kristian, 15/7/15.

  1. Claus Heine

    Claus Heine VIP medlem

    Beskeder:
    172
    "Synes godt om" modtaget:
    460
    Point:
    63
    Jeg havde en billeje 23-OKT som jeg først fik point for 27-DEC, så du kan være heldig de dukker op endnu. Ellers er der link til retroclaime på SAS hjememside
     
    Henry og klausbm "Synes godt om" dette.
  2. klausbm

    klausbm VIP medlem

    Beskeder:
    121
    "Synes godt om" modtaget:
    516
    Point:
    93
    Problemet med linket på hjemmesiden er, at man så vist kun får 500 point og ikke de lovede 6000. Desuden kan jeg ikke indtaste et bookingnummer som siden kan genkende (jeg har 3-4 forskellige numre og har prøvet alle tænkelige kombinationer).
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Prøv at skrive til [email protected] det tager som regel en 14-20 dage før de svarer, til gengæld er de meget hjælpsomme, når man først får hul igennem.
     
    Senest redigeret: 2/1/18
    tbh, Henry og klausbm "Synes godt om dette"
  4. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Har selv haft samme problemnog orkede til sidst ikke at blive ved med at klage :-(
     
    THammer, tbh, Kenneth K og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,132
    "Synes godt om" modtaget:
    8,199
    Point:
    113
    Samme erfarring som @RasmusH de er blevet meget bedre til at hjælpe der. Jeg begyndte i en periode og at skrive til en del email adresser hver gang fordi det var svært at få svar og de vist havde nogle døde emails listede forskellgie steder, men de er blevet bedre.
     
    RasmusH, Henry, Claus Heine og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,717
    "Synes godt om" modtaget:
    5,866
    Point:
    113
    Avis, Miami Airport
    Bookede: Kategori D
    Lejeperiode: December 2017
    Status: Avis Preferred og EBG
    Upgrade: nej
    Havde booket 6 dages leje for 1250dkr all incl via Sas Avis kampagne.
    Ingen kø ved Avis skranken i car rental centre hvor jeg henvendte mig da jeg ikke var på preferred tavlen. Besked på at hente bilen i kælderen via kontoret der. Gik nemt og smertefrit.
    Heller ikke på preferred tavlen, de sagde det var fordi det var første gang preferred kortet blev brugt hvilket er korrekt.
    Fik en godt brugt Chevy Malibu (12 mdr gammel - 40.000 miles på meteret - lettere skrammet) ingen check af stand ved levering /tilbagevering. Avis vidste godt den sang på sidste vers i udlejningssammenhæng. Kørte fint 800 miles rundt i Florida.

    Og lige så nemt at aflevere bilen igen. Og da elektronisk måling viste tanken som 7/8 isf 8/8 var det bare et ord ved skranken så blev det ændret efter at damen havde set kvitteringen fra en gasstation i nærheden.

    Og bedst af det hele - 3 dage efter løb 6.000 eurobonus point ind på eb kontoen da bilen var booket via sådan en kampagne i efteråret. Så dem der tøver - book nu i 10.000 point kampagnen. Og forudbetal ikke men brug SK MC kortet så man bliver debiteret i dkr. Godt nok færre point men kursen er sikret ved din bestilling.

    To vigtige ting. Brug Sunpass (bizzen) der er monteret i bilen, gælder overalt inklusiv de steder hvor man ikke kan betale sig fra kørsel på betalingsveje. Lej en GPS eller gør som jeg. Køb en billig GPS i USA, den er hurtigt tjent hjem. Hvis nogen er interesseret i at låne den finder vi ud af det via en PM.
    IMG_2156.JPG
     
    Henrik Olsen, Jeblin, SophieHendriksen og 7 andre "Synes godt om" dette.
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,132
    "Synes godt om" modtaget:
    8,199
    Point:
    113
    Jeg havde GPS med et par gange, men de sidste par år med '3' har jeg klaret mig med mobilen, google maps er ikke fejlfrit, men det er GPSer generelt heller ikke. Hvis men gerne vil slutte telefonen til bilen (mange lejebiler har en skærm hvor det kan connectes med android auto) så skal android auto downloades på anden vis en google play, da det er blokeret for danske telefoner.
     
    SophieHendriksen, LasseBauer og Henry "Synes godt om dette"
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,516
    "Synes godt om" modtaget:
    13,026
    Point:
    113
    Hvad koster denne kurssikring?

    Det er min erfaring, at der kommer et ret stort kurstillæg, hvis man betaler i DKK i butikker i udlandet. Men jeg har aldrig lejet bil hos Avis, så jeg kender ikke kursen dér.
     
    Peter F. "Synes godt om" dette.
  9. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,717
    "Synes godt om" modtaget:
    5,866
    Point:
    113
    Intet tillæg. Du lejer bilen i dkr og modtager regningen i dkr. Samme beløb som da bestillingen blev foretaget.
    Dog kommer sunpass & tolls i US$, og bliver belastet senere, typisk en uges tid efter bilen er tilbageleveret.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Avis tager 4USD pr dag du bliver opkrævet TOLL. Der er dog et max på ca. 20USD for en 30 dages periode. Det er altså ikke ligeså billigt som, hvis man selv køber et sunpass klistermærke til 5USD som kan købes i stort set alle butikker i Florida. Man sætter så selv penge på, og betaler kun den TOLL som opkræves.

    Med hensyn til GPS, så vil jeg helt klart anbefale at man aldrig lejer der GPS'er de udbyder hos diverse udlejningssteder. Har du Data, så brug Google Maps. Har du ikke data, så hent App'en "Here we go". Når du har hentet App'en kan du downloade dele eller hele USA som et offline kort også er det jo præcist ligesom en stand alone GPS.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Enig. Jeg beder altid om betaling i lokal valuta og overlader omregningen til min bank i Danmark.
    (vi har en konto i EUR, men den kan der desværre ikke udstedes betalingskort til; det ville ellers have været smart :cool: )
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,717
    "Synes godt om" modtaget:
    5,866
    Point:
    113
    Når man efter 10 timers flyvning eller mere lander i US er det rart at kunne køre på toll veje som Florida Turnpike med det samme uden først at finde en butik der sælger passes.
    I MIami er det svært at undgå betalingsveje til og fra lufthavnen.
     
    SophieHendriksen, jakobv84, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,516
    "Synes godt om" modtaget:
    13,026
    Point:
    113
    Nu skal jeg naturligvis ikke kloge mig på noget, jeg ikke har så meget erfaring med. Har derfor lige tjekket:
    upload_2018-1-2_21-36-19.png

    Dette giver en kurs på 6,4252
    Nationalbankens kurs i dag er 6,1697

    Med min lommeregner betyder det, at du betaler 4,14% over nationalbankens kurs.
    Valuta tillægget på eurobonus MasterCard er 2%

    Så i min optik ikke helt gratis at kurssikre - men det er naturligvis en personlig risikovurdering, hvad man vil betale for kurssikring.
     
  14. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,717
    "Synes godt om" modtaget:
    5,866
    Point:
    113
    Hvis du går ind på linket fra forsideartiklen vil Avis prise en billeje i dkk når vi taler om MIA og intet andet. Dollar bliver ikke nævnt.
     
    Senest redigeret: 2/1/18
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Helt ok, det jeg blot hæftede mig ved var at du skrev at man skulle bruge Avis's løsning, altså som et "godt råd" til folk der måtte leje ved Avis. Den løsning de har er ikke noget man skal vælge til, men sker ganske automatisk, hvis man intet foretager sig. Jeg ved ikke om jeg misforstod dit råd, men jeg anså det som et spareråd.

    Jeg tilføjer så blot at, hvis man er ude på at spare penge, så kan man købe et klistermærke til 5USD stort set alle steder i Florida.

    Man kan ydermere også komme langt de fleste steder hen uden at betale TOLL, og ofte er det uden at gå på kompromis med rejsetiden. I Google Maps, kan man slå betalingsveje fra, også undgår man helt at køre på betalingsveje.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. klausbm

    klausbm VIP medlem

    Beskeder:
    121
    "Synes godt om" modtaget:
    516
    Point:
    93
    Så er der sendt e-mail afsted til Avis. Det bliver spændende om/hvad de svarer. Tak for info.
     
    RasmusH og Henry "Synes godt om" dette.
  17. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    575
    "Synes godt om" modtaget:
    1,479
    Point:
    93
    Så blev der lejet bil på Mallorca til september. Det luner med de 10.000 point
     
    Kenneth K, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  18. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,136
    "Synes godt om" modtaget:
    4,448
    Point:
    113
    Og her er der lejet bil i feb. marts og april i Californien - bum 30.000 på kontoen :D
     
    Claus Heine, RasmusH, Calle77 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,405
    "Synes godt om" modtaget:
    5,890
    Point:
    113
    Forstår jeg det rigtigt, at pointene kommer efter man har booket?
    Og ikke først efter lejen??
     
    Henry og frankbrix "Synes godt om" dette.
  20. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,136
    "Synes godt om" modtaget:
    4,448
    Point:
    113
    Kommer først efter lejen.
     
    isolCBflyer og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side