Erfaringer med Avis

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Kristian, 15/7/15.

  1. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Overvejer en forårstur til Costa Tropical (øst for Malaga), hvor vi kan låne et hus. Nu hvor også SAS ender dagens program i AGP, har en del afgange efterhånden ankomsttider efter midnat. Så vidt jeg har kunnet støve op, så tilbyder kun SIXT afhentning af lejebil uden for åbningstiden, men med den igangværende AVIS kampagne, ville jeg jo helst leje hos dem.
    Da det ikke umiddelbart fremgår som en mulighed på AVIS' hjemmeside, spørger jeg hér, om nogen har erfaring med afhentning uden for åbningstiden på denne destination?
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    En af de aktive deltagere her på sitet er vist blevet en frequent AGP-flyver, så han kan måske svare, hvis han er i humør til det.
    Men han er altid sur:p:p:p:p:p:p:p:D:D:D
     
    asf, SophieHendriksen, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Alternativt tag en taxa og hent bilen dagen efter. Taxaer er ikke dyre
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  4. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    DSGM bruger ikke Avis fra AGP men Helle Hollis :cool:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Tja, havde godt overvejet at pinge @Schwert ..? :cool:;)

    Sandt, men besværligt med 1 times kørsel ekstra hver vej.. :oops: Og besparelsen ved at tage den (upopulære) sene afgang svinder...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Har du hørt noget tilbage fra dem?

    Jeg har selv netop benyttet 10,000 tilbuddet i weekenden, men endnu ikke fået point (bevares, giver dem selvfølgelig lidt længere snor). Men overvejer kraftigt at benytte tilbuddet som FlyPremium-MR da lejen ved kontoret 300m fra hvor jeg bor i LIS står i €21 for tre dage. Jeg kan nå en 4-5 lejer i den tid jeg er hernede med en dags mellemrum - men vil jo så gerne være sikker på, at jeg rent faktisk får pointene... Ellers er det jo blot penge ud af vinduet...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. klausbm

    klausbm VIP medlem

    Beskeder:
    118
    "Synes godt om" modtaget:
    499
    Point:
    63
    Jeg havde egentlig afskrevet pointene, men 6 dage efter jeg e-mailede Avis fik jeg positivt svar. Jeg har endnu ikke modtaget pointene, man har nu en reel forventning om at de nok skal dukke op.
     

    Attached Files:

    Jeblin og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Super, tak. Men kan så godt fornemme, at det kan give lidt bøvl ift. at få dem talt med i optjeningen af FlyPremium... Nå, den tid, den sorg :D
     
    RasmusH og Henry "Synes godt om" dette.
  9. klausbm

    klausbm VIP medlem

    Beskeder:
    118
    "Synes godt om" modtaget:
    499
    Point:
    63
    Så er der dumpet 6000 point ind på kontoen:)
     
    Henry, RasmusH og Jeblin "Synes godt om dette"
  10. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Jeg har nu modtaget 1500 point for min billeje på Madeira :mad:, så har sendt dem en venlig mail på [email protected] :rolleyes:. So it begins...:p
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Det empiriske grundlag er ikke enormt, men oplever hyppigere ved billeje i Europa, at jeg ikke får de point, jeg skal have. Når jeg lejer i USA har jeg endnu ikke oplevet det som et problem.
     
    Henry, Kenneth K og Jeblin "Synes godt om dette"
  12. Mikkel Schou

    Mikkel Schou EB UngdomsGuld

    Beskeder:
    16
    "Synes godt om" modtaget:
    43
    Point:
    13
    Jeg landede her til aften i CPH og skulle, til min store overraskelse og foragt, tage en shuttlebus til biludlejningscentret - det er hvad det er, men ikke særlig brugervenligt.
    Men en god oplevelse indtræf så til gengæld ved AVIS skranken, da en sød pige med god stemning færdiggjorde min booking. Midt i det, spørger hun, om jeg vil betale 50 kr. ekstra per dag for vinterdæk, da de har lovet vinter i Danmark.
    Jeg takker pænt nej tak og hun fortsætter lidt på sin computer. Efter endnu et par minutters tastatur-tastning, siger hun "Vi kan slå en handel af". "Hvis du betaler for vinterdæk, opgraderer jeg din Opel Astra til en Mercedes A klasse".
    Jeg tænkte ikke to gange over at bruge de 150 kr. på det, så jeg sagde pænt ja tak.

    Nu har jeg bilen, og venter bare på 10.000 point dumpe ind på kontoen om et par dage, uger, måneder. Indtil videre er årets første AVIS erfaring godt igang.
     
    Kenneth K, klausbm, isolCBflyer og 3 andre "Synes godt om" dette.
  13. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    1: Hvad er problemet med shuttlebus, det er vel ikke første gang du ikke kan gå direkte hen til biludlejning?
    2: Hvordan i alverden kan det koste ekstra at få dæk på som er fit for ude, nu er det jo altså vinter i Europa og det kan da ikke være dit ansvar at bilen har passende dæk på til årstiden.?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Det er standard i DK hos alle udlejere så vidt jeg ved. Vinterdæk er ikke lovpligtige i DK.
     
    SophieHendriksen, Mikkel Schou og Henry "Synes godt om dette"
  15. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Lyder som om hun ikke havde en bil på sommerdæk i din klasse. Gad vide om du havde gået Mercedes'en alligevel hvis du havde takker nej. Jeg havde været fristet til at sige nej tak, se hva hun havde stukket mig og hvis jeg så synes det var pengene værd have sagt 'ah ved du hva lad os tage Mercedes'en alligevel'
     
    SophieHendriksen, Kenneth K, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Det har jeg altså også oplevet mange gange. Så, jeg tror det er normalt - og naturligvis skifter de ikke dæk, hver gang de lejer bilen ud. Så du kan også tage risikoen og takke nej til vinterdæk - og håbe, du alligevel får en bil
     
    Mikkel Schou "Synes godt om" dette.
  17. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Det er normalt. Kan ikke huske, hvor meget det koster i tillæg, men det kan tilvælges ved booking. Jeg har prøvet tilbage i 2011 at booke en bil ved Vesterport (godt nok Hertz, men parallelt med Avis’ vilkår), hvor jeg bestilte med vinterdæk. Da jeg skulle hente den, havde de ingen med vinterdæk og blev stillet over for valget mellem bil med sommerdæk (fratrukket tillægget for vinterdæk) eller ingen bil. Skulle bruge bilen til dagen efter, så måtte acceptere sommerdæk. Jeg synes generelt, det er dårlig service. Men vinterdæk er ikke påbudt herhjemme...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Jeg ser, at AVIS og EuroBonus har en kampagne, hvor man får 5000 ekstrapoint, hvis man booker en bil i mindst 2 dage.

    Så mit spørgsmål: Hvis jeg booker en bil fra fredag eftermiddag til søndag formiddag og har bilen i 1 dag og 16 timer, er det så 2 dage?
     
  19. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Det korte svar: Ja. Jeg har haft flere biler i lidt over to dage, og der står da op regningen den eksakte lejetid samt hvad man bliver faktureret for, hvilket så er rundet op. Jeg mener, at man hos AVIS har en halv times buffer inden de charger et døgn mere.

    Kan så lige tilføje, at jeg for en billeje på lidt over to døgn blev charget for tre døgn og nu har fået mine 10,000 point (den tidligere kampagne primo januar). På regningen stod: 3 Dias (2 Dia, 2.2 Horas).
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Claus Heine

    Claus Heine VIP medlem

    Beskeder:
    172
    "Synes godt om" modtaget:
    460
    Point:
    63
    Book bilen fra fx fredag kl 15 til søndag kl 15 og så afleverer du den bare før tid. Men husk at denne kampagne kræver minimum bil gruppe C.
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side